Περίπου 5.500 απολύσεις θα πραγματοποιήσει η γερμανική πολυεθνική εταιρεία Bosch έως το 2030, μέσα σε ένα πλαίσιο πολιτικής και οικονομικής αστάθειας στη γερμανική πραγματικότητα.
Οι ανακοινώσεις από την μεγάλη εταιρεία έρχονται σε μια περίοδο κατά την οποία πληθώρα πολυεθνικών, και ειδικότερα οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν ανακοινώσει το λουκέτο μιας σειράς παραγωγικών μονάδων στη Γερμανία καθώς και την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Υπενθυμίζεται πως ο Τραμπ έχει εξαγγείλει επανειλημμένα ότι θέλει να κάνει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αμερικανικές, σε μια περίοδο που οι βιομήχανοι της Γερμανίας πλήττονται από τον κινέζικο ανταγωνισμό.
«Η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων θα περιέλθει σε στασιμότητα φέτος στις περίπου 93 εκατομμύρια μονάδες ή ακόμα και θα μειωθεί ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», ανακοίνωσε ο γερμανικός όμιλος.
Στην Ευρώπη, «ο κλάδος βρίσκεται σε ανταγωνισμό με παρόχους, οι οποίοι, λόγω του γεγονότος ότι η παραγωγή τους γίνεται σε χώρες όπου η δομή κόστους είναι μικρότερη, έχουν προφανή πλεονεκτήματα», συμπλήρωσε ο γερμανικός όμιλος.
Η Bosch είχε ήδη ανακοινώσει τους τελευταίους μήνες περικοπές θέσεων εργασίας παγκοσμίως, επηρεάζοντας περίπου 7.000 θέσεις συνολικά, ιδίως στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, απ’ όπου συγκεντρώνει σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της, αλλά επίσης στα τμήματα κατασκευής εργαλείων και ηλεκτρικών συσκευών BSH.
Μεταξύ των θέσεων εργασίας που επηρεάζονται από τις νέες αυτές ανακοινώσεις, 3.850 βρίσκονται στη Γερμανία, ιδίως στα εργοστάσια του Χίλντεσχαϊμ (βόρεια) και του Σβέμπις Γκμυντ (νότια).
Όλες αφορούν τη μονάδα αυτοκινήτου του ομίλου, ιδίως στις δραστηριότητες που συνδέονται με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, τη στιγμή που η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου αναπτύσσεται σε αργότερους ρυθμούς από το προβλεπόμενο. Η μονάδα που αναπτύσσει τα αναγκαία λογισμικά για την αυτόνομη οδήγηση επίσης πλήττεται, όπως και ο τομέας κατασκευής φρένων και συστημάτων διεύθυνσης.
Υπενθυμίζεται ότι η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτόγνωρη κρίση και διαπραγματεύεται αυτήν τη στιγμή ένα ευρύ σχέδιο μείωσης δαπανών, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις ή ακόμα και στο κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, ενώ η αμερικανική Ford ανακοίνωσε την Τετάρτη 4.000 νέες περικοπές θέσεων εργασίας στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2027, ιδίως στη Γερμανία.
Απεργιακές κινητοποιήσεις θα ξεκινήσουν από την 1η Δεκεμβρίου στον πρώτο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας