Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρύθμιση για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή
EUROKINISSI (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρύθμιση για τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή

  • A-
  • A+

Ψηφίστηκε η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την Ειδική Αγωγή, σύμφωνα με την οποία καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, που θα διδάσκουν στα τμήματα ένταξης (ΤΕ), καθώς και ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη, που θα καθορίζει την ανάγκη τοποθέτησης δεύτερου εκπαιδευτικού, ενώ παράλληλα δημιουργούνται νέες οργανικές θέσεις, οι οποίες θα διατεθούν για τους 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.

Συγκεκριμένα, με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται ότι στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου φοιτούν 250 μαθητές, θα υπηρετεί ένας δάσκαλος, ενώ στην περίπτωση που φοιτούν περισσότεροι μαθητές και εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον δεκαπέντε μαθητές που έχουν διαγνωστεί με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ), το Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή δημόσιο νοσοκομείο, θα τοποθετείται και δεύτερος εκπαιδευτικός.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί όπου φοιτούν 300 μαθητές και τρεις εκπαιδευτικοί όταν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 300 και τουλάχιστον 15 από αυτούς έχουν διαγνωστεί με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τους αρμόδιους δημόσιους φορείς που αναφέρονται παραπάνω.

Μάλιστα, για τις ειδικότητες των φυσικών επιστημών (ΠΕ04) η ρύθμιση ορίζει ότι πλέον θα γίνεται βάσει ποσοστού: 42% για τους Φυσικούς, 20% για τους Χημικούς, 20% για τους Βιολόγους, 18% για τους Γεωλόγους.

Περσινές αιτήσεις

Η τωρινή ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας διαφέρει από την αντίστοιχη του ΣΥΡΙΖΑ σε τέσσερα σημεία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αυξήθηκε το όριο των μαθητών (από 270 σε 300) προκειμένου να υπολογίζονται περισσότεροι εκπαιδευτικοί ανά Τμήμα Ενταξης.

Συγκεκριμένα, η ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε δύο φιλολόγους, έναν μαθηματικό και έναν φυσικό όταν ο αριθμός των μαθητών ήταν 270, ενώ τώρα ο αριθμός των μαθητών έχει αυξηθεί στους 300 και έχει αφαιρεθεί ο ένας φιλόλογος.

Επίσης στη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ προβλεπόταν ισοκατανομή ανά διεύθυνση εκπαίδευσης στον κλάδο των ειδικοτήτων του ΠΕ04, ενώ τώρα προβλέπεται ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα πηγαίνουν μόνο στα σχολεία με περισσότερους από 300 μαθητές, ενώ προστέθηκε και ο όρος των 15 παιδιών με αναπηρία ή διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Βελτιωμένοι ωστόσο είναι οι όροι που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου το όριο των μαθητών μειώθηκε από 270 σε 250 προκειμένου να τοποθετηθεί δεύτερος δάσκαλος στην τάξη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δεύτερη παράγραφος της ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία οι οργανικές θέσεις που θα προκύψουν από την παρούσα θα διατεθούν για την εξέταση των εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης που έγιναν πέρυσι (2018-2019) και οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν, ενώ όσες οργανικές θέσεις απομείνουν κενές θα διατεθούν για διορισμό.

Βέβαια, η πρόβλεψη έχει αξία μόνο αν οι μόνιμοι διορισμοί των 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής γίνουν πριν από τον Μάρτιο του 2020, όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των μεταθέσεων, καθώς τότε όλες οι οργανικές θέσεις θα δοθούν κατ’ αρχήν στις μεταθέσεις για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και άρα η μεταβατικότητα της ρύθμισης δεν θα έχει καμία ουσιαστική ισχύ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καμία πρόβλεψη για εκπαιδευτικούς ΑμεΑ
Το σύστημα διορισμών σε συνδυασμό με την τιμωρητική διάταξη 58 στο πρόσφατα κατατεθειμένο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας αφήνουν πρακτικά εκτός τους υποψηφίους με αναπηρία.
Καμία πρόβλεψη για εκπαιδευτικούς ΑμεΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το εξπρές της αξιολόγησης έχει άρωμα από το δύσοσμο παρελθόν
Το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να καταθέσει εντός του Ιανουαρίου το νομοσχέδιο για την επιλογή των στελεχών, που θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην επιχείρηση αξιολόγησης των 127.000 μόνιμων δασκάλων...
Το εξπρές της αξιολόγησης έχει άρωμα από το δύσοσμο παρελθόν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στην αρένα της Εκπαίδευσης για μια μόνιμη θέση
Αρχισαν οι «παρενέργειες» του νόμου Γαβρόγλου. Για εμπόριο ελπίδας και κυνήγι προσόντων κάνουν λόγο οι χιλιάδες υποψήφιοι που τρέχουν να προλάβουν τις προθεσμίες του ΑΣΕΠ.
Στην αρένα της Εκπαίδευσης για μια μόνιμη θέση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αγωνία και συγκίνηση για τα σχολεία που χτίζουν γέφυρες
Κατάμεστο το αμφιθέατρο του ΕΚΠΑ στην εκδήλωση αποχαιρετισμού του πρωτοποριακού προγράμματος για τα παιδιά (και όχι μόνο) της μειονότητας ● Αδεια παρέμεινε η τιμητική θέση για την υπουργό Παιδείας ή τον...
Αγωνία και συγκίνηση για τα σχολεία που χτίζουν γέφυρες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημοτικό σχολείο χωρίς δάσκαλο στο Καστελόριζο!
Αίσθηση προκάλεσε η είδηση ότι το Δημοτικό σχολείο Καστελόριζου άνοιξε την πρώτη μέρα χωρίς δάσκαλο, σύμφωνα με τις καταγγελίες της διευθύντριας του σχολείου στο οποίο φοιτούν συνολικά 20 παιδιά.
Δημοτικό σχολείο χωρίς δάσκαλο στο Καστελόριζο!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας