Ναταλί Γλέζου
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Ο πρόεδρος της τουρκικής βουλής, Μουσταφά Σεντόπ, ανακοίνωσε την τελεσίδικη δικαστική απόφαση, που επιβάλλει ποινή φυλάκισης 2 ετών και 6 μηνών στον βουλευτή του φιλοκουρδικού κόμματος HDP (Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών), γιατρό και υπερασπιστή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Ομέρ Φαρούκ Γκεργκερλίογλου.

Με την απόφαση αυτή ανακαλείται η βουλευτική ιδιότητα και ως εκ τούτου αίρεται και η βουλευτική ασυλίας του Γκεργκερλίογλου – ενός πολιτικού που έχει εξελιχθεί εδώ και χρόνια σε φωνή των φυλακισμένων και των κατατρεγμένων, ανεξαρτήτως πολιτικών πιστεύω και εθνικότητας. Ενός πολιτικού που υπερασπίστηκε το δίκαιο, την ειρήνη, την ελευθερία έκφρασης, αγωνιζόμενος ενάντια σε κάθε μορφή βαναυσότητας ή διάκρισης εναντίον του τουρκικού λαού και των μειονοτήτων.

Ο βουλευτής, που πριν λίγες μέρες έδωσε συνέντευξη στην ΕΦ.ΣΥΝ., κρίθηκε ένοχος για διασπορά «τρομοκρατικής προπαγάνδας», λόγω της αναδημοσίευσης άρθρου που μετέφερε την δήλωση του αρχηγού του PKK,  Μουράτ Καραγιλάν, ότι μέσω της επανέναρξης διαπραγματεύσεων θα μπορούσε να τερματισθεί η αιματοχυσία και να υπάρξει ειρήνη στην τουρκική «κοινοβουλευτική δημοκρατία». Κατέθεσε αίτηση ακύρωσης της απόφασης στο Συνταγματικό Δικαστήριο, καθώς οι δικαστικές ετυμηγορίες υπόκεινται στην πολιτική βούληση του ερντογανικού κοινοβουλευτικού καθεστώτος. Ομως, ο Μ. Σεντόπ δήλωσε ότι αποκλείεται να καθυστερήσει η εκτέλεση της ποινής, λόγω της κατάθεσης «ατομικής αίτησης» στο Συνταγματικό Δικαστήριο.

Ο ίδιος ο Γκεργκερλίογλου, μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα δήλωσε ότι «η ελευθερία έκφρασης και το δικαίωμα συμμετοχής μου στην πολιτική μου αφαιρέθηκαν εξαιτίας ενός retweet και η κοινοβουλευτική μου ιδιότητα απορρίφθηκε. Αυτό συνιστά επίσημα σφετερισμό της λαϊκής βούλησης… Έγινε πραξικόπημα στο Κοινοβούλιο».

Στην ουσία μετά το πραξικόπημα του 2016 και το αμφιλεγόμενο δημοψήφισμα του 2017, η υπερσυγκέντρωση εξουσιών και τα προεδρικά διατάγματα εκτάκτου ανάγκης «αφήνουν» μόνο διακοσμητικό ρόλο στην τουρκική βουλή καθώς όλες οι νομοθετικές λειτουργίες δρομολογούνται από το αχανές παλάτι του Ερντογάν. Ο πραγματικός λόγος της φυλάκισης του βουλευτή είναι βέβαια ο ακτιβισμός του, το γεγονός ότι παραμένει ενας έντιμος υπερασπιστής των θεμελιωδών αξιών του τουρκικού Συντάγματος και των ανθρώπινων δικαιωμάτων, που αποκάλυψε τις συστηματικές διώξεις σε βάρος του ελεύθερου δημοκρατικού τουρκικού λαού και το αρνητικό ρεκόρ παραβιάσεων όσων προβλέπονται από το Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο. Έγινε ο «δαίμονας» των τυράννων και ο καθρέφτης της συνείδησης όλων των προοδευτικών δυνάμεων της χώρας. Και σήμερα οδηγείται για την έκτιση της ποινής του στη φυλακή.

Ο Γκεργκερλίογλου δηλώνει αποφασισμένος να αντισταθεί μέχρι τέλους στην άδικη και προδήλως έκνομη σύλληψη του, αρνούμενος να εγκαταλείψει το κτίριο της τουρκικής Βουλής, εξαναγκάζοντας τις δυνάμεις ασφαλείας να εισβάλλουν στο κτίριο, να τον πιάσουν και να τον σύρουν με τη βία έξω στις κλούβες που θα τον οδηγήσουν στο μπουντρούμι του δικού του μαρτυρίου…

Με αυτήν του την πράξη για άλλη μια φορά ενώπιον της παγκόσμιας κοινής γνώμης θα καταδείξει ότι η πολύτιμη γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά Τουρκία και ο ηγέτης της, στον οποίο υποκλίνεται ο αναδυόμενος πολυπολικός κόσμος, καταδιώκουν ακόμα και μέσα στον «οίκο της δημοκρατίας» τους εκπροσώπους του τουρκικού λαού που αγωνίζονται για μια κοινωνία δικαιοσύνης και αρμονικής συνύπαρξης…

Η απόφαση αυτή συνιστά μια πολιτική πράξης αντίστασης. Μαζί με τους συναδέλφους του από το HDP θα «υποδεχθούν» μέσα στη Βουλή τις αστυνομικές δυνάμεις. «Ο Γκεργκερλίογλου και το Κόμμα μας θα συνεχίσουμε αποφασιστικά τον αγώνα ενάντια στις αυταρχικές πολιτικές του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης. Δεν πάμε πουθενά!», αναφέρουν συνάδελφοι του βουλευτές στο twitter. Όπως είπε και ο ίδιος: «Βρίσκομαι εδώ, στο Κοινοβούλιο, χάρη στην θέληση του λαού. Δεν αναγνωρίζω αυτήν την απόφαση που καταπατά το Σύνταγμα. Το γραφείο του εκπροσώπου του Κοινοβουλίου διέπραξε έγκλημα. Η απόφαση αυτή είναι παράνομη. Δεν πηγαίνω πουθενά…. Το δικό μου καταφύγιο είναι η θέληση των ανθρώπων. Δεν θα υποκύψουμε στις αντιδημοκρατικές ενέργειες…».

Η Τουρκία με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί τις εξελίξεις. Με την επικείμενη είσοδο των αστυνομικών δυνάμεων ασφαλείας στη Βουλή, ξυπνούν οι εφιαλτικές μνήμες του 1994, όταν υπήρξε και πάλι άρση της βουλευτικής ασυλίας και η αστυνομία συνέλαβε βουλευτές του Κόμματος της Δημοκρατίας (DEP) μέσα στη Βουλή , που συνιστούσε την προηγούμενη πολιτική μορφή του HDP και ειδικότερα τους Λέιλα Ζάνα, Ορχάν Ντογκάν, Χατίπ Ντίκλε και Σελίμ Σαντάκ, οι οποίοι καταδικάστηκαν σε δεκαετή φυλάκιση.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προέβη σε ανακοίνωση καταδικάζοντας την βάναυση δίωξη και την επικείμενη φυλάκιση του Ο.Φ. Γκεργκερλίογλου και των κυβερνητικών σχεδιασμών να διαλύσουν/κλείσουν το HDP, όταν λίγες μέρες νωρίτερα ο Ερντογάν είχε εξαγγείλει με ντουντούκες έως τα πέρατα της γης το Σχέδιο Δράσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.


Ο Γκεργκερλιόγλου αγωνίζεται για την Ειρήνη.

δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο….

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος

μπορεί να χρειαστεί να σε κλείσουν φυλακή για είκοσι ή και περισσότερα χρόνια

μα εσύ και μες στη φυλακή θα θυμάσαι πάντοτε την άνοιξη…

(Τάσος Λειβαδίτης)

Ελλάδα, θα σταθείς στο πλευρό του;