• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.1°C / 19.4°C
    1 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 22.0°C
    4 BF
    49%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 11.7°C / 17.0°C
    2 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 8.9°C / 12.0°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    2 BF
    85%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.4°C / 20.0°C
    2 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 9.4°C / 17.0°C
    1 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 17.8°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.0°C
    3 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 19.2°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 17.8°C
    1 BF
    67%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.1°C / 18.3°C
    0 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.7°C
    3 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.3°C / 18.9°C
    2 BF
    58%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    1 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.4°C / 20.0°C
    1 BF
    54%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    54%
Ίσως και μήνες για επιστροφή στην κανονικότητα μετά την προσάραξη του Ever Given
AP Photo/Mohamed Elshahed

Ίσως και μήνες για επιστροφή στην κανονικότητα μετά την προσάραξη του Ever Given

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Τον αρχικό ενθουσιασμό για τον μερικό απεγκλωβισμό του θηριώδους πλοίου διαδέχτηκε ο προβληματισμός για τον χρόνο που θα χρειαστεί μέχρι να αποκατασταθούν πλήρως τα προβλήματα που προκάλεσε η προσάραξή του στην παγκόσμια ναυτιλία.

Κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ δήλωσαν σήμερα ότι ίσως χρειαστούν εβδομάδες, πιθανόν και μήνες.

Κάθε μέρα, από τα 193 χιλιόμετρα της θαλάσσιας οδού περνά περίπου το 30% του παγκόσμιου όγκου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με φορτηγά πλοία, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων όπως έπιπλα, ηλεκτρονικά, ενδύματα και υποδήματα. Οι καθυστερήσεις που έχουν προκληθεί επηρεάζουν και άδεια πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία εμπορευματοκιβώτια χρειάζονται εργοστάσια στην Ασία για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους.

«Ακόμα και όταν ανοίξει και πάλι η διώρυγα, οι αλυσιδωτές επιπτώσεις στην παγκόσμια δυναμικότητα και τον εξοπλισμό είναι σημαντικές», ανέφερε σήμερα σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους πελάτες της η Maersk, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στη διώρυγα έχουν εγκλωβιστεί τρία σκάφη της Maersk, ενώ άλλα 29 περιμένουν να μπουν στο κανάλι, είπε η εταιρεία, προσθέτοντας ότι έως τώρα ήδη 15 σκάφη της έχουν αλλάξει ρότα για να πλεύσουν νοτίως της Αφρικής.

«Αξιολογώντας τον αριθμό των σκαφών που έχει σήμερα συσσωρευτεί, μπορεί να χρειαστεί έξι ή και περισσότερες ημέρες για να περάσει ολόκληρη η σειρά των πλοίων», ανέφερε η εταιρεία.

Το Σάββατο, η ελβετική MSC εκτιμούσε ότι η κατάσταση αυτή «θα οδηγήσει σε μια από τις μεγαλύτερες διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο τα τελευταία χρόνια».

«Δυστυχώς, ακόμα κι όταν ανοίξει η διώρυγα για τον τεράστιο αριθμό πλοίων που έχουν συσσωρευτεί και που περιμένουν αγκυροβολημένα, αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση στους κατάπλους σε ορισμένα λιμάνια και ίσως αντιμετωπίσουμε νέα προβλήματα συμφόρησης», ανέφερε σε ανακοίνωση η Καρολίν Μπεκάρ, αντιπρόεδρος της MSC. «Προβλέπουμε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη αναστάτωση απ’ ό,τι κατά τους τρεις πρώτους μήνες, και ίσως να είναι δυσκολότερο απ’ ό,τι ήταν στα τέλη του περασμένου έτους».

Οι εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πασχίζουν εδώ και μήνες με τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία του νέου κορονοϊού και την αύξηση στη ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα που έχουν δημιουργήσει μεγάλες δυσκολίες σε επίπεδο επιμελητείας σε όλο τον κόσμο.

Τα πλοία που έχουν συσσωρευτεί στο Σουέζ, απειλούν να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρίες στο να διατηρούν προϊόντα σε απόθεμα.

Ο οργανισμός Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασίλειου (UKMTO) ανέφερε ότι η εκτροπή πλοίων για να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, μπορεί να σημαίνει ότι περισσότερα σκάφη περνούν από περιοχές υψηλού κινδύνου όπου δραστηριοποιούνται συμμορίες πειρατών.

«Ενώ η απειλή της πειρατείας, με έδρα τη Σομαλία, είναι αυτή τη στιγμή σε καταστολή μέσω ενός συνδυασμού στρατιωτικών επιχειρήσεων, εφαρμογής του BMP 5 (μέτρα προστασίας πλοίων) και της παρουσίας ένοπλων φρουρών, η αύξηση της ναυσιπλοΐας στην περιοχή ίσως προσφέρει ευκαιρίες για να επιτεθούν ομάδες Σομαλών πειρατών», ανέφερε η UKMTO.

Ικανοποίηση Σίσι 

Ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι εξέφρασε σήμερα την ικανοποίησή του για την «επιτυχημένη» επιχείρηση αποκόλλησης του Ever Given.

«Σήμερα οι Αιγύπτιοι κατάφεραν να βάλουν τέλος στην κρίση του πλοίου που προσάραξε στη διώρυγα του Σουέζ, παρά την τεράστια τεχνική πολυπλοκότητα αυτής της διαδικασίας», έγραψε σήμερα ο Σίσι στο Twitter, αφού η Αρχή της Διώρυγας ανακοίνωσε πως το πλοίο «έχει επανέλθει κατά 80% στη σωστή κατεύθυνση».

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Royal Boskalis, του μητρικού ομίλου της ολλανδικής εταιρείας που έχει αναλάβει να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προειδοποίησε σήμερα ότι τα πιο δύσκολα βρίσκονται μπροστά μας για να αποκολληθεί το πλοίο.

«Το καλό νέο είναι ότι η πρύμνη έχει αποκολληθεί, όμως αυτό ήταν κατά την άποψή μας το πιο απλό τμήμα της επιχείρησης. Η πρόκληση παραμένει το εμπρός τμήμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Πέτερ Μπερντόφσκι μιλώντας στο ολλανδικό δημόσιο ραδιόφωνο.

Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) ανακοίνωσε σήμερα πως το Ever Given βρίσκεται τώρα παράλληλα με την ανατολική όχθη της διώρυγας και οι επιχειρήσεις ρυμούλκησης θα επαναληφθούν μόλις ανέβει η στάθμη των υδάτων αργότερα σήμερα με την πλημμυρίδα. Η κυκλοφορία των πλοίων μέσω της διώρυγας θα επαναληφθεί μόλις το πλοίο οδηγηθεί στην περιοχή των λιμνών, που αποτελεί ένα πιο πλατύ τμήμα της διώρυγας, πρόσθεσε.

Τουλάχιστον 369 σκάφη - μεταξύ αυτών 12 ελληνικά - περιμένουν για να διασχίσουν τη διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες πλοία εμπορευματοκιβωτίων, χύδην φορτίου, πετρελαιοφόρα και σκάφη που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο ή υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, δήλωσε ο πρόεδρος της SCA Οσάμα Ραμπίε.

«Είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί η δραστηριότητα της ναυσιπλοΐας από σήμερα το μεσημέρι, Θεού θέλοντος», δήλωσε ο Ραμπίε στην αιγυπτιακή τηλεόραση. «Δεν θα χάσουμε ούτε δευτερόλεπτο», τόνισε.

Η SCA έχει ανακοινώσει πως θα επιταχύνει τους διάπλους της διώρυγας μόλις απελευθερωθεί το Ever Given.

Ο Ραμπίε δήλωσε πως μπορεί να χρειαστούν από δυόμιση έως τρεις ημέρες για να περάσουν όλα τα πλοία που έχουν συγκεντρωθεί στις δύο πλευρές της διώρυγας.

Ο αποκλεισμός της Διώρυγας μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες απώλειες για τις εταιρίες αντασφάλισης, σύμφωνα με τον οίκο Fitch

Η προσάραξη του τεράστιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ είναι πιθανόν να οδηγήσει σε απώλειες ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις εταιρίες αντασφάλισης, σύμφωνα με τον οίκο Fitch Ratings.

Το μήκους 400 μέτρων Ever Given προσάραξε διαγωνίως στη Διώρυγα την περασμένη Τρίτη, κλείνοντας το συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας για εκατοντάδες πλοία που ανέμεναν να το διασχίσουν.

Το περιστατικό αυτό θα μειώσει τα κέρδη των παγκόσμιων αντασφαλιστικών εταιριών αλλά δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το πιστοληπτικό τους προφίλ, ενώ οι τιμές για την αντασφάλιση στη ναυτιλία θα αυξηθούν περαιτέρω, όπως ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας.

Τα ναύλα για τα τάνκερ πετρελαϊκών προϊόντων σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά την προσάραξη του πλοίου ενώ ο αποκλεισμός της Διώρυγας προκάλεσε αναταραχή στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρίες που ήδη προσπαθούν να διαχειριστούν τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω της COVID-19.

«Οι τελικές απώλειες θα εξαρτηθούν από πόσο θα χρειαστεί η εταιρία ‘διάσωσης’ για να απελευθερώσει τελείως το Ever Given και από το πότε θα αποκατασταθεί η κανονική κίνηση των πλοίων αλλά ο Fitch εκτιμά ότι οι απώλειες μπορεί άνετα να είναι της τάξης των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», ανέφερε ο οίκος.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία και οι εταιρίες ασφάλισης του Ever Given είναι επίσης αντιμέτωπες με αξιώσεις ύψους εκατομμυρίων δολαρίων ακόμα και στην περίπτωση το σκάφος αποκολληθεί γρήγορα, όπως δήλωσαν πηγές του κλάδου στο Reuters την Τετάρτη. Ένα μεγάλο μέρος των απωλειών θα έχει πιθανόν αντασφαλιστεί από μια ομάδα διεθνών αντασφαλιστικών εταιριών, ανέφερε ο Fitch, προσθέτοντας ότι αυτό θα εντείνει τις πιέσεις στα κέρδη πρώτου εξαμήνου.

Οι παγκόσμιες αντασφαλιστικές εταιρίες είναι ήδη σε δύσκολη κατάσταση λόγω των φυσικών καταστροφών, όπως οι χειμερινές θύελλες στις ΗΠΑ και οι πλημμύρες στην Αυστραλία, καθώς και λόγω ζημιών που σχετίζονται με την πανδημία της COVID-19.

ΑΦΡΙΚΗ
Πανηγυρίζουν στη διώρυγα του Σουέζ - Το «Ever Given» πλέει ξανά
Είναι νωρίς πάντως ακόμη για το ακριβές χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης λειτουργίας του θαλάσσιου περάσματος, με 369 άλλα πλοία - μεταξύ αυτών και 16 ελληνικά - να παραμένουν αποκλεισμένα.
Πανηγυρίζουν στη διώρυγα του Σουέζ - Το «Ever Given» πλέει ξανά
ΑΦΡΙΚΗ
Το πλοίο-μαμούθ ξεκόλλησε, το μποτιλιάρισμα παραμένει
Περισσότερα από 200 πλοία κατάφεραν να διασχίσουν τη Διώρυγας του Σουέζ μετά την αποκόλληση του «Ever Given», όμως παραμένει το πρωτοφανές μποτιλιάρισμα που σχηματίστηκε στο σημείο.
Το πλοίο-μαμούθ ξεκόλλησε, το μποτιλιάρισμα παραμένει
ΑΦΡΙΚΗ
Η ακριβότερη... «στούκα» όλων των εποχών;
Τη σταδιακή εκφόρτωση του «Ever Given» από τα χιλιάδες κοντέινερ διέταξαν οι αρχές προκειμένου να βρεθεί λύση για τα 320 πλοία που έχουν «κολλήσει» στις δύο άκρες του καναλιού.
Η ακριβότερη... «στούκα» όλων των εποχών;
ΑΦΡΙΚΗ
Αδειάζουν τα εμπορευματοκιβώτια μήπως και ξεκολλήσει το γιγάντιο πλοίο στο Σουέζ
Συνεχίζεται η επιχείρηση απομάκρυνσης άμμου από το σημείο, όπου έχει κολλήσει το τεράστιο πλοίο. Στην περιοχή φτάνουν άλλα δύο ρυμουλκά, ενώ επιχειρούν ήδη άλλα 14.
Αδειάζουν τα εμπορευματοκιβώτια μήπως και ξεκολλήσει το γιγάντιο πλοίο στο Σουέζ
ΑΦΡΙΚΗ
Σε «τεχνικά ή ανθρώπινα λάθη» μπορεί να οφείλεται το «μπλόκο» στο Σουέζ
«Θολό» παραμένει το τοπίο για το πότε θα επαναλειτουργήσει η Διώρυγα του Σουέζ, όπου πάνω από 300 πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα ελπίζοντας ότι θα επιτευχθεί διάνοιξη.
Σε «τεχνικά ή ανθρώπινα λάθη» μπορεί να οφείλεται το «μπλόκο» στο Σουέζ
ΑΦΡΙΚΗ
Η νέα Διώρυγα του Σουέζ και η «νέα» Αίγυπτος
Πίσω από τα φανταχτερά εγκαίνια που θα γίνουν σήμερα στο Σουέζ παρουσία δεκάδων πολιτικών προσωπικοτήτων, ξεπροβάλλει ένα έργο με πολυδιάστατη σημασία: ιστορική, γεωπολιτική, οικονομική, κοινωνική ενώ η...
Η νέα Διώρυγα του Σουέζ και η «νέα» Αίγυπτος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας