• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 20.0°C
    1 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.9°C / 23.0°C
    4 BF
    46%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 11.1°C / 19.0°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 10.6°C / 14.0°C
    1 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    1 BF
    88%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 15.0°C / 20.6°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 10.6°C / 19.0°C
    1 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 17.0°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 19.0°C
    1 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 19.4°C
    2 BF
    63%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 19.4°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.7°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 18.3°C
    1 BF
    72%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    1 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.6°C
    0 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
Καλοκαιρινές βιβλιο-προτάσεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καλοκαιρινές βιβλιο-προτάσεις

  • A-
  • A+
Προτείνουμε για αυτό το καλοκαίρι τρεις πρόσφατους και πολύ ενδιαφέροντες τίτλους βιβλίων με την ελπίδα ότι μπορεί να λειτουργήσουν ως «αντίδοτο» στην κατήφεια της εποχής της πανδημίας.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Γιατί τόσο συχνά ο έρωτας μπορεί να μας πληγώνει; Τι το τόσο συγκλονιστικό βρίσκει ο σημερινός αναγνώστης στην ανάγνωση της ιστορίας λογοτεχνικών χαρακτήρων όπως η Εμα Μποβαρί ή η Κάθριν και ο Χίθκλιφ, οι άτυχοι εραστές του βιβλίου «Ανεμοδαρμένα ύψη» της Εμιλι Μπροντέ; Ενώ οι σημερινοί αναγνώστες φαίνονται ικανοί να συγκινούνται με αυτούς τους λογοτεχνικούς ήρωες, μπορούν, άραγε, να συναισθάνονται πραγματικά και να συμπάσχουν μαζί τους;

Μήπως υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στην ερωτική οδύνη που βίωναν οι άνδρες και οι γυναίκες την εποχή της Τζέιν Οστεν και στον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονοι εραστές βιώνουν τον ερωτικό πόνο;

Αυτά είναι τα αρχικά ερωτήματα που θέτει σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο η Ισραηλινή κοινωνιολόγος Εύα Ιλούζ και για να τα διερευνήσει καταφεύγει, στο πρώτο κεφάλαιο, στην συγκριτική ανάλυση των σύγχρονων ερωτικών εμπειριών με τις «κλασικές» πια εμπειρίες της δυστυχίας του έρωτα, όπως αυτές περιγράφονται σε διάσημα λογοτεχνικά κείμενα, π.χ. το «Μαντάμ Μποβαρί» του Φλομπέρ, το «Περηφάνια και Προκατάληψη» της Τζέιν Οστεν, το «Ανεμοδαρμένα ύψη» της Εμιλι Μπροντέ και τους «Φτωχούς» του Ντοστογιέφσκι.

Από αυτή τη σύγκριση προκύπτουν κάποιες εμφανείς και απρόσμενες διαφορές σχετικά με το πώς βιώνουν τα πάθη του έρωτα οι σημερινοί εραστές. Με τρόπο δεξιοτεχνικό η συγγραφέας καταφέρνει να αναδείξει τις σημαντικές διαφοροποιήσεις που επήλθαν στον τρόπο που ο σύγχρονος άνθρωπος βιώνει ως ερωτικά δεινά τα πιο βαθιά, ουσιαστικά και, συνήθως, υποσυνείδητα γνωρίσματα μιας ερωτικής σχέσης.

Προσεγγίζοντας τις σκοτεινές πλευρές του έρωτα υπό το πρίσμα της κοινωνιολογίας, η συγγραφέας μάς αποκαλύπτει τη βαθύτατη και ουσιαστική επιρροή που ασκούν στους εραστές οι κοινωνικοϊστορικοί παράγοντες μέσα στους οποίους ζουν τον έρωτά τους. Παράγοντες φαινομενικά «εξωτερικοί» που, ωστόσο, διαμορφώνουν τους όρους ύπαρξης και άρα τα όρια των πιο σφοδρών ερωτικών μας αισθημάτων.

Κατά αυτόν τον τρόπο, η Εύα Ιλούζ μάς δείχνει ότι τα δεινά του έρωτα δεν είναι ένα αμιγώς βιολογικό, ατομικό ή ψυχολογικό πρόβλημα, αλλά ένα κοινωνιολογικό φαινόμενο, το οποίο θα πρέπει να το μελετάμε όπως ο Marx εξέτασε, στην εποχή του, τον καπιταλισμό: ως ένα σύστημα ή μια αγορά όπου οι δρώντες ανταγωνίζονται μεταξύ τους υπό άνισους όρους.

Μέσα σε έξι κεφάλαια και καταφεύγοντας σε πολυάριθμα πολύ απτά παραδείγματα από την εμπειρία του έρωτα στην καθημερινή μας ζωή, η συγγραφέας ανατέμνει τις αιτίες της ερωτικής οδύνης στις μέρες μας, καθώς και τους ιδιαίτερους τρόπους με τους οποίους διαμορφώνονται οι σύγχρονες ερωτικές σχέσεις.

Ενα άλλο πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που αναδεικνύεται και αναλύεται επαρκώς σε αυτό το βιβλίο είναι ο αποφασιστικός ρόλος που διαδραματίζουν οι νέες διαδικτυακές τεχνολογίες στην ψηφιακή αγορά γάμου, στην επιλογή ερωτικού συντρόφου.

Ψηφιακές τεχνολογίες επικοινωνίας που επηρεάζουν βαθύτατα το ερωτικό φαντασιακό των ανθρώπων και τον τρόπο που ερωτεύονται και βιώνουν με τη σχέση τους με τους άλλους. Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος αποζητά υποσυνείδητα και εναγωνίως την πληρότητα στις ερωτικές του σχέσεις, δεν είναι εντούτοις πολιτισμικά και κοινωνικά διατεθειμένος να θυσιάσει οτιδήποτε το πολύ προσωπικό για την υλοποίησή τους.

Δεν πρόκειται για μια προσωπική αδυναμία ή ψυχολογική δυσλειτουργία, όπως υποστηρίζουν κάποιες αφελείς ψυχολογικές θεραπείες των ερωτικών σχέσεων, αλλά για μια ευρύτερη εγωιστική και αυτο-επιβεβαιωτική προδιάθεση, που, όπως υποστηρίζει η συγγραφέας, έχει πλέον επιβληθεί κοινωνικά.

▶ Η Εύα Ιλούζ (Eva Illouz) γεννήθηκε το 1961 στη Φεζ του Μαρόκου. Εγκαταστάθηκε στη Γαλλία σε ηλικία δέκα ετών. Σπούδασε Κοινωνιολογία και Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Paris X (Ναντέρ), ΜΜΕ στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και Πολιτισμικές Σπουδές και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνιας (Annenberg School), όπου και ανακηρύχθηκε διδάκτωρ. Είναι καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και διευθύντρια σπουδών στην Ανωτάτη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών (EHESS) του Παρισιού. Ηταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη πρόεδρος της Bezalel Academy of Art and Design. Ακολουθώντας την παράδοση της Σχολής της Φρανκφούρτης, τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην κριτική του «συναισθηματικού καπιταλισμού» και στους τρόπους με τους οποίους οι σύγχρονες καπιταλιστικές κοινωνίες μεταλλάσσουν τα συναισθηματικά πρότυπα των ανθρώπων σε προϊόντα αγοράς και σε καταναλωτικά αγαθά. Αρθρογραφεί τακτικά στις εφημερίδες Ha’aretz, Le Monde και Die Zeit.


Στις σύγχρονες κοινωνίες η μετανεωτερική αρχή της προσομοίωσης έχει πλέον αντικαταστήσει πλήρως τη νεωτερική αρχή της πραγματικότητας και τα «ομοιώματα» θεωρούνται πλέον πιο πραγματικά από τα «πράγματα», από ό,τι δηλαδή, κάθε εποχή, εκλαμβάνουμε ως πραγματικά αντικείμενα. Αν αυτό ισχύει, τότε το ομοίωμα δεν είναι πια ό,τι κρύβει ή ό,τι υποκαθιστά το αληθές, αλλά το ομοίωμα είναι αληθινό.

Η «συμβολική ανταλλαγή» και η «προσομοίωση» αποτελούν δυο κεντρικές έννοιες στη σκέψη του σπουδαίου Γάλλου φιλοσόφου Ζαν Μποντριγιάρ και επομένως αυτές οι δυο έννοιες είναι οι κεντρικοί άξονες γύρω από τους οποίους περιστρέφονται τα πολυάριθμα κείμενα που συνθέτουν αυτό το βιβλίο. Κοινός στόχος αυτών των κειμένων είναι να διαφωτίσουν, από εντελώς διαφορετικές οπτικές γωνίες, τόσο τις απρόσμενες εξηγητικές δυνατότητες όσο και τα εγγενή όρια αυτών των δυο κεντρικών εννοιών.

Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη τις πιο πρόσφατες νοητικές κατακτήσεις των πιο διαφορετικών επιστημών, όπως π.χ. την αρχή της απροσδιοριστίας στην Κβαντική Φυσική και του γενετικού κώδικα στη Μοριακή Βιολογία, ο συγγραφές οδηγείται σε εντελώς απρόσμενες -την εποχή που γραφόταν αυτό το βιβλίο- αποδομήσεις και επανερμηνείες των κυρίαρχων αιτιοκρατικών και νομοτελειακών εξηγήσεων της «πραγματικότητας».

Σύμφωνα με τις πολύ πρωτότυπες αλλά εμβριθείς αναλύσεις του Μποντριγιάρ «Κάθε σύστημα που πλησιάζει μια τέλεια επιχειρησιακότητα είναι κοντά στον χαμό του. Η αμφιθυμία παραμονεύει τα πιο ολοκληρωμένα συστήματα, εκείνα που έχουν κατορθώσει να θεοποιήσουν την αρχή λειτουργίας που τα διέπει -αυτή είναι σήμερα η προσομοίωση, πανταχού παρούσα, από την κυβερνητική επιχειρησιακότητα και τον γενετικό κώδικα μέχρι την τυχαία τάξη των μεταβολών και την αρχή της αβεβαιότητας. Απέναντί της αναδύεται κάτι που παίρνει παντού τη μορφή της εξολόθρευσης και του θανάτου. Είναι η μορφή ακριβώς του συμβολικού. Ούτε μυστικιστική ούτε δομική: αναπόδραστη», όπως διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου.

Ιδιαίτερα επίκαιρα την εποχή της πανδημίας του νέου κορονοϊού είναι και τα κεφάλαια σχετικά με τη μετανεωτερική έννοια και την πρακτική διαχείρισης του θανάτου στις σύγχρονες κοινωνίες.

Πράγματι, οι σχετικές αναλύσεις οδηγούν τον Μποντριγιάρ στο συμπέρασμα ότι: «Ολη μας η κουλτούρα δεν είναι τίποτε άλλο από μια τεράστια προσπάθεια να αποσυνδέσουμε τη ζωή από τον θάνατο, να εξορκίσουμε την αμφιθυμία του θανάτου, προκειμένου να ενισχυθεί η αναπαραγωγή της ζωής ως αξίας και ο χρόνος ως γενικό ισοδύναμο. Να καταλύσουμε τον θάνατο, αυτή είναι η φαντασίωσή μας...» (βλ. σελ. 308). «Ετσι, ο θάνατος, εξουδετερωμένος ως “φυσικό γεγονός”, καθίσταται όλο και περισσότερο σκάνδαλο», όπως πολύ χαρακτηριστικά γράφει (βλ. σελ. 334).

Το «Η συμβολική ανταλλαγή και ο θάνατος» είναι το πιο μεγαλόπνοο, διορατικό και γι’ αυτό το πιο επίκαιρο έργο του Ζαν Μποντριγιάρ. Ενα ιδιαίτερα πολύπλοκο έργο που προσπαθεί, μέσα από απρόβλεπτες αποδομήσεις, όχι μόνο να περιγράψει αλλά να κατανοήσει τα ιστορικά καινοφανή φαινόμενα της μετανεωτερικής εποχής που διανύουμε.

Πρόκειται για ένα πολύ επίκαιρο βιβλίο που, μολονότι εκδόθηκε στο Παρίσι το 1976 και έκτοτε μεταφράστηκε σε πολλές χώρες, μόνο πρόσφατα αποδόθηκε στη γλώσσα μας και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Νήσος» άριστα μεταφρασμένο και επιμελημένο. Ενας μεταφραστικός άθλος που έφερε σε πέρας -με τον καλύτερο δυνατό τρόπο- η Κική Καψαμπέλη, ενώ ο Κώστας Λιβιεράτος έγραψε το απαραίτητο και διαφωτιστικό επίμετρο που εμπλουτίζει την ελληνική έκδοση.

▶ Ο Ζαν Μποντριγιάρ (Jean Baudrillard, 1929 - 2007) γεννήθηκε στο Ρενς της Γαλλίας. Σπούδασε γερμανική φιλολογία και στα νιάτα του έζησε στη Γερμανία. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, δίδαξε κοινωνιολογία στο πανεπιστήμιο Paris-X Nanterre και ως επισκέπτης καθηγητής σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Συνεργάστηκε με το περιοδικό »Les Temps Modernes» και μετείχε στη συντακτική επιτροπή των περιοδικών «Utopie» και «Traverses». Ο Μποντριγιάρ υπήρξε φιλόσοφος, κοινωνιολόγος, πολιτικός σχολιαστής και φωτογράφος. Συγγραφέας περίπου πενήντα βιβλίων και διάσημος όχι μόνο για την κριτική που ασκούσε στους μηχανισμούς της καταναλωτικής κοινωνίας, αλλά και ως αναλυτής της μετανεωτερικότητας. Τα έργα του μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες και τον ανέδειξαν σε διανοητή διεθνούς φήμης. Πέθανε στο σπίτι του στο Παρίσι, τον Μάρτιο του 2007.


Επί 4 δισεκατομμύρια χρόνια στη Γη κατοικούσαν αποκλειστικά μικροοργανισμοί. Σε αυτό το πολύ μακρύ χρονικό διάστημα ο πλανήτης μας δεν έμοιαζε καθόλου με ό,τι βλέπουμε σήμερα και δεν είχε (ακόμη) τη ζεστή και φιλόξενη μορφή που θα επέτρεπε, πολύ αργότερα, την εξέλιξη και την επιβίωση των πιο σύνθετων μορφών ζωής.

Ομως, τα πρώτα 4 δισεκατομμύρια, οι μονοκύτταροι μικροοργανισμοί, σχημάτισαν μεγάλες κοινότητες που σαν ακούραστες «βιοχημικές μηχανές» εργάζονταν ασταμάτητα και κυριολεκτικά άλλαξαν τη γεωλογική μορφή και τη χημική σύσταση του γήινου περιβάλλοντος, καθιστώντας το κατοικήσιμο για τους πολυκύτταρους οργανισμούς. Πράγματι, οι πιο σύνθετες πολυκύτταρες μορφές ζωής, όπως το ανθρώπινο είδος, δεν θα είχαν εξελιχθεί ποτέ, ούτε και θα μπορούσαν να επιβιώσουν χωρίς τη διαρκή παρουσία των μικροοργανισμών.

Ισως η μεγαλύτερη αρετή του βιβλίου «Οι μηχανές της ζωής» είναι ότι μας διηγείται -με τρόπο εύληπτο, τεκμηριωμένο, αλλά και απολαυστικό- αυτή την απίστευτη περιπέτεια της ζωής, η οποία όχι μόνο θα έπαυε να υπάρχει, αλλά και δεν θα είχε εξελιχθεί ποτέ, χωρίς την αποφασιστική συμβολή των μικροβιακών οργανισμών.

Ο Πολ Φαλκόφσκι μάς παρουσιάζει λεπτομερώς και με πολύ χιούμορ το πώς ακριβώς αυτές οι μικροσκοπικές μηχανές της ζωής, τα μικρόβια, καθορίζουν τους βιογεωχημικούς κύκλους των βασικών χημικών συστατικών που είναι απαραίτητα για τη συγκρότηση και τη λειτουργία κάθε γήινης μορφής ζωής.

Γεγονός που επιβεβαιώνεται από το ότι οι πολυκύτταρες μορφές ζωής, είναι όλες αναγκασμένες να ενσωματώνουν πολυάριθμους και διαφορετικούς μικροβιακούς οργανισμούς και διατηρούν μαζί τους αμοιβαίες σχέσεις συμβίωσης, απαραίτητες για την καλή λειτουργία και την επιβίωσή τους.

Μολονότι είναι απίθανο να συναντήσετε ένα μικρόβιο ανάμεσα στα εκθέματα ενός Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, οι οργανισμοί αυτοί αποτελούν την αληθινή μηχανή της ζωής στον πλανήτη μας. Δημιουργούν το περιβάλλον και τις κατάλληλες συνθήκες που επέτρεψαν και επιτρέπουν στο σύνολο των γήινων οργανισμών να αναπτύσσονται και να εξελίσσονται.

▶ Ο Πολ Φαλκόφσκι (Paul G. Falkowski) σπούδασε βιολογία στο City College του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (BS και MA) και απέκτησε το διδακτορικό του στη Βιολογία και τη Βιοφυσική στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας του Καναδά το 1975. Ξεκίνησε την ερευνητική του καριέρα στο Εθνικό Εργαστήριο Brookhaven των ΗΠΑ και εκλέχτηκε Επικεφαλής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Stony Brook. Στο διάστημα 1987-1997 διετέλεσε διευθυντής Ωκεανογραφικών Επιστημών στο Εθνικό Εργαστήριο Brookhaven Το 1998 εντάχθηκε στο Πανεπιστήμιο Rutgers ως καθηγητής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων και Παράκτιων Επιστημών και στο Τμήμα Γεωλογίας. Η έρευνά του εστιάζει κυρίως στην επιρροή των ωκεανών στην πρωτογενή παραγωγή της βιόσφαιρας. Στα ευρύτερα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν την εξέλιξη, την παλαιοοικολογία, τη φωτοσύνθεση, τους βιογεωχημικούς κύκλους και την αστροβιολογία. Επίσης έχει εργαστεί ως επιστημονικός σύμβουλος της ΝASA και είναι μέλος της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ.

ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ
Αντισηπτικές βιβλιοπροτάσεις
Τέσσερα ενδιαφέροντα επιστημονικά βιβλία που μόλις κυκλοφόρησαν: «Φυλή, μονογαμία και άλλα ψέματα που σας λένε» του Agustin Fuentes, «Ξαναμελετώντας τον Μαρξ στην εποχή του ψηφιακού καπιταλισμού» του Christian...
Αντισηπτικές βιβλιοπροτάσεις
ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ
Βιβλιο-αποδράσεις από το μονοπώλιο του κορονοϊού
Προτείνουμε τέσσερα νέα βιβλία, με την ελπίδα ότι θα λειτουργήσουν σαν οχήματα απόδρασης από τον ασφυκτικό κλοιό της πανδημίας, που έχει επισκιάσει ή μονοπωλεί τα αναγνωστικά μας ενδιαφέροντα.
Βιβλιο-αποδράσεις από το μονοπώλιο του κορονοϊού
ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ
Περί νόσου, ανοσίας και πανδημίας
Σήμερα, θα προτείνουμε τέσσερα αξιόλογα επιστημονικά βιβλία, που διαφωτίζουν, το καθένα με τον τρόπο του, αδιαφανείς πτυχές της διαχείρισης της περίπλοκης πανδημίας.
Περί νόσου, ανοσίας και πανδημίας
ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ
Δώρα του επιστημονικού λόγου για τα Χριστούγεννα
Προτάσεις για ανάγνωση την περίοδο των εορτών: η ελληνική έκδοση του ενδιαφέροντος βιβλίου «Προσχέδιο», «Ακατοίκητη Γη: μια ιστορία του μέλλοντος», «MacMillan Λεξικό της ιστορίας των επιστημών».
Δώρα του επιστημονικού λόγου για τα Χριστούγεννα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας