Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι προκλήσεις της ισότητας στο σχολείο

Διάλεξη του Φιλίπ Μεϊριό στον κύκλο ομιλιών στο Γαλλικό Ινστιτούτο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι προκλήσεις της ισότητας στο σχολείο

  • A-
  • A+

Η δεύτερη εκδήλωση του κύκλου «Σύγχρονη Σκέψη» για το 2019 με κεντρικό θεματικό άξονα για φέτος τις προκλήσεις της ισότητας, θα λάβει χώρα την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στις 19.00, στο Auditorium Theo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου, με προσκεκλημένο τον διεθνούς φήμης παιδαγωγό και καθηγητή Επιστημών και Εκπαίδευσης στη Γαλλία, Φιλίπ Μεϊριό (Philippe Meirieu).

Ο καθηγητής Μεϊριό θα δώσει μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη με θέμα «Ποια παιδαγωγική για ένα σχολείο πραγματικής ισότητας;», με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά.

Ο ομιλητής, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Lumière-Lyon 2, αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένας από τους πιο σημαίνοντες Γάλλους ειδικούς στις επιστήμες της Εκπαίδευσης και είναι εμπνευστής πολλών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στη Γαλλία.

Για περισσότερο από μισό αιώνα, οι περισσότεροι κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης συμφωνούν με τη διαπίστωση ότι το σχολείο αναπαράγει, όταν δεν τις επιδεινώνει, τις κοινωνικές ανισότητες.

Μολονότι οι περισσότερες χώρες του κόσμου προώθησαν τον εκδημοκρατισμό της ελεύθερης πρόσβασης στο σχολικό τους σύστημα, ο εκδημοκρατισμός της πρόσβασης δεν οδήγησε σε πραγματική παιδαγωγική ισότητας ως προς τις δυνατότητες στην παιδαγωγική επιτυχία.

Από αυτή την εμπειρική διαπίστωση προκύπτει το εύλογο ερώτημα-αίτημα: Μήπως τελικά απαιτείται να οικοδομήσουμε εκ νέου τα σχολικά μας συστήματα πάνω σε διαφορετικές αρχές, ικανές να υλοποιήσουν μια πραγματική ισότητα; Ποιος είναι ο ρόλος της παιδαγωγικής στη διατήρηση αυτών των ανισοτήτων; Τέτοιου είδους προβληματικές θα αναπτύξει ο Φιλίπ Μεϊριό στην ομιλία του στην Αθήνα.

Ηδη από τα πρώτα ερευνητικά του βήματα, ο Μεϊριό εστίασε στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μαθητών κατά τη μαθησιακή διαδικασία και οδηγήθηκε στην ανακάλυψη και τεκμηρίωση της έννοιας της «διαφοροποιημένης παιδαγωγικής». Μετά την εκπόνηση πλήθους ερευνητικών έργων σχετικά με το «ενιαίο γυμνάσιο» και τις προϋποθέσεις επιτυχίας σε αυτό οδηγήθηκε στην ανάλυση της θέσης του υποκειμένου κατά την παιδαγωγική διαδικασία αλλά και των σχέσεων μεταξύ ηθικής και παιδαγωγικής.

Την εκδήλωση θα συντονίσει η Ελενα Θεοδωροπούλου, καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Παιδείας και Πρακτικής Φιλοσοφίας, αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό και θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση, ενώ θα δοθούν και πιστοποιητικά παρακολούθησης στους φοιτητές.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
«Lucia: Το μυστικό των πεφταστεριών»
Μία νέα ψηφιακή πλανηταριακή παράσταση για παιδιά ηλικίας 5 ετών και άνω παρουσιάζει το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου από αύριο. Πρόκειται για την ψηφιακή παράσταση με τίτλο: «Lucia: Το...
«Lucia: Το μυστικό των πεφταστεριών»
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Ιδρυμα Ευγενίδου: Εργαστήριο Τεχνολογίας UTech Lab
Το Ιδρυμα Ευγενίδου καλωσορίζει το μαθητικό κοινό με σειρά εντυπωσιακών δράσεων, που σκοπό έχουν να φέρουν τους μαθητές σε επαφή με την επιστήμη και την τεχνολογία και να τους εμφυσήσουν το ενδιαφέρον για...
Ιδρυμα Ευγενίδου: Εργαστήριο Τεχνολογίας UTech Lab
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Η κυβέρνηση Ερντογάν διαγράφει τον Δαρβίνο
Η τουρκική κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να εξαλείψει τη διδασκαλία της εξελικτικής θεωρίας του Δαρβίνου στη Μέση Εκπαίδευση, δηλαδή στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Ακολουθώντας το...
Η κυβέρνηση Ερντογάν διαγράφει τον Δαρβίνο
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Είναι δυνατή μια άλλη επιστημονική εκπαίδευση;
Στο τέλος της εβδομάδας, από 11 έως 13 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο που διοργανώνεται από το ΜΙΘΕ. Η φετινή ιδιαιτερότητά του είναι ότι απευθύνεται και σε ανθρώπους που ασχολούνται...
Είναι δυνατή μια άλλη επιστημονική εκπαίδευση;
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Η ιστορική παιδεία ως αντίδοτο στην κρίση
Μια ομάδα Ελλήνων πανεπιστημιακών δασκάλων εργάστηκε δημιούργησε τα πρώτα ελληνικά «Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα». Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι το «Mathesis» (mathesis.cup.gr). Παρουσιάσαμε εκτενώς...
Η ιστορική παιδεία ως αντίδοτο στην κρίση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας