Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι προκλήσεις της ισότητας στο σχολείο

Διάλεξη του Φιλίπ Μεϊριό στον κύκλο ομιλιών στο Γαλλικό Ινστιτούτο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι προκλήσεις της ισότητας στο σχολείο

  • A-
  • A+

Η δεύτερη εκδήλωση του κύκλου «Σύγχρονη Σκέψη» για το 2019 με κεντρικό θεματικό άξονα για φέτος τις προκλήσεις της ισότητας, θα λάβει χώρα την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στις 19.00, στο Auditorium Theo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου, με προσκεκλημένο τον διεθνούς φήμης παιδαγωγό και καθηγητή Επιστημών και Εκπαίδευσης στη Γαλλία, Φιλίπ Μεϊριό (Philippe Meirieu).

Ο καθηγητής Μεϊριό θα δώσει μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη με θέμα «Ποια παιδαγωγική για ένα σχολείο πραγματικής ισότητας;», με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά.

Ο ομιλητής, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Lumière-Lyon 2, αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένας από τους πιο σημαίνοντες Γάλλους ειδικούς στις επιστήμες της Εκπαίδευσης και είναι εμπνευστής πολλών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στη Γαλλία.

Για περισσότερο από μισό αιώνα, οι περισσότεροι κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης συμφωνούν με τη διαπίστωση ότι το σχολείο αναπαράγει, όταν δεν τις επιδεινώνει, τις κοινωνικές ανισότητες.

Μολονότι οι περισσότερες χώρες του κόσμου προώθησαν τον εκδημοκρατισμό της ελεύθερης πρόσβασης στο σχολικό τους σύστημα, ο εκδημοκρατισμός της πρόσβασης δεν οδήγησε σε πραγματική παιδαγωγική ισότητας ως προς τις δυνατότητες στην παιδαγωγική επιτυχία.

Από αυτή την εμπειρική διαπίστωση προκύπτει το εύλογο ερώτημα-αίτημα: Μήπως τελικά απαιτείται να οικοδομήσουμε εκ νέου τα σχολικά μας συστήματα πάνω σε διαφορετικές αρχές, ικανές να υλοποιήσουν μια πραγματική ισότητα; Ποιος είναι ο ρόλος της παιδαγωγικής στη διατήρηση αυτών των ανισοτήτων; Τέτοιου είδους προβληματικές θα αναπτύξει ο Φιλίπ Μεϊριό στην ομιλία του στην Αθήνα.

Ηδη από τα πρώτα ερευνητικά του βήματα, ο Μεϊριό εστίασε στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μαθητών κατά τη μαθησιακή διαδικασία και οδηγήθηκε στην ανακάλυψη και τεκμηρίωση της έννοιας της «διαφοροποιημένης παιδαγωγικής». Μετά την εκπόνηση πλήθους ερευνητικών έργων σχετικά με το «ενιαίο γυμνάσιο» και τις προϋποθέσεις επιτυχίας σε αυτό οδηγήθηκε στην ανάλυση της θέσης του υποκειμένου κατά την παιδαγωγική διαδικασία αλλά και των σχέσεων μεταξύ ηθικής και παιδαγωγικής.

Την εκδήλωση θα συντονίσει η Ελενα Θεοδωροπούλου, καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Παιδείας και Πρακτικής Φιλοσοφίας, αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό και θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση, ενώ θα δοθούν και πιστοποιητικά παρακολούθησης στους φοιτητές.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
#Cool_Online_εργαστήρια στις νέες τεχνολογίες
Τα νέα εργαστήρια για μαθητές/τριες Γυμνασίου-Λυκείου που προσφέρονται δωρεάν από το Ιδρυμα Ευγενίδου ξεκινούν αυτή την εβδομάδα. Ιδού πώς παρουσιάζονται στο σχετικό Δελτίο Τύπου.
#Cool_Online_εργαστήρια στις νέες τεχνολογίες
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Επιστημονική γνώση μέσα από το παιχνίδι
Πρόκειται για το νέο και πρωτοποριακό πρόγραμμα μαθημάτων «Επιστήμη για όλους» του Κέντρου Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων «Mathesis», που στόχος του είναι να «μολύνει» τον στείρο εγκυκλοπαιδισμό του...
Επιστημονική γνώση μέσα από το παιχνίδι
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
Το πιο πρόσφατο επίτευγμα της Τεχνητής Νοημοσύνης
Πρώτη φορά ένα πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης, το υπολογιστικό σύστημα «Aristo», κατάφερε να περάσει επιτυχώς μία απαιτητική σχολική δοκιμασία: ένα τεστ ερωτήσεων που υποβάλλονται, στις ΗΠΑ, σε μαθητές της 3ης...
Το πιο πρόσφατο επίτευγμα της Τεχνητής Νοημοσύνης
ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ
Το «ανεγκέφαλο» παιδαγωγικό μας σύστημα
Η αποτυχία των κυρίαρχων παιδαγωγικών συστημάτων οφείλεται πρωτίστως στην άγνοια ή στη συστηματική υποτίμηση των νευροβιολογικών προϋποθέσεων της μαθησιακής λειτουργίας. Και μάλιστα, στην πιο αποφασιστική...
Το «ανεγκέφαλο» παιδαγωγικό μας σύστημα
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΝΕΑ
«Lucia: Το μυστικό των πεφταστεριών»
Μία νέα ψηφιακή πλανηταριακή παράσταση για παιδιά ηλικίας 5 ετών και άνω παρουσιάζει το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου από αύριο. Πρόκειται για την ψηφιακή παράσταση με τίτλο: «Lucia: Το...
«Lucia: Το μυστικό των πεφταστεριών»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας