Για «παντελώς αντιεπιστημονική, ανερμάτιστη, κραυγαλέα άδικη και δυνητικά επικίνδυνη ρύθμιση» κάνει λόγο ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Πασχόντων από Συγγενείς Καρδιοπάθειες, αναφερόμενος στο τρέχον εμβολιαστικό πρόγραμμα το οποίο ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υγείας και τους συναρμόδιους φορείς.
Μεταξύ άλλων ο Σύνδεσμος τονίζει ότι στην κατηγορία των χρονίως πασχόντων προβλέπονται τα εξής:
- Πρόσφατο οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου (τους τελευταίους τρεις μήνες)
- Καρδιακή ανεπάρκεια με κλάσμα εξώθησης <40% μέσω θεραπευτικού πρωτοκόλλου (συμπεριλαμβανόμενων μυοκαρδιοπαθειών, συγγενών καρδιοπαθειών, βαλβιδικής νόσου)
- Πνευμονική Υπέρταση
Με βάση τα παραπάνω, ο Σύνδεσμος ρωτά με ποια λογική όσοι πάσχουν από οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου «μετά από τους τρεις μήνες παύουν αυτομάτως να αποτελούν ομάδα υψηλοτάτου κινδύνου; Υφίσταται επιστημονική τεκμηρίωση;».
Επίσης τονίζει ότι «το κλάσμα εξώθησης το οποίο επιβάλλετε ως προϋπόθεση είναι πολύ χαμηλό, συνεπάγεται βαριά καρδιακή ανεπάρκεια και καλύπτει κάποια μειοψηφία των πασχόντων από συγγενείς καρδιοπάθειες, μυοκαρδιοπάθειες και βαλβιδικές νόσους» και όχι την πλειονότητα.
Για το θέμα αυτό ζητούν την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού, θέτοντας ερωτήματα όπως εάν ερωτήθηκε η αρμόδια επιτροπή και «ποιος υπογράφει τη σχετική εισήγηση και με ποια επιστημονική τεκμηρίωση».
