Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
24°C
24.7° 23.2°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
23.3° 20.5°
2 BF
74%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
24°C
24.4° 23.0°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
94%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
20°C
19.9° 19.9°
0 BF
68%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.5° 20.1°
1 BF
69%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.4° 17.9°
2 BF
46%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
22°C
22.4° 22.4°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
22°C
21.8° 21.4°
2 BF
75%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.8°
3 BF
43%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
24.0° 22.8°
2 BF
66%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
24°C
23.7° 23.5°
1 BF
69%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
25.3° 23.9°
3 BF
78%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
22°C
22.4° 21.8°
2 BF
42%
Λαμία
Αίθριος καιρός
23°C
23.5° 22.3°
1 BF
61%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
23°C
23.8° 23.2°
1 BF
73%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
25°C
25.0° 23.8°
3 BF
47%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
22°C
21.6° 18.3°
2 BF
79%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
21°C
22.7° 20.8°
2 BF
85%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
72%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 03 Οκτωβρίου, 2024
oasth
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ/MotionTeam

Ξανάρχονται οι «κυνηγοί κεφαλών» στον ΟΑΣΘ

Η κυβέρνηση αναθέτει σε ιδιώτες τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής, επαναφέροντας ένα σύστημα που είχε αποτύχει πλήρως στο παρελθόν.

Επειτα από ένα καλά σχεδιασμένο και εκτελεσμένο επικοινωνιακό μπαράζ, οι ιδιώτες μπαίνουν ξανά στον έλεγχο των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, επτά ολόκληρα χρόνια από τότε που σταμάτησε να υπάρχει ο ΟΑΣΘ των μετόχων. Οι αναμνήσεις από εκείνα τα χρόνια φαίνεται ότι εξασθένησαν, οι καταγγελίες εκείνης της εποχής μοιάζουν να έρχονται από αιώνες πίσω και χθες ο Οργανισμός εν χορδαίς και οργάνοις ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό για την ανάθεση μέρους του έργου ελέγχου κομίστρου σε ανάδοχο. Η διάρκεια της σύμβασης είναι για τρεις μήνες και ο διόλου ευκαταφρόνητος προϋπολογισμός της είναι 279.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και 345.960,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

Συμπληρώνεται μήνας περίπου που, όπου βρισκόταν, όπου στεκόταν και όπου έκανε δηλώσεις ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας αναφερόταν πάντα στην εισιτηριοδιαφυγή στον ΟΑΣΘ, η οποία υφίσταται γιατί δεν γίνονται έλεγχοι, αφού οι 20 από 50 ελεγκτές του Οργανισμού δεν μπορούν να κάνουν ελέγχους για λόγους υγείας. Αντί λοιπόν να προσληφθούν νέοι εργαζόμενοι, κυβέρνηση και διοίκηση του Οργανισμού βάζουν ιδιώτες οι οποίοι θα προσλάβουν καμιά 60αριά άτομα τα οποία, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Οργανισμού, «σε καθημερινή βάση θα διενεργούν ελέγχους, συνδράμοντας το έργο των ελεγκτών του Οργανισμού».

Είμαστε περίεργοι για το ύψος που θα φτάσουν οι προσφορές των ιδιωτών στον ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό, με δεδομένο ότι την τελευταία φορά που υπήρχαν ιδιώτες στον έλεγχο των εισιτηρίων το κόστος της σύμβασης ήταν ανώτερο των όποιων εσόδων από τα πρόστιμα, χώρια ότι ο έλεγχος του εισιτηρίου είχε μετατραπεί σε «κυνήγι κεφαλών», με θανατηφόρα, μάλιστα, κάποιες φορές, αποτελέσματα. Μάλιστα, σε σχετική αφίσα που απέστειλε ο ΟΑΣΘ τονίζεται ότι το πρόστιμο μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 270 ευρώ. Ακούγοντας και μόνο το ποσό μπορεί κανείς εύκολα να φανταστεί τις σκηνές που θα διαδραματίζονται στα οχήματα κατά τους ελέγχους.

Ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε επίσης ότι (ξανα)βάζει σε πιλοτική εφαρμογή το μέτρο «της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα, σε δέκα λεωφορειακές γραμμές (θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες)». Και αυτό το μέτρο έρχεται από τα παλιά, όταν είχε γίνει απόπειρα να μετατραπούν οι οδηγοί και σε ελεγκτές. Από ό,τι φαίνεται, η παλιά γνώση και εμπειρία έχουν πεταχτεί στα σκουπίδια των «σύγχρονων» σχεδιασμών.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης σε δήλωσή του αναφέρει πως το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής είναι μεγάλο και υπαρκτό. «Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σε μία κακή παράδοση που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, όταν είχε σταματήσει ο έλεγχος κομίστρου» (μόνο που δεν προσδιορίζει με ακρίβεια τα χρόνια που δημιουργήθηκε αυτή η κακή συνήθεια).

Για το θέμα είχε τοποθετηθεί με ανακοίνωσή της πριν από τρεις μέρες η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία (ΔΑΣ), σημειώνοντας πως «οι εργολάβοι και κάθε είδους κηφήνες δεν έχουν καμιά δουλειά στη συγκοινωνία [...] Δεν χρειαζόμαστε εργαζόμενους “κυνηγούς κεφαλών” που θα κυνηγάνε “στόχους” που θα τους βάζει η εταιρεία-εργολάβος πιθανόν και με την απειλή της απόλυσης». Στους λόγους για τους οποίους μπαίνουν οι ιδιώτες στον έλεγχο η ΔΑΣ έβλεπε μεταξύ άλλων ότι: «α) πλησιάζει η ώρα για την έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης και η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει τα κέρδη της κοινοπραξίας των ιδιωτών που έχουν αναλάβει τη λειτουργία του και αυτό θα γίνει μέσα από την εφαρμογή του ενιαίου συστήματος ελέγχου και είσπραξης κομίστρου που προωθεί με ταχείς ρυθμούς το υπουργείο, β) η εφαρμογή του νόμου (άρθ. 75 ν. 5039) που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ. το 2023, ο οποίος ανοίγει την πόρτα ο έλεγχος κομίστρου να περάσει από τον ΟΑΣΘ και τον ΟΣΕΘ σε “τρίτο φορέα-νομικό πρόσωπο”, δηλ. ιδιωτική εταιρία, και γ) η παραπέρα συρρίκνωση του προσωπικού του ΟΑΣΘ που έχει κάποια συγκροτημένα δικαιώματα (π.χ. ΣΣΕ) και η αντικατάστασή του από φθηνούς αναλώσιμους εργαζόμενους δεύτερης ταχύτητας χωρίς συλλογική εκπροσώπηση και δικαιώματα κ.λπ.».

Απαντώντας, μάλιστα, στις δηλώσεις του κ. Σταϊκούρα, η ΔΑΣ τόνιζε πως πριν ασχοληθεί με τον έλεγχο κομίστρου θα διαπίστωνε εύκολα την απαράδεκτη κατάσταση στις συγκοινωνίες: «Αν έκανε τον κόπο αυτός και το επιτελείο του να επιβιβαστούν στη λεωφορειακή γραμμή “24 - Χίλια Δένδρα” που περνάει έξω από τη ΔΕΘ, θα διαπίστωνε ότι η αναμονή στη συγκεκριμένη γραμμή (που η ακτίνα της διαδρομής της είναι μέχρι τρία χιλιόμετρα από τον Λευκό Πύργο) είναι από 30 λεπτά μέχρι και 1 ώρα κάποιες μέρες!»

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ξανάρχονται οι «κυνηγοί κεφαλών» στον ΟΑΣΘ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας