Το flyover βλάπτει σοβαρά το κυκλοφοριακό και... τους εργαζόμενους! Μία διαφορετική προσέγγιση των κοινωνικών συνεπειών, που άρχισε ήδη να προκαλεί το μεγαλεπήβολο έργο της υπερυψωμένης περιφερειακής, έδωσαν χθες συνδικαλιστές και εκπρόσωποι σωματείων σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ). Ζητούν να σταματήσουν οι εργασίες ώσπου να γίνουν τεκμηριωμένες μελέτες από επίσημους φορείς, όπως το ΑΠΘ.
Κατά τα λεγόμενά τους, πολλοί εργοδότες βρήκαν κιόλας αφορμή να επιτεθούν εκ νέου στα δικαιώματα των εργαζομένων, με ορισμένες εταιρείες να εφαρμόζουν υβριδικά μοντέλα εργασίας με φυσική παρουσία και τηλεργασία, ανατρέποντας τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών - Επισιτιστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης - Πιερίας - Χαλκιδικής και μέλος της διοίκησης του ΕΚΘ, Κυριάκο Τσιαούση, από το ξεκίνημα των εργασιών του flyover έχουν αυξηθεί τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους, ενώ αυξάνεται ο χρόνος για τις μετακινήσεις των εργαζομένων από και προς τη δουλειά τους.
«Το έργο γίνεται προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα κέρδη των κατασκευαστικών εταιρειών και όχι προς όφελος των πολιτών», κατήγγειλε, για να συμπληρώσει πως «γίνεται χωρίς καμία τεκμηριωμένη μελέτη, αλλά με τη λογική... πάμε κι όπου βγει».
Ο πρόεδρος της Ενωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπελόπουλος, πρόσθεσε πως οι υπάλληλοι του κλάδου του ήδη αντιμετωπίζουν δύσκολα ωράρια και ειδικά τα «σπαστά» θα γίνουν ακόμη δυσκολότερα, εξαιτίας της αυξημένης κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι οι εμποροϋπάλληλοι θα πηγαίνουν στην εργασία τους νωρίς το πρωί και θα επιστρέφουν σπίτι τους αργά το βράδυ...
Αλλά και οι διανομείς βιώνουν ήδη χειρότερες συνθήκες εργασίας από τις ήδη δύσκολες που αντιμετώπιζαν. Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της E-food, Ηλίας Νεοχωρίτης, τόνισε ότι από τις πρώτες κιόλας μέρες των έργων οι διανομείς βρίσκονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις του κυκλοφοριακού χάους.
Παράλληλα, οι πλατφόρμες αυξάνουν την πίεση για γρήγορη παράδοση του φαγητού, με τους «ντελιβεράδες» να αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο ατυχήματος. Ανέφερε, μάλιστα, ένα χαρακτηριστικό σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε την περασμένη Τετάρτη σε κεντρικό δρόμο της πόλης, όταν αυτοκίνητο παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και παρέσυρε το μηχανάκι διανομέα με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του!
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, το flyover αυξάνει το κόστος της μετακίνησης, με τους εργαζόμενους να καλούνται να πληρώνουν επιπλέον για καύσιμα ή για στάθμευση την ώρα που ο ΟΑΣΘ μοιάζει ανύπαρκτος. Γι’ αυτό, τόνισαν, ο οργανισμός πρέπει να ενισχυθεί άμεσα με λεωφορεία και οδηγούς και να επιταχυνθεί (αντί ν’ απομακρύνεται διαρκώς) η ολοκλήρωση του Μετρό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας