• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 4.7°C / 10.1°C
    0 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.3°C / 7.4°C
    5 BF
    64%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 2.0°C / 11.0°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Ασθενής ομίχλη
    2°C 0.9°C / 2.2°C
    2 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 6.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 5.9°C
    2 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Χιονοπτώσεις
    0°C 0.4°C / 2.3°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 12.5°C
    2 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    2 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.4°C / 12.8°C
    2 BF
    44%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.5°C / 8.5°C
    6 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    4 BF
    66%
  • Λάρισα
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    7°C 6.1°C / 6.9°C
    4 BF
    65%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.5°C
    1 BF
    64%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.8°C / 9.9°C
    1 BF
    72%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.3°C / 6.6°C
    3 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 5.3°C / 6.7°C
    3 BF
    91%
  • Καστοριά
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    3°C 2.7°C / 2.7°C
    2 BF
    92%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την έναρξη του διαγωνισμού για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», μέσω ΣΔΙΤ.

Τα εργοτάξια «βράζουν» και η κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα λειτουργήσει το… 2025! Παρουσίασε μάλιστα με διθυράμβους χθες την έγκριση -όχι την έναρξη- διαγωνισμού για τον φορέα του έργου, προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ! Σήμερα συμπτωματικά οι εργαζόμενοι στο μετρό κατεβαίνουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, ζητώντας αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και μέτρα προστασίας.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρεται σε έναρξη του διαγωνισμού για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά την έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Εργων ΣΔΙΤ.

Οπως αναφέρεται, «η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί». Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια και θα «εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο».

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, «επιλέγουμε να προχωρήσουμε με αυτόν τον τρόπο ο οποίος μας προσφέρει αυστηρό χρονικό ορίζοντα και κλίμακα κόστους σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών». Επιμένει ότι το μετρό θα παραδοθεί «σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023» όταν και «θα διαψεύσουμε στην πράξη τις δυνάμεις της ακινησίας». Κατηγόρησε δε άλλη μια φορά την προηγούμενη κυβέρνηση ότι «δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε, ούτε σ’ αυτόν τον τομέα: στον φορέα λειτουργίας του…».

Αυτό βεβαίως που δεν λένε ο υπουργός και η κυβέρνηση είναι τι σημαίνει η ιδιωτικοποίηση αυτή για το κόστος των μετακινήσεων των πολιτών. Διότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι το πρώτο μετρό στην Ευρώπη (στην Αθήνα το λειτουργεί η ΣΤΑΣΥ) που θα το λειτουργεί ουσιαστικά ιδιώτης, ενώ στα ευρωπαϊκά υπόγεια μεταφορικά μέσα το Δημόσιο έχει κρατήσει τον καθορισμό του εισιτηρίου και την επίβλεψη.

Αυτό που προκύπτει από την κυβερνητική πρεμούρα για τον φορέα είναι ότι κυρίως θέλει να προλάβει και να δεσμεύσει την επόμενη κυβέρνηση, αφήνοντας ταυτοχρόνως να αιωρείται η ασάφεια ότι «η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών». Δεδομένου ότι έρευνες έχουν δείξει μέχρι στιγμής πως για να είναι βιώσιμο το μετρό Θεσσαλονίκης θα έπρεπε η τιμή του εισιτηρίου να είναι 8 ευρώ(!), το ερώτημα ποιος και πόσο θα πληρώνει τον… ιδιώτη για 12 χρόνια μάλιστα είναι το πρωτεύον. Και πώς γίνεται να γεννιέται εκ νέου στη Θεσσαλονίκη μια αποτυχημένη και πολυέξοδη για το Δημόσιο πατιτούρα του αμαρτωλού ΟΑΣΘ, με το Δημόσιο να επιδοτεί το εισιτήριο και, φυσικά, τα κέρδη του ιδιώτη…

Σήμερα εν τω μεταξύ οι εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό τομέα του μετρό κατεβαίνουν σε νέα 4ωρη στάση εργασίας (12 μεσημέρι-4 μ.μ.) ζητώντας αύξηση μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και… καλύτερη συμπεριφορά από τους υπευθύνους της εταιρείας. Την κινητοποίηση αποφάσισε η γενική συνέλευση των εργαζομένων την περασμένη εβδομάδα σε συντονισμό με τους συναδέλφους τους που εργάζονται στα αρχαιολογικά έργα (κυρίως στον σταθμό Βενιζέλου όπου και θα γίνει η συγκέντρωσή τους). Ενδέχεται να γίνει και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης και τίποτα δεν αποκλείει την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους ανάλογα με τη στάση της αναδόχου εταιρείας ΑΚΤΩΡ και την τοποθέτηση της Αττικό Μετρό.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
Καταργώντας το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών την ΑΣΥΘ, αποφάσισε να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του έργου, ύψους 292 εκατομμυρίων ευρώ!
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης
Με επιστολή της στις 10 Μαΐου η ΑΚΤΩΡ επισημαίνει τις ελλείψεις πρώτων υλών και την εκτίναξη των τιμών τους μέχρι και 100%, γεγονός που αποδίδεται από την εταιρεία στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με αφορμή τη σαββατιάτικη εργασία
Το υπουργείο Πολιτισμού και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης έβγαλαν από τα ρούχα τους τους εργαζόμενους στο αρχαιολογικό κομμάτι του μετρό, καθώς αιφνιδιαστικά τους ζήτησαν να εργάζονται και τα...
Μετωπική με αφορμή τη σαββατιάτικη εργασία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο τέλος του 2024 η λυπητερή
Ανησυχίες για το ύψος των αποζημιώσεων που θα δοθούν στον ανάδοχο για την περίοδο 2020-2022 ● Οι πανηγυρισμοί της Μενδώνη και της Αττικό Μετρό και τα χρονοδιαγράμματα που όλο αλλάζουν
Στο τέλος του 2024 η λυπητερή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόσο μας κόστισε το... μάρμαρο
Ποιες αποζημιώσεις στον εργολάβο του μετρό Θεσσαλονίκης αφορούν «ευθύνη» των ευρημάτων ● Το έργο ήταν σταματημένο το 2014-2016 και η υπόθεση της Βενιζέλου στα δικαστήρια ● Αν δε βρισκόταν λύση τότε (αυτή που...
Πόσο μας κόστισε το... μάρμαρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάση εργασίας των εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης
Σε στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 15:30, προχωρούν οι εργαζόμενοι του κατασκευαστικού τομέα του έργου, κάνοντας λόγο για υπερκέρδη του εργολάβου χωρίς αντίκρισμα στους μισθούς τους.
Στάση εργασίας των εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας