Με μία μικρή αναζωπύρωση, που εκδηλώθηκε χθες βράδυ, αλλά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, συνεχίζονται και σήμερα για πέμπτη ημέρα - υπό βροχή - οι ρίψεις νερού στο εξωτερικό μέρος του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Euroferry Olympia», το οποίο βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή Κασσιόπη βόρεια της Κέρκυρας, ενώ αργότερα στο εσωτερικό του πλοίου θα επαναληφθούν οι επιχειρήσεις έρευνας από άνδρες της ΕΜΑΚ και εξειδικευμένα στελέχη της της oλλανδικής εταιρείας Smit Salvage και της ελληνικής Μegatugs salvage towage, για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.
Η επιχείρηση για την ανεύρεσή τους σταμάτησε χθες αργά το απόγευμα, χωρίς να έχει επιτευχθεί ακόμη ο στόχος της προσέγγισης σε όλα τα σημεία του πλοίου, καθώς στο εσωτερικό του εξακολουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες.
Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα ξεπερνά τα 500 Ppm (μονάδα μέτρησης διοξειδίου). Μάλιστα, η κάθε επιχείρηση που γίνεται από ομάδες των 10 ατόμων, δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά, ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.
Το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών που μεταβάλλονται στη θαλάσσια περιοχή, δεν αποκλείεται να μετακινηθεί εκ νέου σε ασφαλές σημείο, ενώ μόνο όταν σβήσουν εντελώς οι εστίες φωτιάς και καθαρίσει καλύτερα ο αέρας στο εσωτερικό του, θα οδηγηθεί σε εμπορικό λιμάνι, προκειμένου να διερευνηθεί εξονυχιστικά από τους πραγματογνώμονες.
Στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το πλοίο, υπάρχουν δύο πλωτά του Λιμενικού, τέσσερα ρυμουλκά και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο.
Η πυρκαγιά στο πλοίο «Euroferry Olympia» εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής 18 Φεβρουαρίου, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας, κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.
Οι διασωθέντες ανέρχονται σε 280 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, 10 άτομα φέρονται να αγνοούνται, ενώ εντοπίστηκε νεκρός ένας 58χρονος οδηγός.
Την ίδια ώρα, οι συγγενείς των αγνοουμένων περνούν τον δικό τους Γολγοθά, άυπνοι και γεμάτοι αγωνία. Χθες δεν έλειψε η ένταση με αρκετούς να διαμαρτύρονται ζητώντας απεγνωσμένα να τους επιτραπεί με κάποιο τρόπο να προσεγγίσουν το θερμό κουφάρι του φορτηγού ώστε να διαπιστώσουν πως γίνεται ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό.
Παράλληλα, δε σταματούν να καταγγέλλουν τις άθλιες συνθήκες υπό τις οποίες έπρεπε να εργάζονται οι δικοί τους άνθρωποι ως επαγγελματίες οδηγοί αυτοκινήτων ενώ αναπάντητα παραμένουν ερωτήματα όπως: από ποια αιτία ξέσπασε η φωτιά στο γκαράζ του πλοίου, πώς ενήργησε το πλήρωμα τα πρώτα κρίσιμα λεπτά, εάν λειτούργησαν τα συστήματα πυρασφάλειας και πώς είχαν παραμένει στο γκαράζ οδηγοί φορτηγών.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας