• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.2°C / 29.8°C
    1 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.6°C / 25.6°C
    1 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    3 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    73%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    3 BF
    41%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    2 BF
    33%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    2 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    2 BF
    50%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 26.4°C
    2 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    28°C 27.5°C / 27.5°C
    2 BF
    39%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.5°C / 27.5°C
    2 BF
    48%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.8°C / 25.8°C
    2 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 29.4°C / 30.0°C
    2 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.3°C / 20.3°C
    0 BF
    94%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    2 BF
    44%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    59%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λεωφορείο ο πόνος

  • A-
  • A+
Ερχονται με απίστευτη καθυστέρηση και με το σταγονόμετρο τα νέα αποκτήματα, ενώ αναμένεται απίστευτη ταλαιπωρία καθώς θα έχουν μία θύρα από όπου θα ανεβοκατεβαίνουν οι επιβάτες ● Συναγερμός από την αύξηση κρουσμάτων στους εργαζομένους στις ΟΣΥ.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Την ώρα που σε καθημερινή βάση αυξάνονται τα κρούσματα του κορονοϊού ανάμεσα στους εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει φιέστα για τη δρομολόγηση των πρώτων από τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που αποκτήθηκαν με λίζινγκ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) ετοιμάζεται πυρετωδώς για την εκδήλωση που θα γίνει παρουσία του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ενδεχομένως στο τέλος της εβδομάδας, με βασικό στόχο να αποδείξει η κυβέρνηση ότι μεριμνά για τη μείωση του συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας, όμως, θα κριθεί στον δρόμο καθώς:

■ Η διαδικασία ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο για να αποκτηθούν 300 λεωφορεία εκ των οποίων τα 90 αρθρωτά (μήκους 18 μέτρων) ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος διαθέσιμος για τους επιβάτες ειδικά στις διαδρομές αυξημένης ζήτησης. Ομως, τελικά αποκτώνται μόνον 50 αρθρωτά λεωφορεία σε σύνολο 293.

■ Το ακόμη χειρότερο είναι ότι από τα υπόλοιπα 243 οχήματα μήκους 12 μέτρων, η συντριπτική πλειονότητα είναι λεωφορεία με μόνο δύο θύρες, ενώ όλα όσα αποκτήθηκαν μετά το 1990 είχαν τουλάχιστον τρεις. Με δεδομένο ότι η μπροστινή πόρτα είναι αποκλεισμένη για λόγους προστασίας του οδηγού από την πανδημία, αυτό σημαίνει ότι εκατοντάδες επιβάτες καθημερινά θα πρέπει να ανεβοκατεβαίνουν από την μία πόρτα που απομένει, η οποία βρίσκεται περίπου στο μέσον του οχήματος. Το στριμωξίδι αναμένεται να κυριαρχήσει τόσο στο σημείο εισόδου-εξόδου του οδοστρώματος όσο και μέσα στο λεωφορείο, καθώς όλοι όσοι κάθονται στην πίσω πλευρά θα πρέπει να μετακινηθούν προς το μέσον για να αποβιβαστούν.

Αυτό σημαίνει ότι τόσο το επιβατικό κοινό όσο και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να διαχειριστούν τον εκνευρισμό που θα δημιουργείται με τον παραμικρό συνωστισμό. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να δρομολογηθούν τα πρώτα 50 λεωφορεία καθώς σε μεγάλο αριθμό από τα υπόλοιπα θα πρέπει πρώτα να γίνουν εργασίες για να αποκτήσουν παράθυρα που ανοιγοκλείνουν για καλύτερο αερισμό.

Για τους εργαζόμενους, οι καταστάσεις προοιωνίζονται δύσκολες καθώς επιδεινώνεται μεταξύ τους το κλίμα ανησυχίας από τα συνεχόμενα κρούσματα κορονοϊού. Η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) έχει μόνο μία φορά ανακοινώσει δημόσια ότι εντόπισε 8 κρούσματα πριν από έναν μήνα (9/3/21). Η ΟΣΥ ουδέποτε εξέδωσε ανακοίνωση για τον 53χρονο οδηγό Αθ. Μπλέτσα που πέθανε από κορονοϊό στις αρχές Μαρτίου, ενώ σε πρόσφατη επιστολή της αδελφής του, που δημοσίευσε η «Εφ.Συν.», φαινόταν καθαρά η προσπάθεια της διοίκησης να κρύψει το πρόβλημα.

Ομως, σε πρόσφατη ανακοίνωση στις 5/4, η συνδικαλιστική παράταξη ΜΕΤΑ-ΟΣΥ αποκαλύπτει την πραγματικότητα, αναφέροντας όσα συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στο Κέντρο Τηλεματικής. Πρόκειται για έναν χώρο 120 τετραγωνικών μέτρων όπου εργάζονται καθημερινά σταθμάρχες σε βάρδιες των 25 ατόμων.

Οπως αναφέρει η παράταξη, προχώρησε σε διάβημα προς τον ΕΟΔΥ στις 2 Απριλίου ζητώντας να γίνουν έλεγχοι στον χώρο όπου καθημερινά εργαζόμενοι χρησιμοποιούν από κοινού υπολογιστές, εκτυπωτές και υπηρεσιακά έγγραφα. «Σε περιβάλλον ήδη φορτισμένο με 3 επιβεβαιωμένα κρούσματα και χωρίς ιχνηλασία, διαπιστώθηκαν 6 θετικά κρούσματα στις 3 Απριλίου και ακόμη 16 στις μέρες που ακολούθησαν» αναφέρει.

Με άλλα λόγια, περίπου οι μισοί από τους εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο είναι πλέον επιβεβαιωμένα κρούσματα. Την ίδια στιγμή, άλλες καταγγελίες κάνουν λόγο για μεγάλο αριθμό δεκάδων κρουσμάτων μεταξύ των οδηγών που πρόσφατα προσλήφθηκαν και δεν έχουν ακόμη αναλάβει την εκτέλεση δρομολογίων – πιθανότατα επειδή οι εκπαιδευτές τους ήταν θετικοί και ασυμπτωματικοί.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δεν είστε δημόσιοι υπάλληλοι»
Η διοίκηση της ΟΣΥ απαίτησε από το προσωπικό λεωφορείων και τρόλεϊ να μην υποβάλλουν τα self tests με τη διαδικασία του Δημοσίου διότι «δεν αφορά τους εργαζομένους της εταιρείας» ● Ανησυχία για τη σκοπιμότητα.
«Δεν είστε δημόσιοι υπάλληλοι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιακή πινακίδα με... αυτοκόλλητα γράμματα σε «νέο» λεωφορείο
Σε «βασίλειο της πατέντας» εξελίσσονται τα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. προκειμένου τα προβληματικά λεωφορεία που μισθώθηκαν να βγαίνουν όπως όπως στον δρόμο και η κυβέρνηση να επαίρεται ότι έδωσε λύση.
Ψηφιακή πινακίδα με... αυτοκόλλητα γράμματα σε «νέο» λεωφορείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακριβό φιάσκο με τα λεωφορεία
Σε προμήθεια νέων οχημάτων με κόστος πάνω από μισό εκατομμύριο το ένα οδηγεί το κυβερνητικό φιάσκο με την απόκτηση μισθωμένων αστικών λεωφορείων λόγω των βλαβών τους.
Ακριβό φιάσκο με τα λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φιέστα Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο τα χαράματα
Αξημέρωτα Παρασκευής στην Πέτρου Ράλλη, με προβολείς, κάμερες, περιπολικά, drones και τον πρωθυπουργό να επαίρεται για τα «καινούργια» λεωφορεία ηλικίας 10 ετών, έγινε η φιέστα στην οποία η «Εφ.Συν.» είχε...
Φιέστα Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο τα χαράματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωτιά σε λεωφορείο
Στην επιφάνεια άρχισαν να βγαίνουν τα σοβαρά μηχανολογικά προβλήματα των λεωφορείων που απέκτησε η ΟΣΥ με λίζινγκ. Ο κινητήρας ενός εξ αυτών υπερθερμάνθηκε κι άρχισε να βγάζει καπνούς.
Φωτιά σε λεωφορείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σαράντα μεταχειρισμένα λεωφορεία ξεκινούν δρομολόγια
Σε αξονικές γραμμές της Αθήνας, πολλές από τις οποίες έχουν μεγάλη επιβατική κίνηση και χρησιμοποιούν αποκλειστικώς αρθρωτά λεωφορεία, θα δρομολογηθούν κατα προτεραιότητα τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που...
Σαράντα μεταχειρισμένα λεωφορεία ξεκινούν δρομολόγια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας