Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οδηγίες προς το επιβατικό κοινό από το «Ελ. Βενιζέλος»
Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Φωτογραφία αρχείου

Οδηγίες προς το επιβατικό κοινό από το «Ελ. Βενιζέλος»

  • A-
  • A+

Οδηγίες προς τους επιβάτες για τα μέτρα προστασίας και αποφυγής διασποράς του Covid-19 από τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών, ενόψει της διεύρυνσης των πτήσεων εσωτερικού από την ερχόμενη Δευτέρα.

Σύμφωνα με τα μέτρα του αεροδρομίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», που βασίζονται στις οδηγίες των εθνικών υγειονομικών αρχών, η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή», αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Ως εκ τούτου, στο εξής, όσοι θα ταξιδεύουν αεροπορικώς σε προορισμούς εσωτερικού ή εξωτερικού, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική - ήδη από την είσοδο στο αεροδρόμιο - ενώ όλοι οι εισερχόμενοι θα πρέπει να τη φορούν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους χώρους του αεροδρομίου. Ενδέχεται να ζητηθεί στους επιβάτες να την αφαιρέσουν κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
  • Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης, όσο και κατά την πτήση.
  • Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
  • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300 σημεία του αεροδρομίου και στους χώρους υγιεινής/WC, τα οποία οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).
  • Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περισσότερη προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει ανάγκη προσωπικής επαφής και συνεργασίας επιβάτη - προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).
  • Η τήρηση των αποστάσεων (1,5 μέτρο) θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο αεροδρόμιο. Ειδικές σημάνσεις στο έδαφος, οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners, θα διευκολύνουν στη διατήρηση των αποστάσεων.
  • Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
  • Το προσωπικό του αεροδρομίου, των αεροπορικών εταιρειών και των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης, θα είναι στη διάθεσή των επιβατών και θα παρέχει πληροφορίες για τα υγειονομικά μέτρα και για τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο και στην πτήση, ενώ θα επιβλέπει την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.
  • Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής, ενημερώνει τους επιβάτες, τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων, όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.
  • Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο οι επιβάτες να αξιοποιήσουν τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές εφαρμογές και υπηρεσίες, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage, e-parking).
  • Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης. Το αεροδρόμιο συνιστά στους επιβάτες να αφήνουν μια θέση κενή δίπλα από άλλους επιβάτες όταν κάθονται. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.
  • Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα, με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεται για σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.
  • • Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα, και επιπρόσθετα κανόνες κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς, όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες.

Η διοίκηση του αεροδρομίου επισημαίνει ότι βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και οι οδηγίες του ακολουθούνται πιστά. Επιπλέον, τα παραπάνω μέτρα αξιολογούνται διαρκώς για την αποτελεσματικότητά τους και θα προσαρμόζονται σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων κρατικών Αρχών.

Ιδιαίτερα για τους επιβάτες πτήσεων εξωτερικού που έχουν φτάσει στο αεροδρόμιο, οι αρμόδιες Αρχές επιβάλλουν τη συμπλήρωση ειδικού εντύπου ατομικών στοιχείων, ενώ κατά την κρίση τους μπορεί να πραγματοποιούν και λήψεις βιολογικού υλικού για τεστ Covid-19. Μέχρι τώρα, στους αφικνούμενους επιβάτες εξωτερικού ισχύει η 14ήμερη καραντίνα. Σχετική ενημέρωση παρέχουν οι αεροπορικές εταιρείες στους επιβάτες τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΥΓΕΙΑ
Αισχροκέρδεια με τα τεστ
Η κυβέρνηση, όπως παραδέχτηκε χτες και ο υφυπουργός Υγείας Β. Κοντοζαμάνης, έχει αφήσει ανοιχτό τον δρόμο για να κερδοσκοπεί ο ιδιωτικός τομέας με τη διάγνωση του Covid-19.
Αισχροκέρδεια με τα τεστ
ΥΓΕΙΑ
Με αρρύθμιστο το τοπίο των τεστ, αλωνίζουν οι ιδιώτες
Πλήρης ασυδοσία, αυθαίρετη τιμολόγηση, επιβάρυνση 100% του ασθενή και ανυπαρξία ελέγχου από την πολιτεία σχεδόν δυόμισι μήνες από την άφιξη του κορονοϊού
Με αρρύθμιστο το τοπίο των τεστ, αλωνίζουν οι ιδιώτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
Στη χώρα της υπερβολής, η προσπάθεια να μην επαναληφθεί ένα παλιό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές, τέτοιες που να τελειώνει το αλάτι των αλυκών Θεσσαλονίκης και Κίτρους και να...
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Σιγκαπούρη με καθυστέρηση... δύο ημερών
Σε oδύσσεια μετατράπηκε το ταξίδι για τη Σιγκαπούρη για περίπου 320 επιβάτες αφού, αντί να φύγουν προχθές, Τρίτη, στις 11.20 το πρωί, τελικά θα φύγουν (εκτός άλλου απροόπτου!) σήμερα στις 13.30 το μεσημέρι με...
Αθήνα - Σιγκαπούρη με καθυστέρηση... δύο ημερών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αερομαχία Σπίρτζη – Fraport
​Απόρησαν χθες όσοι δεν ξέρουν, αλλά το μήνυμα εστάλη στους παραλήπτες του, μετά την επίθεση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στην κοινοπραξία Fraport, η οποία έχει αναλάβει την επένδυση στα...
Αερομαχία Σπίρτζη – Fraport
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενας θάνατος «ανάξιος σχολιασμού»
«Ο γιατρός στο αεροδρόμιο μαζί με το ΕΚΑΒ έφτασε 12 λεπτά μετά το περιστατικό. Αν είχε φτάσει στα πρώτα 4-5 λεπτά, πιθανώς η πορεία του ασθενούς να ήταν διαφορετική» σχολίασε υπάλληλος του. O 44χρονος Νίκος...
Ενας θάνατος «ανάξιος σχολιασμού»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας