Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα Ι.Χ. πάνε... περίπατο

Απογευματινό μποτιλιάρισμα στην Πανεπιστημίου των 6 λωρίδων, που τώρα θα γίνουν μόλις τρεις!

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα Ι.Χ. πάνε... περίπατο

  • A-
  • A+
Προς απαγόρευση κυκλοφορίας σε Ηρώδου Αττικού, Βασιλίσσης Ολγας, Μητροπόλεως, Αθηνάς, Ερμού (και κάτω από το Μοναστηράκι) ● Δίνονται σε πεζούς και ποδήλατα οι τρεις από τις 6 λωρίδες της Πανεπιστημίου ● Με τον «Μεγάλο Αρχαιολογικό Περίπατο» από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου μέχρι την Πατησίων συνδέει τις παρεμβάσεις ο Κ. Μπακογιάννης ● Για αιφνιδιασμό, βεβιασμένες κινήσεις και έλλειψη διαλόγου κάνει λόγο η αντιπολίτευση.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εν είδει πεζοδρομήσεων, απροσδιόριστα προσωρινές, που θα λειτουργήσουν ως προπομπός μόνιμων επόμενων ρυθμίσεων, φέρνει πλαίσιο παρεμβάσεων που ενέκρινε κατά πλειοψηφία χθες το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων σε έκτακτη συνεδρίασή του που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη.

Με τις παρεμβάσεις αποκλείεται η κυκλοφορία Ι.Χ. οχημάτων σε 8 οδικούς άξονες της πρωτεύουσας αλλά και ολόκληρη την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου, ενώ επεκτείνονται τα πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου και στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος, δίνοντας μεγαλύτερο περιθώριο κίνησης σε πεζούς και ποδηλάτες. Παράλληλα, προωθείται η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς με αύξηση των λεωφορειολωρίδων.

Οι παρεμβάσεις τέθηκαν σε ψηφοφορία με πραγματικά fast track διαδικασίες. Στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ασκήθηκε κριτική στη δημοτική αρχή ότι ενημέρωσε τους δημοτικούς συμβούλους μόλις το βράδυ του Σαββάτου για το θέμα της έκτακτης συνεδρίασης. Ακόμα και παρατάξεις που αντιμετώπισαν θετικά το περιεχόμενο των παρεμβάσεων τόνισαν ότι προτιμότερο θα ήταν να αναβληθεί το θέμα για λίγες ημέρες, ώστε να συζητηθεί πιο αναλυτικά, παρουσία φορέων και συλλογικοτήτων της πόλης.

Η δημοτική αρχή επικαλέστηκε την πανδημία και την ανάγκη δημιουργίας περισσότερου δημόσιου χώρου για πεζούς και ποδηλάτες. «Υπάρχει ένα μομέντουμ με δύο στοιχεία», είπε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κ. Μπακογιάννης: αφ’ ενός «τη βαθιά ανάγκη των πολιτών να ζήσουν σε μια βιώσιμη πόλη», αφ’ ετέρου ότι στη σημερινή συγκυρία «η περιορισμένη κυκλοφορία μάς ευνοεί να κάνουμε τις αλλαγές με ομαλό τρόπο».

Ο δήμαρχος μίλησε για προσωρινές αλλαγές, που σε κάθε στάδιο θα αξιολογούνται και θα προσαρμόζονται στις ανάγκες της πόλης, ενώ κάθε έργο θα αποτελεί και έναν πυρήνα διαβούλευσης. Η ονομασία των παρεμβάσεων είναι «Μεγάλος Περίπατος». Συνδέονται με τον σχεδιασμό του δήμου για τον «Μεγάλο Αρχαιολογικό Περίπατο», ένα σύνολο παρεμβάσεων που (συνοπτικά) εκτείνεται από τη Διουσίου Αρεοπαγίτου μέχρι την Πατησίων.

Σύνταγμα-Πανεπιστημίου

Με τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που εγκρίθηκαν χθες:

■ Αυξάνονται πεζοδρόμια κεντρικών αξόνων:

  • α) Σε όλο το μήκος της οδού Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για πεζούς και ποδηλάτες, πλάτους 3 λωρίδων κυκλοφορίας (9 μέτρα επιπλέον πλάτος πεζοδρομίου), όπου θα δημιουργηθεί ειδική ζώνη κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων για ποδήλατα. Για οχήματα, από 6 λωρίδες κυκλοφορίας σήμερα, παραμένουν τρεις: δύο για όλα τα οχήματα και μία αποκλειστικά για λεωφορεία (μήκους 1.050 μέτρων που θα εξυπηρετεί 26 γραμμές). Καταργείται η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής και μεταφέρεται σε νέα λεωφορειολωρίδα στην οδό Ακαδημίας.
  • β) Στην πλατεία Συντάγματος επεκτείνονται τα πεζοδρόμια στο οδικό τμήμα που συνδέει τη Σταδίου με τη Φιλελλήνων και δημιουργείται νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης κυκλοφορίας. Παραμένουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία λωρίδα κυκλοφορίας για αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Μεταξύ Ερμού και Μητροπόλεως, θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων πλάτους μίας λωρίδας κυκλοφορίας.

■ Απελευθερώνονται 8 δρόμοι από Ι.Χ.: 1) λεωφ. Βασ. Ολγας στο σύνολό της (700 μ.), 2) Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της (630 μ.), 3) Αθηνάς στο σύνολό της (800 μ.), 4) Ερμού, από Αιόλου ώς πλατεία αγίων Ασωμάτων (540 μ.), 5) Μητροπόλεως στο σύνολό της (600 μ.), 6) Αιόλου, από Μητροπόλεως έως Ερμού (40 μ.), 7) Ρήγα Φεραίου στο σύνολό της (110 μ.), 8) Σίνα, από Πανεπιστημίου έως Ακαδημίας (150 μ.).

■ Απελευθερώνονται 2 περιοχές από Ι.Χ.: 1) το Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς - πλατεία Ομονοίας - Σταδίου - πλατεία Συντάγματος - Μητροπόλεως, 2) η Πλάκα και συγκεκριμένα η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως - Ερμού - Αγίων Ασωμάτων - Αποστόλου Παύλου - Διονυσίου Αρεοπαγίτου - λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας - Φιλελλήνων.

Αν και δεν θα μπορούν να περνούν Ι.Χ. (αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες) από τους παραπάνω δρόμους και περιοχές, θα μπορούν να διέρχονται οχήματα δημόσιων μεταφορών, απορριμματοφόρα, οχήματα που εξυπηρετούν κατοίκους κ.λπ. Υπό προϋποθέσεις, θα δίνεται και η δυνατότητα εισόδου στην περιοχή σε επιβατικά Ι.Χ. με ειδική άδεια κατόπιν πρόσκλησης. Οσον αφορά τα ταξί, η είσοδός τους τόσο στο Εμπορικό Τρίγωνο όσο και στην περιοχή της Πλάκας θα πραγματοποιείται έπειτα από κλήση επιβάτη μόνο για αποβίβαση και επιβίβαση.

■ Νέες λεωφορειολωρίδες (εκτός από τις προαναφερθείσες) στις οδούς Ακαδημίας, Φιλελλήνων, Βασ. Σοφίας, Αθηνάς, Ερμού (από Μοναστηράκι ώς πλατεία Αγ. Ασωμάτων), Μητροπόλεως.

Οι παρεμβάσεις υπολογίζεται ότι εκτείνονται σε συνολικό μήκος δρόμων 6.385 μέτρων και έκταση λίγο μεγαλύτερη των 50 στρεμμάτων. Τα έργα υπολογίζεται να ξεκινήσουν στα τέλη Μαΐου και να ολοκληρωθούν μέχρι τέλη Ιουνίου. Αγνωστο το κόστος. Αντιπολιτευόμενοι σύμβουλοι εκτίμησαν ότι δεν αναμένεται μεγάλο.

Η αντιπολίτευση

Οι παρεμβάσεις ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία. Υπέρ, με επιφυλάξεις, ψήφισε η «Ανοιχτή Πόλη», στηλιτεύοντας το «εξπρές» της διαδικασίας και προτείνοντας σύντομη αναβολή, με στόχο τη συμμετοχή φορέων της πόλης στη συνεδρίαση. «Σύγχρονες, αναγκαίες και εμβληματικές οι παρεμβάσεις», σχολίασε ο σύμβουλος της αριστερής παράταξης, Κ. Αλεξίου, έχοντας τονίσει ότι «συνάντησαν απόψεις της Ανάπλασης Α.Ε. Αντί όμως να αξιοποιήσετε το σύνολο του πλούτου που βρήκατε, πήρατε ένα κομμάτι».

Ο ίδιος εντόπισε ελλείψεις στο σχέδιο, τόνισε ότι εστιάζει στην ουσία μόνο στην ανάπτυξη τουριστικών επιχειρήσεων, βάζοντας τους πολίτες σε δεύτερη μοίρα, και παράλληλα προειδοποίησε τη δημοτική αρχή: «Σε οποιαδήποτε αλλαγή στις χρήσεις γης» που θα εκτοπίζει την κατοικία «θα μας βρείτε απέναντι». Αντίστοιχες επιφυλάξεις εξέφρασε και ο Π. Γερουλάνος για τυχόν αλλαγές στις χρήσεις γης: «Μη γίνουν (σ.σ.: αυτές οι παρεμβάσεις) δούρειος ίππος για άλλες αλλαγές», προειδοποίησε. Στη δευτερολογία του, ο δήμαρχος τόνισε ότι «οι μεικτές χρήσεις είναι ο κανόνας».

Νωρίτερα, αποχώρησαν από την τηλεδιάσκεψη οι σύμβουλοι των παρατάξεων «Λαϊκή Συσπείρωση», «Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας» και «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή», καταγγέλλοντας τη δημοτική αρχή για βεβιασμένες κινήσεις, διαδικασίες ολοκληρωτισμού και αποκλεισμό φορέων και κινημάτων από τη συζήτηση.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διχάζει η πρόταση για Ι.Χ. στους πεζόδρομους!
Μια πρωτοφανή απόφαση που βάζει «βόμβα» στην έννοια των πεζόδρομων στην Ελλάδα προωθεί η δημοτική αρχή της Αλεξανδρούπολης, επιτρέποντας στα οχήματα να διέρχονται από αυτούς.
Διχάζει η πρόταση για Ι.Χ. στους πεζόδρομους!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πεζοδρόμια μετ’ εμποδίων: η ντροπιαστική ελληνική πραγματικότητα
Οι δήμοι και οι περιφέρειες παρανομούν ασύστολα, η Ελλάδα δίνει ψευδείς διαβεβαιώσεις για την προσβασιμότητα των πεζοδρομίων στις ευρωπαϊκές αρχές, οι οποίες με τη σειρά τους επιτρέπουν τη διαιώνιση του...
Πεζοδρόμια μετ’ εμποδίων: η ντροπιαστική ελληνική πραγματικότητα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστρέφονται πινακίδες από τη δημοτική αστυνομία στη Θεσσαλονίκη
Πινακίδες και στοιχεία κυκλοφορίας που έχουν αφαιρεθεί από τη δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης επιστρέφονται έως και αύριο Τετάρτη, 14 Αυγούστου, εν όψει της γιορτής του Δεκαπενταύγουστου, με στόχο την...
Επιστρέφονται πινακίδες από τη δημοτική αστυνομία στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή πινακίδων εν όψει 15αύγουστου από τον Δήμο Αθηναίων
Την επιστροφή των πινακίδων που είχαν αφαιρεθεί από τη Δημοτική Αστυνομία της Αθήνας ανακοίνωσε εν όψει του Δεκαπενταύγουστου ο Δήμος Αθηναίων.
Επιστροφή πινακίδων εν όψει 15αύγουστου από τον Δήμο Αθηναίων
Η δημοτική αρχή Αγίας Παρασκευής έκανε νέα κινητοποίηση ζητώντας να επανέλθει η δωρεάν στάθμευση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τσουχτερό το παρκάρισμα στο μετρό Δ. Πλακεντίας
Οι εργαζόμενοι που έχουν πρόσβαση στο μετρό μόνο με το Ι.Χ. τους είναι οι μεγάλοι χαμένοι από την απόφαση της Αττικό Μετρό να μισθώσει σε ιδιώτες τον χώρο δίπλα στον σταθμό της Δουκ. Πλακεντίας για να αυξήσει...
Τσουχτερό το παρκάρισμα στο μετρό Δ. Πλακεντίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας