• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.9°C / 34.8°C
    3 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.6°C / 33.7°C
    4 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.0°C / 34.4°C
    1 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    24°C 24.2°C / 24.2°C
    2 BF
    69%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.7°C / 31.9°C
    4 BF
    40%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.2°C / 34.9°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης
    26°C 21.4°C / 29.3°C
    2 BF
    84%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.1°C / 33.1°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 31.5°C
    4 BF
    44%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 30.7°C
    3 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.7°C
    5 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    45%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.3°C / 32.9°C
    4 BF
    29%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.5°C / 33.8°C
    3 BF
    31%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    4 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.6°C / 35.0°C
    3 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 29.4°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.4°C / 33.7°C
    3 BF
    41%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    3 BF
    78%
Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οπισθοδρομικό κείμενο σε ιδιωτικό σχολείο

  • A-
  • A+
Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου, δεν διανεμήθηκε ως εκπαιδευτικό υλικό, αλλά αποτέλεσε μια περίληψη όλων όσα -δυστυχώς- δήλωσαν οι ίδιοι οι μαθητές για τον θεσμό της οικογένειας στο πλαίσιο άσκησης του μαθήματος της Εκθεσης. ● Μεταξύ άλλων υπάρχει η άποψη πως οι αμβλώσεις και τα διαζύγια κακώς δεν καταδικάζονται από την κοινή γνώμη, πως η χειραφέτηση της γυναίκας την επιβαρύνει με τις βαριές ευθύνες της γυναίκας - συζύγου - μητέρας και με τις βαριές ευθύνες της εργαζόμενης, ότι κακώς ο/η εργένης/-ισσα δεν στιγματίζονται.

Ενα σκοταδιστικό παραληρηματικό κείμενο, που αναπαράγει πλήθος πατριαρχικών αντιλήψεων, μοιράστηκε σε μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Εκθεσης σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο των βορείων προαστίων και αφού διακινήθηκε το Σαββατοκύριακο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε εύλογα έντονες αντιδράσεις. Τα γεγονότα όμως είναι λίγο πιο περίπλοκα.

Το εν λόγω κείμενο αναφέρεται στις «εκφάνσεις κρίσης στη σύγχρονη οικογένεια» (sic) και παραθέτει τους εξής λόγους: «η αύξηση του αριθμού των διαζυγίων, η αύξηση του αριθμού των ζευγαριών που συμβιώνουν ελεύθερα, η αμφισβήτηση του θεσμού του γάμου από τους νέους, η αύξηση των παιδιών εκτός γάμου (με φυσικό ή τεχνητό τρόπο!), η αύξηση του αριθμού των αμβλώσεων, η κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων βίας εις βάρος παιδιών μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον και τέλος η ενδοοικογενειακή βία κυρίως κατά των γυναικών(!)».

Διαβάζουμε (κατά λέξη) πως οι αμβλώσεις και τα διαζύγια κακώς δεν καταδικάζονται από την κοινή γνώμη, πως η χειραφέτηση της γυναίκας την επιβαρύνει με τις βαριές ευθύνες της γυναίκας - συζύγου - μητέρας και με τις βαριές ευθύνες της εργαζόμενης, πως κακώς ο/η εργένης/-ισσα δεν στιγματίζονται («δεν θεωρούνται αποτυχημένοι όπως συνέβαινε στο παρελθόν, γι’ αυτό δεν προβαίνουν σε “συμβατικούς γάμους” για να μη στιγματίζονται»).

Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις στην «Εφ.Συν.» του διευθυντή του σχολείου, Σταύρου Μεταξά, το εν λόγω κείμενο δεν διανεμήθηκε στους μαθητές ως εκπαιδευτικό υλικό, αλλά αποτέλεσε μια περίληψη όλων όσα -δυστυχώς- δήλωσαν το καθένα από τα παιδιά του συγκεκριμένου σχολείου για τον θεσμό της οικογένειας στο πλαίσιο άσκησης.

Στη συνέχεια οι μαθητές κλήθηκαν να σχολιάσουν και να επιχειρηματολογήσουν πάνω σε αυτές τις θέσεις. Σύμφωνα με ανακοίνωση του σχολείου, «σε καμία περίπτωση αυτές οι απόψεις δεν απηχούν θέσεις του σχολείου, ούτε της εκπαιδευτικού προσωπικά [...] το επίμαχο φυλλάδιο στηρίχτηκε στη Διαθεματική Εργασία του σχολικού εγχειριδίου της Β΄ Γυμνασίου του σχολικού βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας οι μαθητές κλήθηκαν να χωριστούν σε δύο ομάδες και να μιλήσουν/στηρίξουν ελεύθερα κι ανεπηρέαστα τις απόψεις τους, οι οποίες σαφώς ποικίλλουν αναφορικά με τα πολλαπλά αίτια κρίσης του οικογενειακού θεσμού». Τα παιδιά που διατύπωσαν τις απόψεις για τις αμβλώσεις προέρχονταν από ένα περιβάλλον με συγκεκριμένες θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Εστω και έτσι, όμως, η ίδια η παράθεση ενός τέτοιου κειμένου προς σχολιασμό από τους μαθητές μοιάζει σαν να κανονικοποιεί και να αναπαράγει όλα τα οπισθοδρομικά στερεότυπα. «Τα παιδιά δυστυχώς εκφράζουν δικά τους βιώματα και παράπονα. Ο ρόλος μας είναι να τα συζητήσουμε, να μην τα θάβουμε και μέσω της εκπαίδευσης να αναιρέσουμε αυτές τις απόψεις», απαντά στην «Εφ.Συν.» ο διευθυντής του σχολείου.

Το σχολείο, μετά τον σάλο, ένιωσε την ανάγκη να επισημάνει μέσω ανακοίνωσης πως «από τις τέσσερις διευθυντικές θέσεις οι τρεις καταλαμβάνονται από γυναίκες, ενώ το 70% των εκπαιδευτικών είναι γυναίκες». Σημειώνεται πως στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο απομακρύνθηκε πέρσι εκπαιδευτικός εξαιτίας ομοφοβικών σχολίων. Το επίμαχο φυλλάδιο δεν πρόκειται να ξαναχρησιμοποιηθεί, διαβεβαιώνει το σχολείο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθητές ενός κατώτερου θεού στο Εσπερινό Πύργου
Δεκάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί που κάνουν μαθήματα σε λυόμενες εγκαταστάσεις διεκδικούν την άμεση μεταστέγαση του σχολείου τους στο νεόδμητο 1ο Γυμνάσιο Πύργου.
Μαθητές ενός κατώτερου θεού στο Εσπερινό Πύργου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πειράματα και αλχημείες με θύμα το 26ο Γυμνάσιο
Η πρόταση να μετατραπεί σε Πειραματικό το σχολείο του Κολωνακίου, που στεγάζεται στο Μαράσλειο, προκαλεί έντονες αντιδράσεις μαθητών, γονέων, διδασκόντων του οικείου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθήνας, της Β’ ΕΛΜΕ...
Πειράματα και αλχημείες με θύμα το 26ο Γυμνάσιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στο ΣτΕ η «πειραματικοποίηση» της σχολικής κοινότητας
Συζητείται στο ΣτΕ αγωγή γονέων του 1ου Δημοτικού Αμαρουσίου κατά της υπουργικής απόφασης Κεραμέως, που δεν έλαβε υπ’ όψιν της ούτε τον Συνήγορο του Πολίτη για την ανάγκη θέσπισης μεταβατικών διατάξεων.
Στο ΣτΕ η «πειραματικοποίηση» της σχολικής κοινότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα μαθηματικά ενώνουν παιδιά απ’ όλο τον κόσμο
Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε στον Ωρωπό η 8η έκθεση Μαθηματικών με κοινή συμμετοχή ντόπιων μαθητών και προσφυγόπουλων της Α’ Γυμνασίου από το καμπ της Μαλακάσας.
Τα μαθηματικά ενώνουν παιδιά απ’ όλο τον κόσμο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων σε Γυμνάσια και Λύκεια
Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α’ και Β’ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕΛ αρχίζουν στις 23 Μαΐου και οι απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου αρχίζουν την ίδια εβδομάδα.
Το πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στις 18 Μαΐου η «ελληνική PISA», σε απεργία και αποχή καλούν ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ
Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 θα διεξαχθούν, σε εθνικό επίπεδο, οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ' τάξης των Γυμνασίων στο πλαίσιο της «ελληνικής...
Στις 18 Μαΐου η «ελληνική PISA», σε απεργία και αποχή καλούν ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας