Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αδικήθηκαν υποψήφιοι του 3ου πεδίου
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αδικήθηκαν υποψήφιοι του 3ου πεδίου

  • A-
  • A+
Οι υποψήφιοι των Επιστημών Υγείας που διαγωνίστηκαν με το παλαιό σύστημα ζητούν επανακαθορισμό του ποσοστού εισαγωγής τους στα ΑΕΙ, καθώς αδικούνται κατάφωρα από τις ποσοστώσεις που καθορίστηκαν από το υπουργείο

Τον επανακαθορισμό του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια αυτών που εξετάστηκαν με το παλαιό σύστημα ζητούν χιλιάδες υποψήφιοι του τρίτου επιστημονικού πεδίου («Επιστήμες Υγείας και Ζωής»), υποστηρίζοντας ότι αδικούνται κατάφωρα καθώς με το αποδιδόμενο ποσοστό κινδυνεύουν να μείνουν εκτός πανεπιστημίων, παρά το γεγονός ότι έχουν συγκεντρώσει πολύ υψηλές βαθμολογίες.

Το φθινόπωρο του 2019 οι υποψήφιοι των πανελλαδικών κλήθηκαν να αποφασίσουν με ποιο σύστημα θα εξεταστούν στις φετινές εξετάσεις, με την υπουργό Παιδείας να τους διαβεβαιώνει τότε ότι οι θέσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ θα μοιραστούν αναλογικά σε αυτούς που θα εξετάζονταν τόσο με το νέο όσο και με το παλαιό σύστημα. Τον Απρίλιο του 2020 έγιναν οι σχετικές δηλώσεις των υποψηφίων και, αφού συγκεντρώθηκαν όλα τα στοιχεία, τον Μάιο βγήκε υπουργική απόφαση [Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β' 1853)] που καθόριζε το ποσοστό για τους υποψηφίους του παλαιού συστήματος στο 9,51% οριζοντίως και ανεξαρτήτως επιστημονικού πεδίου, γεγονός που προκάλεσε τελικά τεράστιο πρόβλημα, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω.

Οι πανελλαδικές ολοκληρώθηκαν και βάσει των επίσημων στατιστικών στοιχείων οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και επομένως δύνανται να εισαχθούν σε σχολές του τρίτου επιστημονικού πεδίου είναι 13.215 στο σύνολο (10.982 με το νέο σύστημα και 2.233 με το παλαιό). Αρα το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο, τηρουμένης της αναλογικότητας που υποσχέθηκε το υπουργείο, θα έπρεπε να είναι 16,9% (2.233/13.215=16,9%) και όχι το κατά πολύ χαμηλότερο 9,51% που αποδόθηκε τελικά.

Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι το ποσοστό προκύπτει από την αριθμητική σύγκριση των δύο κατηγοριών υποψηφίων και όχι των ομάδων προσανατολισμού, φέρνοντας μάλιστα το παράδειγμα του 2016, όταν είχε ακολουθηθεί ακριβώς η ίδια διαδικασία επιμερισμού του ποσοστού. Παράλληλα λέει ότι το τρίτο Επιστημονικό Πεδίο μπορεί να προσεγγιστεί και από τις τρεις ομάδες προσανατολισμού του παλαιού συστήματος, με την επιλογή εξέτασης τέταρτου ή πέμπτου μαθήματος, ενώ στο νέο σύστημα το εν λόγω πεδίο προσεγγίζεται μόνο από μία ομάδα προσανατολισμού και επισημαίνει ότι «οι υποψήφιοι παλαιοτέρων ετών είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο σύστημα εισαγωγής θα διαγωνισθούν».

«Στο νέο σύστημα έγιναν αλλαγές μαθημάτων και εξεταστέας ύλης για τις οποίες οι νέοι υποψήφιοι προετοιμάζονταν εδώ και δύο χρόνια γι' αυτό. Αντίθετα, οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος δεν είχαμε διδαχθεί την ύλη του νέου συστήματος. Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπόψη, επέλεξα να δώσω με το παλαιό σύστημα, όπως θα έκανε κάθε λογικός άνθρωπος, όμως το ποσοστό που αποδίδει το υπουργείο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Στείλαμε δεκάδες επιστολές διαμαρτυρίας στο υπουργείο, το οποίο με τις διευκρινίσεις που έδωσε μεγάλωσε ακόμη περισσότερο την οργή μας.

»Κι αυτό γιατί υποστηρίζει ότι είχαμε τη δυνατότητα να δώσουμε και με το νέο σύστημα, λες και οι Πανελλήνιες είναι ρουλέτα! Υποστηρίζει επίσης ότι ανάλογο σύστημα ίσχυε και το 2016, όμως τότε το ποσοστό 4% που δόθηκε προσέγγιζε κατά πολύ την πραγματικότητα και δεν προκάλεσε καμία απολύτως αντίδραση. Ακόμη, υποστηρίζει ότι το τρίτο επιστημονικό πεδίο "ανοίγει" και από άλλα πεδία.

»Αυτό είναι αλήθεια, αλλά είναι και ο λόγος που εντείνεται η αδικία. Αντί να αποδοθεί στους υποψηφίους αναλογικό ποσοστό, κάθετα οριζόμενο με βάση τους υποψηφίους του κάθε επιστημονικού πεδίου του παλαιού συστήματος προς το σύνολο των υποψηφίων, μας δίνουν όλο κι όλο ένα 9,51% με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε να αποκλειστούμε παρόλο που έχουμε συγκεντρώσει πολύ υψηλές βαθμολογίες» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Φανή Τασιά, υποψήφια του 3ου Επιστημονικού Πεδίου με το παλαιό σύστημα.

Το ζήτημα έφερε στη Βουλή η τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Δράμας του Κινήματος Αλλαγής, Χαρά Κεφαλίδου, χαρακτηρίζοντας «παράδοξο, παράλογο και άδικο» το γεγονός ότι «πολλοί υποψήφιοι του 3ου Επιστημονικού Πεδίου που επέλεξαν το παλαιό σύστημα και συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία θα βρεθούν εκτός των σχολών της επιθυμίας τους, ενώ είναι πολύ πιθανό άλλοι συνυποψήφιοί τους, που έδωσαν φέτος για πρώτη χρονιά, να εισαχθούν στις ίδιες σχολές με λιγότερα μόρια!».

Σχετική ερώτηση κατέθεσε, χθες, και η βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ, Τάνια Ελευθεριάδου. Στο πλευρό των υποψηφίων στέκονται και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι, όπως ο Δημήτρης Νικολός, καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, με ανοιχτή επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας, και ο καθηγητής Ιατρικής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνος Μπαλλάς, που έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στον πρωθυπουργό.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιδημία... τενοντίτιδας στις πανελλήνιες του 2019;
Η ΟΙΕΛΕ ζητεί να διερευνηθεί καταγγελία που μιλά για «αφύσικα υψηλό αριθμό μαθητών που εξετάστηκαν προφορικά και πήραν υψηλή βαθμολογία» ώστε να διαπιστωθεί εάν σχετίζεται με τον ανταγωνισμό μεταξύ ιδιωτικών...
Επιδημία... τενοντίτιδας στις πανελλήνιες του 2019;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι αλλάζει στις πανελλαδικές
Για τους μαθητές που θα εξεταστούν πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2020 δεν θα ισχύσει η ρύθμιση για τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης ● Δεν θα ισχύσει φέτος η βάση του 10, ενώ δεν έχουν δοθεί διευκρινίσεις για τον...
Τι αλλάζει στις πανελλαδικές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πτώση των βάσεων εισαγωγής με ...εξαιρέσεις!
Λίγες εβδομάδες πριν από την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής από το υπουργείο Παιδείας (αναμένεται το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου) επιχειρούμε μια συνολική εκτίμηση της κίνησής τους.
Πτώση των βάσεων εισαγωγής με ...εξαιρέσεις!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ριζικές αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ
​Τέσσερις ομάδες προσανατολισμού, αναβαθμισμένο απολυτήριο Λυκείου, σχολές ελεύθερης πρόσβασης, αλλά και κατάθεση Μηχανογραφικού με την ολοκλήρωση της Β΄ Λυκείου, είναι ορισμένες μόνο από τις αλλαγές που...
Ριζικές αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τις αλλαγές σε Λύκειο και σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ παρουσιάζει ο Κ. Γαβρόγλου
Τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζει σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μεταρρυθμίσεις οι οποίες...
Τις αλλαγές σε Λύκειο και σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ παρουσιάζει ο Κ. Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλλαγές στην εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών
Καταργείται η μετάφραση του γνωστού κειμένου από την εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών, του μαθήματος με τον υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας στον μέσο όρο βαθμολογίας των υποψηφίων που θα δηλώσουν την ομάδα των...
Αλλαγές στην εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας