Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν

  • A-
  • A+

Η προκήρυξη πρόωρων εκλογών ανέτρεψε το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα να μένουν μετέωρες σημαντικές ρυθμίσεις που αφορούν τα φροντιστήρια για παιδιά του Δημοτικού, το πειθαρχικό δίκαιο των ιδιωτικών σχολείων και δεκαέξι νέα πανεπιστημιακά τμήματα

Η νομιμοποίηση των Κέντρων Μελέτης, κοινώς γνωστών ως φροντιστηρίων Δημοτικού, η επικαιροποίηση του πειθαρχικού δικαίου των ιδιωτικών σχολείων και δεκαέξι νέα πανεπιστημιακά τμήματα, όπως Πληροφορική στο Πάντειο, Πολυτεχνικές στο Δημοκρίτειο, Φυσικό στη Σάμο και Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, αποτελούν μερικά από τα βασικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας που έμειναν εκτός νυμφώνος.

Λόγω της προκήρυξης πρόωρων εκλογών δεν πρόλαβαν να εισαχθούν σε κανένα σχέδιο νόμου και έμειναν μετέωρα να περιμένουν το εκλογικό αποτέλεσμα και την εξ αυτού πορεία τους. Καλάθι ή Βουλή;

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, ειδικά η ρύθμιση του χάους στα παιδικά φροντιστήρια μέσω της νομιμοποίησής τους και η τακτοποίηση των πειθαρχικών στα ιδιωτικά είχαν φτάσει στη Βουλή με το πολυνομοσχέδιο-γίγας για την τριτοβάθμια (συνεργειες Πανεπιστημίων-ΤΕΙ), αλλά αποσύρθηκαν ακριβώς λόγω της πληθωρας των διατάξεων του σχεδίου, θέμα για το οποίο έκανα μεγάλη φασαρία και τα κόμματα της αντιπολίτευσης .

Εν ολίγοις, στο παρά ένα έμειναν απέξω. Οσο για τα νέα τμήματα, πρόκειται για τα 16 από τα δεκάδες τμήματα που ζητούσαν επιμόνως τον τελευταίο χρόνο πολλά ΑΕΙ. Εν τέλει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Εφ.Συν.», είχαν πάρει το πράσινο φως δεκαέξι πολύ φιλόδοξα τμήματα, για τα οποία έχουν κατατεθεί οι απαραίτητες μελέτες επαρκούς λειτουργίας (βλ. πίνακα). Αναμένεται η συνέχεια μετά τις 7 Ιουλίου.

Τα περιβόητα Κέντρα Μελέτης είχαν μια αντιφατική αντιμετώπιση από το υπουργείο Παιδείας. Αρχικά, δύο χρόνια πριν, η -ακόμα και τώρα- παράνομη ύπαρξή τους είχε προκαλέσει την απόρριψή τους.

Ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας «αμαρτωλή και επικίνδυνη πρωτοβουλία» τη χωρίς άδεια και ελέγχους λειτουργία δεύτερου φροντιστηρίου μέσα στο υπάρχον, είχε δρομολογήσει ελεγκτικές διαδικασίες από τον (αρμόδιο εποπτικό φορέα) ΕΟΠΠΕΠ στο πλαίσιο των οποίων ζητούνταν βεβαιώσεις περί μη λειτουργίας Κέντρων Μέλετης ειδάλλως θα τιμωρούνταν με αφαίρεση αδείας. Πολύς θόρυβος, τότε.

Οι φροντιστηριούχοι φώναζαν, η ΟΙΕΛΕ ζητούσε ρύθμιση του φαινομένου που οδηγούσε σε εκμετάλλευση των εργαζομένων εκπαιδευτικών και η ένταση κλιμακωνόταν.

Δύο μήνες πριν ο κ. Γαβρόγλου εξήγγειλε την πρόθεση νομιμοποίησής τους με σκοπό να ενταχθούν επιτέλους σ’ ένα πλαίσιο ρύθμισης και εποπτείας.

Ετσι στο σχέδιο για την τριτοβάθμια συμπεριελήφθη τροπολογία-προσθήκη για τις αναγνωριζόμενες πλέον αυτές δομές.

Οπως αναφερόταν και στην αιτιολογική έκθεση, «τα Κέντρα Μελέτης ήρθαν να καλύψουν μια κοινωνική ανάγκη για τους εργαζομένους γονείς, που αδυνατούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών τους». Για τούτο «κρίθηκε αναγκαία» η νομοθετική ρύθμιση, βασικά σημεία της οποίας είναι:

Α) Υπαγωγή στην εποπτεία των αντίστοιχων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να ελέγχεται η αδειοδότηση.

Β) Υπαγωγή στο νομοθετικό καθεστώς που ισχύει για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών σε ό,τι αφορά το εργασιακό πλαίσιο των απασχολούμενων εκπαιδευτικών καθώς και την πειθαρχική διαδικασία ελέγχου τυχόν παραβάσεων.

Σε ό,τι αφορά το πειθαρχικό δίκαιο των ιδιωτικών σχολείων κρίθηκε απαραίτητη η αναπροσαρμογή των διατάξεων, ώστε να επικαιροποιηθεί το πλαίσιο που χρονολογείται από το 1977 συμπεριλαμβανομένων των πειθαρχικών παραπτωμάτων.

Ενδεικτικό παράδειγμα, η μη ενημέρωση του «my school» που αποτελεί σύγχρονο χαρακτηριστικό του συστήματος. Δευτερος βασικός σκοπός, η επιτάχυνση των διαδικασιών προκειμένου να μη χρονίζουν οι υποθέσεις που φτάνουν στα γενικά υπηρεσιακά συμβούλια (του Υπαλληλικού Κώδικα), στα οποία είχε μεταφερθεί η αρμοδιότητα το 2012. Ετσι, σε ό,τι αφορά την αρμοδιότητα εκδίκασης σε πρώτο βαθμό, αποφασίστηκε η επαναφορά στα ΑΠΣΥΠΕ - ΑΠΥΣΔΕ.

Είναι εντυπωσιακά μεγάλος ο κατάλογος των υποθέσεων που εδώ και χρόνια δεν έχουν καν εκδικαστεί. Και σ’ αυτό το θέμα αναμένεται με ενδιαφέρον η συνέχεια μετά τις 7 Ιουλίου.

Ακόμα στις ρυθμίσεις που δεν πρόλαβαν να προωθηθούν περιλαμβάνονται:

η ενοποίηση σ’ έναν κλάδο των ειδικών κατηγοριών διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού στα ΑΕΙ (μέλη ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ),

η προώθηση των διαδικασιών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής,

η αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των ξένων σχολείων,

η δημιουργία σχολικών μονάδων σε μονάδες Υγείας (όπως απεξάρτησης),

το επίδομα στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης που ξεσπιτώθηκαν μετά την καταστροφή της φοιτητικής εστίας. Ισως αυτό να έχει τον πιο επείγοντα χαρακτήρα απ’ ολες τις εκκρεμότητες που θα δει μπροστά του ο επόμενος υπουργός.

Τέλος, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, υπήρχε και πλήθος άλλων ρυθμίσεων που είτε ήταν ακόμα σε επεξεργασία είτε είχαν ανακοινωθεί στους ενδιαφερόμενους κλάδους, όπως στην ΟΙΕΛΕ για την υπαγωγή των ιδιωτικών σχολείων της Λεοντείου στα ισότιμα προς τα δημόσια ιδιωτικά σχολεία Α΄θμιας και Β΄θμιας, που θα ήταν η αρχή για τη ρύθμιση ζητημάτων και σε άλλα σχολεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Πάντειο

Τμήμα Πληροφορικής (Σχολή Κοινωνικών Επιστημών)

Πανεπιστήμιο Κρήτης

Τμήμα Τουρισμού (Ρέθυμνο)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Τμήμα Βιοϊατρικής Μηχανικής (Πολυτεχνική Σχολή)

Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος)

Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμων (Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών)

Τμήμα Διατροφής και Αθλητικής Διαιτολογίας (Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής (Πολυτεχνική Σχολή)

Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών και Φυσικών Πόρων (Πολυτεχνική Σχολή)

Τμήμα Εργοθεραπείας (Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού)

Τμήμα Ψυχολογίας (Σχολή Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών)

Τμήμα Νοσηλευτικής (Σχολή Επιστημών Υγείας)

Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Ποτών (Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας)

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τμήμα Μηχανικών Ρομποτικών Συστημάτων και Μηχανοτρονικής (Πολυτεχνική, έδρα Σύρος)

Τμήμα Βιοτεχνολογίας Αγροδιατροφής (Σχολή Περιβάλλοντος, Λήμνος)

Τμήμα Φυσικής (Θετικών Επιστημών, Σάμος)

Τμήμα Πληροφορικής Βιοεπιστημών (Θετικών Επιστημών, Σάμος)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα στηριχτεί στους αναπληρωτές
Αμέσως μετά τις νομοθετικές παρεμβάσεις στην Παιδεία, ο αν. υπουργός Τάσος Κουράκης μιλά στην «Εφ.Συν.» για τις αλλαγές και τις δυσκολίες της επόμενης χρονιά, τις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση και το εξεταστικό...
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα στηριχτεί στους αναπληρωτές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πυρά μόνο για τη διαδικασία
Με ένταση ξεκίνησε, χθες, στην Επιτροπή των Θεσμών η συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις συνέργειες Πανεπιστημίων – ΤΕΙ, την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, τα Πειραματικά σχολεία...
Πυρά μόνο για τη διαδικασία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο νέος χάρτης της Παιδείας
Τα πανεπιστήμια μετά τις συγχωνεύσεις, πρωτοϊδρυόμενες σχολές και τμήματα και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Ο νέος χάρτης της Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Πανεπιστήμιο απορροφά το ΤΕΙ
Με παρόντα τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, η σύνοδος των πρυτάνεων στα Γιάννινα συζήτησε τα μείζονα οικονομικά και αναπτυξιακά ζητήματα των πανεπιστημίων και τις συνέργειες με τα τεχνολογικά ιδρύματα ●...
Το Πανεπιστήμιο απορροφά το ΤΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καυστική απάντηση στο ΙΟΒΕ από το υπουργείο Παιδείας
«Αγοραία ιδεοληψία του νεοφιλελευθερισμού» και «εξυπηρετήσεις ιδεολογικών και κομματικών επιλογών» αποδίδει στο ΙΟΒΕ (Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών) το υπουργείο Παιδείας, παραπέμποντας...
Καυστική απάντηση στο ΙΟΒΕ από το υπουργείο Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας