ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Νίκος Φωτόπουλος
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Η δικαστική βούλα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για τη ΔΕΘ μπορεί να έδωσε το πράσινο φως στο Υπερταμείο για το φαραωνικό real estate στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, όμως οι πολίτες δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη…

Η υπόθεση της δημιουργίας μητροπολιτικού πάρκου εξελίσσεται σε παρτίδα πόκερ για γερά νεύρα, καθώς το μέτωπο για τη διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος παραμένει ορθάνοιχτο!

Παρά το γεγονός ότι οι δικαστές της Αθήνας έκριναν επαρκή τα μόλις 60 στρέμματα πρασίνου, η κοινωνία της πόλης, που έχει απαντήσει με 23.214 υπογραφές, μεταφέρει τη μάχη στα χαρακώματα των διοικητικών ελέγχων και των δικαστηρίων.

Υπό αυτές τις συνθήκες χθες το πρωί, η νομική μάχη χτύπησε «κόκκινο» στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης. Ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ν.3463/2006, που συνεδρίασε πρώτη φορά στα χρονικά για τον έλεγχο μιας απόφασης της Αποκεντρωμένης, συζητήθηκε η προσφυγή της Οργανωτικής Επιτροπής Δημοψηφίσματος. Στόχος, η ανατροπή της προηγούμενης απορριπτικής απόφασης του γραμματέα της Αποκεντρωμένης, Δημήτρη Γαλαμάτη, που είχε «μπλοκάρει» το αίτημα των 23.214 δημοτών για τη διεξαγωγή κρίνοντας νόμιμη τη διαδικασία της διοίκησης Αγγελούδη στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης.

Κατά Αγγελούδη

Σε μια συνεδρίαση που ξεπέρασε τις δύο ώρες, οι πληρεξούσιες δικηγόροι των προσφευγόντων, Ελλη Μέλλιου και Ασπα Θεοχάρη, «ξεκοκάλισαν» το ιστορικό της υπόθεσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά των πολιτών στράφηκε ευθέως κατά της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για διοικητικό ατόπημα. Οπως υποστήριξαν, ο δήμος είχε αποστείλει στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) ελλιπή φάκελο, χωρίς τις υπογραφές των πολιτών και διαβιβάζοντας μόνο το δικό του ερώτημα!

«Σε ένα σύστημα στημένο εις βάρος των πολιτών, το σημαντικό είναι ότι ακουστήκαμε ενδελεχώς», σχολίασαν στην «Εφ.Συν.» πηγές της οργανωτικής επιτροπής

Την Επιτροπή που εξέτασε τη νέα προσφυγή αποτελούσαν η προεδρεύουσα πάρεδρος του ΝΣΚ, Μαρία Αποστολίδου, ο δικηγόρος Ιωάννης Στεφάνου ως εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (σε αναπλήρωση του προέδρου του) και ο αντιδήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Παύλος Κεσόγλου.

«Σε ένα σύστημα στημένο εις βάρος των πολιτών, το σημαντικό είναι ότι ακουστήκαμε ενδελεχώς», σχολίασαν στην «Εφ.Συν.» πηγές της Οργανωτικής Επιτροπής, καταγγέλλοντας ότι η συσταλτική ερμηνεία του νόμου από δήμο και Αποκεντρωμένη κατατείνει στην πλήρη κατάλυση του δικαιώματος των πολιτών να αποφασίζουν για τον τόπο τους.

Η νέα αυτή προσπάθεια που αφορά το δημοψήφισμα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την πρόσφατη απόφαση του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ (339/2026), που απέρριψε την προσφυγή 50 πολιτών κατά του Προεδρικού Διατάγματος του 2021. Γίνεται, ωστόσο, στη σκιά της…

Οργή

Βλέπετε, η τελευταία εξέλιξη από το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο ανοίγει διάπλατα τον δρόμο στο Υπερταμείο να εξαντλήσει τους συντελεστές δόμησης για 96 στρέμματα μπετόν και κάλυψη 45% στο πιο «ζηλευτό οικόπεδο» της πόλης, προκαλώντας οργή, καθώς φαίνεται να αναπαράγει τυφλά την επιχειρηματολογία των οικονομικών συμφερόντων, αδιαφορώντας για την κλιματική κρίση, τη ρύπανση και την κραυγαλέα έλλειψη πρασίνου στη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, εκθέτει ανεπανόρθωτα την κυβέρνηση, η οποία προχώρησε πρόσφατα σε τροποποίηση του Π.Δ. για τη διατήρηση του Βελλίδειου Συνεδριακού Κέντρου, δείχνοντας ότι πιθανότατα γνώριζε εκ των προτέρων την ετυμηγορία των δικαστών.

Η Οργανωτική Επιτροπή του δημοψηφίσματος, από την πλευρά της, δείχνει ότι δεν πτοείται και μεταφέρει πλέον την πίεση στο πολιτικό πεδίο, καθώς η πόλη απειλείται με την κατασκευή ακόμη ενός ξενοδοχείου ύψους 32 μέτρων και την παράδοση της έκτασης της ΔΕΘ στα ιδιωτικά συμφέροντα. Η νομική αντεπίθεση περιλαμβάνει ήδη αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ κατά της αρχικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου από την παράταξη «Θεσσαλονίκη για Ολους», ενώ παράλληλα ετοιμάζονται προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια.

Ολες οι εξελίξεις, το παρασκήνιο της χθεσινής συνεδρίασης στην Επιτροπή του Αρθρου 152 και τα επόμενα βήματα του κινήματος θα παρουσιαστούν αναλυτικά σε συνέντευξη Τύπου αύριο, στις 11.00 το πρωί, στο φουαγιέ του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Χιλιάδες πολίτες των οποίων οι υπογραφές παραβλέφθηκαν δηλώνουν έτοιμοι να αποτρέψουν το real estate στην καρδιά της πόλης, αποδεικνύοντας ότι ο αγώνας για την ανάσα της Θεσσαλονίκης μόλις τώρα ξεκινά.