Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κ. Μητσοτάκης: Σε πέντε χρόνια το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Κ. Μητσοτάκης: Σε πέντε χρόνια το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

  • A-
  • A+
«Σε πέντε χρόνια από τώρα αυτό το στολίδι θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους νέους του επισκέπτες», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην τελετή έναρξης των εργασιών κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.

«Η σύμπραξη σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη επένδυση ινδικής εταιρείας στην Ελλάδα. Κι εγγυάται γρήγορο αποτέλεσμα. Οι δυνατότητες του νέου αεροδρομίου εγγυώνται την επάρκεια και τη δυναμική του και για τις μελλοντικές ανάγκες», ανέφερε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας πως «το αεροδρόμιο Καστελλιου θα είναι το καλύτερο της χώρας, φιλικό προς το περιβάλλον».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του «Ν. Καζαντζάκης» λέγοντας πως «πάρα πολύ σημαντικό το ότι θα απελευθερωθεί προς αξιοποίηση το υπάρχον αεροδρόμιο. Το μέλλον αυτής της περιοχής στην Νέα Αλικαρνασσό θα έχει τη σφραγίδα των κατοίκων της. Δεν υπάρχουν περιθώρια για νέες αρνητικές εμπειρίες σαν το Ελληνικό», είπε ο ίδιος.

«Η μελέτη για το "Νίκος Καζαντζάκης" θα τρέξει άμεσα και θα συμμετάσχουν οι τοπικοί φορείς», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

«Μετά από 35 χρόνια και το τέλος της παραχώρησης σε ιδιώτες, το νέο αεροδρόμιο θα περάσει στο Δημόσιο και η αξία του θα είναι γύρω στα 2 δισεκατομμύρια. Το νέο αεροδρόμιο θα ενισχύσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Κρήτης, καθώς και την οικονομία του νησιού», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στον ΒΟΑΚ λέγοντας πως η Κρήτη είχε μείνει πίσω στις υποδομές. «Τα δύο νέα μεγάλα έργα, το αεροδρόμιο και ο ΒΟΑΚ, θα καταστήσουν την Κρήτη αναπτυξιακό πρωταγωνιστή της χώρας. Σε λίγα χρόνια από τώρα η Κρήτη δεν θα είναι μόνο το καμάρι της χώρας, αλλά και το πώς αντιλαμβανομαστε την ανάπτυξη στην Ελλάδα», ανεφερε ο κ. Μητσοτάκης. 

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι οι διαδικασίες για τον ΒΟΑΚ θα τρέξουν άμεσα και ότι με αυτά τα δυο μεγάλα έργα θα είναι απόλυτα συνεπείς στις προεκλογικες τους δεσμεύσεις.

Ο πρωθυπουργός με τον Ινδό εκπρόσωπο

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Είναι εργαλεία προόδου και ανήκουν στον λαό», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

«Είναι το πρώτο βήμα τις να μπει η Κρήτη σε μια νέα εποχή. Το έργο είναι καθοριστικό για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της Κρήτης. Θα υπάρξουν περίπου 7.000 νέες θέσεις εργασίας. Το νέο αεροδρόμιο θα αναβαθμίσει ουσιαστικά τον γεωπολιτικό ρόλο της Κρήτης. Είναι ένα εθνικα κρίσιμο έργο υποδομής, που επιτρέπει να γίνει πράξη ο στόχος της κυβέρνησης: να γίνει η Ελλάδα κόμβος στην νοτιοανατολικη Μεσόγειο», υπογράμμισε ο ίδιος.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Ο κ. Καραμανλής προσδιόρισε τον χρόνο ολοκλήρωσης στα πέντε χρόνια λέγοντας πως «η κυβέρνηση της ΝΔ, το 2004-2009 έβαλε το έργο στις ράγες. Αναγνωρίζουμε το λιθαράκι του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με δική του ευθύνη, εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών του, εδώ και ένα χρόνο δεν είχε ξεκινήσει. Καταφέραμε να λύσουμε το θέμα της συμβατικής κρατικής ενίσχυσης και πήραμε το πράσινο φως».

Ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Περίπου 7.000 θέσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας αναμένεται να δημιουργηθούν από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου, τους αερομεταφορείς που θα χρησιμοποιούν ως κόμβο το Καστέλι, τις επιχειρήσεις που θα προσφέρουν υπηρεσίες ή θα προμηθεύουν το αεροδρόμιο και τις εταιρείες που θα παρέχουν υποστήριξη, όπως αναφέρθηκε από την κυβέρνηση.

Σημαντικά, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν, θα είναι τα οφέλη και για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος θα λαμβάνει ετησίως το 1% των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του αεροδρομίου. Ακόμα 1% θα διατίθεται για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις. Το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα υπολογίζεται, αθροιστικά, στα 115 εκατομμύρια ευρώ.

O Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την άφιξή του στο Καστέλλι, συνοδευόμενος από τον Λ. Αυγενάκη.

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Τελειώνοντας την ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσθεσε:« Σε λίγα χρόνια από τώρα η Κρήτη δεν θα είναι απλώς το καμάρι της χώρας. Αλλά το πιο χειροπιαστό παράδειγμα του πως αντιλαμβανόμαστε την ανάπτυξη στην Ελλάδα. Από εσάς, συμπατριώτες μου, ζητώ ένα πράγμα μόνο: να αγκαλιάσετε από την αρχή αυτό το νέο, μεγάλο έργο. Γιατί αυτό το έργο είναι και δική σας περιουσία».

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που είμαι σήμερα εδώ. Πρόκειται για αεροδρόμιο με κομβικό ρόλο όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε εκπρόσωπος του Ινδικού Ομίλου GMR Airports.

Από αριστερά: Ο υπουργός Υποδομών, ο υφυπουργός Υποδομών, ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ και ο Ινδός εκπρόσωπος.

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Ο χώρος όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Ο χώρος όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Βαρέα οχήματα στον χώρο όπου θα δημιουργηθεί το αεροδρόμιο Καστελλίου

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Στο σημείο βρίσκονται, μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, οι δήμαρχοι Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός και Μινώα Πεδιάδος Μανώλης Φραγκάκης και ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης. 

Ο δήμαρχος Μινωα Πεδιάδας Μ. Φραγκάκης (αριστερά) και ο υπουργός υποδομών Κ. Καραμανλής, εν αναμονή του πρωθυπουργού

Μάριος Διονέλλης / ΕΦΣΥΝ

Μετά το τέλος της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργος θα αναχωρήσει για Ρέθυμνο όπου στις 13.30 είναι προγραμματισμένη συνάντηση με τοπικούς φορείς στον χώρο του Δημαρχείου ενώ το ίδιο απόγευμα στις 5.30, θα επισκεφτεί την 115 Πτέρυγα Μάχης.

Αμέσως μετά ο πρωθυπουργός θα αναχωρήσει για Χανιά καθώς στις 7.30 το απόγευμα έχει προγραμματιστεί συνάντηση στην Αντιπεριφέρεια Χανιών.

Τον πρωθυπουργό θα συνοδεύουν ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης και ο βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Κεφαλογιάννης.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ο ΣΥΡΙΖΑ για το Καστέλι και τον ΒΟΑΚ
Οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη στην τελετή έναρξης των εργασιών κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι προκάλεσαν την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και το τομεάρχη υποδομών και μεταφορών του κόμματος...
Ο ΣΥΡΙΖΑ για το Καστέλι και τον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προβληματισμός στο Καστέλλι για τα συνοδά έργα του αεροδρομίου
Την αντίδραση του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και τοπικών βουλευτών προκαλεί η αποκάλυψη εγγράφου της ΤΕΡΝΑ με βάση το οποίο η εταιρία απαιτεί την άμεση μετατόπιση κεντρικού αγωγού ύδρευσης και μάλιστα με έξοδα του...
Προβληματισμός στο Καστέλλι για τα συνοδά έργα του αεροδρομίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αεροδρόμιο Καστελλίου: Καταγγέλλουν απαλλοτριώσεις χωρίς αποζημίωση
Εκτός αποζημιώσεων, παρά το γεγονός ότι απαλλοτριώνονται οι εκτάσεις τους, φαίνεται ότι μένουν περίπου 1.000 ιδιοκτήτες γεωργικών εκτάσεων στις οποίες θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, καθώς ισχύει...
Αεροδρόμιο Καστελλίου: Καταγγέλλουν απαλλοτριώσεις χωρίς αποζημίωση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υποθηκεύουν το «Καζαντζάκης»
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δανειοδοτεί το έργο με 180 εκατ. ευρώ με όρο την αξιοποίηση της έκτασης-φιλέτο του σημερινού αεροδρομίου. Τα χρήματα θα εκταμιεύονται βάσει οδικού χάρτη εκποίησης της έκτασης του...
Υποθηκεύουν το «Καζαντζάκης»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Προϋπολογισμός: Αναφορά Μητσοτάκη στη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ
Από τα κέρδη της χώρας από τη διακράτηση των ομολόγων των κεντρικών τραπεζών, φαίνεται ότι θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, μετά από σχετική επιβεβαίωση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη...
Προϋπολογισμός: Αναφορά Μητσοτάκη στη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ
MEDIA
«Δεν θα εξαντλήσει την τετραετία ο Μητσοτάκης»
Συνεντεύξεις: Αλέξης Τσίπρας, Φοίβος Δεληβοράς, Ιωάννα Μπουραζοπούλου/ Θέμα: Από τον Συνασπισμό στον ΣΥΡΙΖΑ. Από το περιθώριο στο προσκήνιο/ Ν.Δ.: Οι «συνιστώσες» και ο ρόλος που διεκδικούν/ Infowar: Ο Monty...
«Δεν θα εξαντλήσει την τετραετία ο Μητσοτάκης»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας