Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Σπίρτζης, οι δημοσιογράφοι και οι... «γρόθοι»

Εφ.Συν. - Μάριος Διονέλλης

Ο Σπίρτζης, οι δημοσιογράφοι και οι... «γρόθοι»

  • A-
  • A+

Κατάφερε με μεγάλη ευκολία ο υπουργός Υποδομών να συζητά σήμερα η Κρήτη όχι για τις ομολογουμένως σημαντικές εξελίξεις για τον ΒΟΑΚ αλλά για το ύφος και τις φράσεις που χρησιμοποίησε και γενικότερα για το «κλίμα» που ο ίδιος δημιούργησε στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε εκτάκτως χθες (Κυριακή) στο Ηράκλειο.

Σίγουρα έχει δίκιο ότι για πρώτη φορά βρισκόμαστε σε διαδικασία διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ, κάτι που δεν έγινε εδώ και 30 χρόνια. Αλλά εκτός από το έργο μετρά και το ύφος.  

Διαπιστώνεται πλέον πως ο υπουργός Υποδομών έχει «ψωμοτύρι» τις επιθέσεις στον Τύπο (και ειδικά στους δημοσιογράφους της Κρήτης).

Όπως όταν πρόσφατα ασκήσαμε κριτική για τον ανεδαφικό σχεδιασμό του αεροδρομίου στο Καστέλλι και κατηγορηθήκαμε περίπου ως εκπρόσωποι της... Fraport.  Έτσι και χθες, όταν οι δημοσιογράφοι του θυμίσαμε τι έλεγε ο πρωθυπουργός πέρυσι για τον ΒΟΑΚ, ο υπουργός μάς κατηγόρησε ότι «διαστρεβλώνουμε τα λόγια του Αλέξη» και ότι «μας στέλνουν γραμμένα» τι να γράψουμε.

Η χθεσινή επίθεση στην εφημερίδα «Πατρίδα» και τον συνάδελφο Γιάννη Ζωράκη άφησε τις χειρότερες εντυπώσεις και μάλιστα χωρίς να υπάρξει κάποια προηγούμενη πρόκληση. Και φρονώ πως έχει μεγαλύτερη σημασία ακόμα και από την προηγηθείσα προσβλητική λεκτική αστοχία του υπουργού περί... «γρόθων». (Χαρακτήρισε έτσι όσους υπόσχονται ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως τη Σητεία χωρίς προηγουμένως να υπάρχουν οι σχετικές μελέτες - φωτογραφίζοντας τη Ν.Δ. Δίκιο έχει βέβαια ότι δεν γίνεται έργο χωρίς μελέτες αλλά η έκφραση ήταν βαριά). Για τους μη γνώστες του κρητικού ιδιώματος μια μετάφραση εδώ

Μόνο που υποσχέσεις για ΒΟΑΚ από άκρη σε άκρη της Κρήτης είχε δώσει και ο Αλέξης Τσίπρας. Έκανε λοιπόν το «λάθος» ο συνάδελφος δημοσιογράφος να θυμίσει στον κ. Σπίρτζη τι έλεγε ο πρωθυπουργός στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Κρήτης τον περασμένο Σεπτέμβριο. Περί «άμεσης δημοπράτησης της στρατηγικής μελέτης για τον ενιαίο ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο ως τη Σητεία». Του διάβασε μάλιστα ο δημοσιογράφος και τη σχετική φράση όπως την είχε καταγράψει τότε στο ρεπορτάζ η εφημερίδα του (δείτε το πλήρες ρεπορτάζ ΕΔΩ).

Στη συνέχεια ποιος είδε τον υπουργό και δεν τον φοβήθηκε. Ρώτησε από πού διάβαζε ο δημοσιογράφος και όταν εκείνος του απάντησε από το ρεπορτάζ της Πατρίδας ο υπουργός απασφάλισε: «Ε πείτε το έτσι. Άλλο τί είπε ο Αλέξης άλλο τί έγραψε η Πατρίδα. Να φέρουμε το βίντεο για να δείτε τί πραγματικά είπε...» και δωστου οι συστάσεις στα Μέσα, που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, που μεροληπτούν και διαστρεβλώνουν την αλήθεια και άλλα τέτοια ωραία. Μέχρι και ότι «μας τα στέλνουν γραμμένα» είπε...  

Μόνο που το ίδιο ακριβώς κείμενο που διάβασε ο Γ. Ζωράκης είναι και στην ιστοσελίδα του πρωθυπουργού (στις 22 Σεπτεμβρίου 2017) στο κείμενο της ομιλίας Τσίπρα στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Κρήτης.

Αντιγράφω από την 49η παράγραφο:

Η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ που διασφαλίζει τον ενιαίο σχεδιασμό του έργου από το Καστέλι Κισσάμου ως την Σητεία, θα δημοπρατηθεί μέσα στον Οκτώβριο, τώρα άμεσα. Ειδικότερα για το πιο ώριμο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2018, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Μετά άρχισαν οι... διευκρινίσεις από τον γ.γ. του υπουργείου κ. Δέδε και τους παριστάμενους βουλευτές: «Εντάξει, έλεγε τότε ο Αλέξης για τη Στρατηγική Μελέτη αλλά τελικά επιλέξαμε άλλη σειρά. Τώρα που ξεκινούν οι δύο διαγωνισμοί προφανώς θα έχει και άλλα χαρακτηριστικά η Μελέτη, η οποία θα δημοπρατηθεί σίγουρα στο τέλος αυτού του Φθινοπώρου» (σ.σ. με ένα χρόνο καθυστέρηση). «Επελέγη να γίνουν πρώτα οι δύο διαγωνισμοί για το κεντρικό κομμάτι Χανιά - Άγιος Νικόλαος και μετά να γίνει η στρατηγική μελέτη για όλο το νησί απ' άκρη σ' άκρη».

Δεν θα κρίνω εγώ αν είναι η προσφορότερη σειρά των διαδικασιών αυτή που επελέγη. Ίσως και να είναι, το αποτέλεσμα θα δείξει.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η επίθεση στην εφημερίδα και συνολικά στα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους της Κρήτης ήταν άδικη και ο κ. Σπίρτζης βρέθηκε (για μία ακόμα φορά) εκτεθειμένος.

 

ΕΦ+ΚΡΗΤΗ
Οδικός Αξονας Κρήτης σε 5 χρόνια
Την προκήρυξη δύο διαγωνισμών για το έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης ανακοίνωσε και επίσημα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη...
Οδικός Αξονας Κρήτης σε 5 χρόνια
ΕΦ+ΚΡΗΤΗ
Εκτελούνται έργα σε όλη την Κρήτη
Με σημαντικές χρηματοδοτήσεις για έργα υποδομής στην Κρήτη έφτασε προχθές στο νησί ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες. Στις...
Εκτελούνται έργα σε όλη την Κρήτη