Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

«Εναν εκλογικό νόμο με χαρακτηριστικά παπατζή, ή αλλιώς εκλογικό τζογάρισμα». Ετσι χαρακτήρισε ο Δημήτρης Κουτσούμπας, το νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης που φέρνει η Νέα Δημοκρατία και συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια, με σύσσωμη την αντιπολίτευση να στηλιτεύει την κατάργηση του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές, κάνοντας λόγο για παραβίαση της συνταγματικής αρχής περί αναλογικότητας της ψήφου.

«Το σημερινό νομοσχέδιο δεν πρόκειται για καμία κοσμογονία», τόνισε ο γραμματέας του ΚΚΕ. «Αποτυπώνεται σε αυτό η αντιλαϊκή πολιτική στον τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Στο μεγάλο θέμα της συνειδητής επιλογής της υποστελέχωσης. Με ένα μωσαϊκό εργασιακών σχέσεων. Είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, στις διευθύνσεις πολιτικής προστασίας της Αττικής υπηρετούν συνολικά 29 εργαζόμενοι. Προβλέπετε κάτι για τη στελέχωση αυτών των υπηρεσιών; Διατηρείτε η απαράδεκτη διάταξη Βορίδη για την υποχρεωτική άσκηση έφεσης για τη μονιμοποίηση των εργαζομένων».

«Πού πήγαν αυτά τα λεφτά κύριοι της κυβέρνησης;»

Όπως εξήγησε ο κ. Κουτσούμπας , «μετατρέψατε τους δήμους και τις περιφέρειες σε μηχανισμό τοπικής φοροληστείας, χαρατσώματος όπως λέει ο λαός μας, αλλά και σε “τροχονόμο” μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σήμερα φέρνετε ένα πλαίσιο ακόμα πιο θωρακισμένο απέναντι όμως στο εργατικό-λαϊκό κίνημα, τις αγωνιστικές δημοτικές αρχές και τους αιρετούς. Τοπικά χαράτσια για τους πολλούς, τις λαϊκές οικογένειες δηλαδή, πεδία κερδοφορίας για λίγους, για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Δεν είναι τυχαίο ότι ο λεγόμενος εκσυγχρονισμός της τοπικής αυτοδιοίκησης αποτελεί προαπαιτούμενο του ταμείου ανάκαμψης», προσθέτοντας πως «οι δήμοι και οι περιφέρειες καλούνται να δημιουργήσουν το δικό τους ταμείο. Το ταμείο στους ΟΤΑ είναι μείον με δική σας ευθύνη. Στον νέο κώδικα διατηρείται τυπικά η χρηματοδότηση των δήμων από τους αυτοτελής πόρους. Θα έπρεπε να δοθούν στους δήμους 8,2 δισ. ευρώ στους δήμους το 2025 και δόθηκαν 2,5 δισ. ευρώ. Πού πήγαν αυτά τα λεφτά κύριοι της κυβέρνησης;».