Διευρυμένη συνεδρίαση του συμβουλίου του ρωσικού υπουργείου Αμυνας, υπό τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, ανακοίνωσε για σήμερα το Κρεμλίνο, με επίκεντρο «τη δράση των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων το 2022 και τους στόχους για το επόμενο έτος».
Αυτά, στο φόντο φόβων και σεναρίων του Κιέβου και της Δύσης για επικείμενη κλιμάκωση της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά και της χθεσινής παραδοχής του ίδιου του Ρώσου προέδρου ότι η κατάσταση είναι «εξαιρετικά δύσκολη» στις «νέες επαρχίες της Ρωσίας».
Ητοι στα προσαρτημένα κατά τη Μόσχα εδάφη των περιφερειών του Ντονέτσκ, του Λουγκάνσκ, της Χερσώνας και της Ζαπορίζια στα ανατολικά και νότια της Ουκρανίας.
«Οι άνθρωποι που ζουν εκεί, οι πολίτες της Ρωσίας, βασίζονται σε εσάς, στην προστασία σας», ανέφερε απευθυνόμενος σε μέλη των ρωσικών υπηρεσιών ασφαλείας με μαγνητοσκοπημένο μήνυμα, επ’ αφορμή της χθεσινής ημέρας προς τιμήν τους.
Υποσχέθηκε να ενισχύσει τις μονάδες στις κατεχόμενες ουκρανικές περιοχές με περισσότερο εξοπλισμό και προσωπικό. Εδωσε, επίσης, εντολή στην FSB (Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας) να εντείνει την επιτήρηση της ρωσικής κοινωνίας και επικράτειας για την πρόληψη απειλών, εσωτερικών και εξωτερικών.
«Είναι απαραίτητο να καταστέλλουμε με σθένος τις ενέργειες των ξένων μυστικών υπηρεσιών», υπογράμμισε, «και να εντοπίζουμε αποτελεσματικά τους προδότες, τους κατασκόπους και τους δολιοφθορείς».
Την ίδια ώρα, το γραφείο του Ουκρανού προέδρου Ζελένσκι δημοσίευσε βίντεο με τον ίδιο ντυμένο στα χακί να επισκέπτεται -όπως ανέφερε- την πόλη Μπαχμούτ: επίκεντρο των πιο σκληρών εν εξελίξει μαχών στο ανατολικό μέτωπο του πολέμου.
Μοίρασε μετάλλια σε Ουκρανούς στρατιώτες και επαίνεσε «το θάρρος, την ανθεκτικότητα και τη δύναμή» τους, που έχει μέχρι στιγμής εμποδίσει τη Μόσχα από το να πετύχει τον στόχο της να θέσει υπό τον έλεγχό της ολόκληρη την επαρχία του Ντόνετσκ και τη βιομηχανική περιοχή του Ντονμπάς.
Σύμφωνα μάλιστα με το πρακτορείο Reuters και πηγές του δικτού CNN ο Ζελένσκι αναμένεται να μεταβεί σήμερα στην Ουάσινγκτον για συνομιλίες με την ηγεσία του Κογκρέσου και τον ίδιο τον Αμερικανό πρόεδρο Μπάιντεν, στο πρώτο ταξίδι του στο εξωτερικό από την έναρξη της ρωσικής εισβολης.
Εν αναμονή των εξελίξεων στα μέτωπα του πολέμου, που χθες συμπλήρωσε 300 ημέρες, η Ουάσινγκτον τώρα βλέπει «αντικρουόμενες» απόψεις στη Μόσχα. «Ασφαλώς υπάρχουν κάποιοι (εντός Ρωσίας) οι οποίοι νομίζω ότι θέλουν να συνεχίσουν τις επιθέσεις στην Ουκρανία», δήλωσε -σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters- υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, υπό τον όρο της ανωνυμίας. Ωστόσο «υπάρχουν άλλοι που πράγματι διερωτώνται για τις δυνατότητες της Ρωσίας να κάνει κάτι τέτοιο»…
Με την Ευρώπη να βιώνει τον δικό της δύσκολο -ενεργειακά, οικονομικά και κοινωνικά- χειμώνα, ο πρόεδρος της Γερμανίας Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ κάλεσε τον πρόεδρο της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν οι δύο ηγέτες, «να ασκήσει την επιρροή του» στον Βλαντίμιρ Πούτιν, για να μπει ένα τέλος στον πόλεμο στην Ουκρανία. Κάτι που, πάντως, δεν φαντάζει άμεσα ορατό στον διπλωματικό ορίζοντα…
Στο μεσοδιάστημα, κανονικά συνεχίζεται -σύμφωνα με ανακοίνωση της Gazprom- η ροή ρωσικού φυσικού αερίου από κοίτασμα της Σιβηρίας προς τη δυτική Ευρώπη, μέσω αγωγού στην Ουκρανία, μετά την έκρηξη που σημειώθηκε, χθες, σε τμήμα του στην κεντρική Ρωσία, με απολογισμό τρεις νεκρούς.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, η έκρηξη οφείλεται σε ατύχημα κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης. «Η μεταφορά του φυσικού αερίου παρέχεται στους καταναλωτές στο σύνολό της, μέσω παράλληλων αγωγών φυσικού αερίου», ανακοίνωσε η τοπική μονάδα του ρωσικού ενεργειακού κολοσσού Gazprom.
