Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Θιγμένος ο Ούγγρος πρωθυπουργός από δηλώσεις της Βέρα Γιούροβα, επιτρόπου από την Τσεχία για θέματα Αξιών και Διαφάνειας έστειλε επιστολή στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Κάνοντας λόγο για «δυσφημιστικές δημόσιες δηλώσεις» που αφορούν την Ουγγαρία, ο Βίκτορ Ορμπαν υποστηρίζει ότι από την ένταξή της το 2004, η Ουγγαρία «είναι αφοσιωμένο μέλος» της Ε.Ε. που αγωνίζεται για να λύνονται οι διαφωνίες μέσω διαπραγματεύσεων.

Ωστόσο, στην περίπτωση της Γιούροβα, για τον Ορμπαν αυτό είναι αδύνατον: «Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», γράφει στην επιστολή του, «στην Ουγγαρία οικοδομείται μια “άρρωστη δημοκρατία”, ενώ επιπλέον προσέβαλε Ευρωπαίους πολίτες Ουγγρικής εθνικότητας λέγοντας ότι δεν μπορούν να σχηματίσουν ανεξάρτητη άποψη. Αυτές οι δηλώσεις δεν είναι μόνο απευθείας επίθεση στην δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση της Ουγγαρίας, κάτι που γίνεται συχνά, αλλά και μια ταπείνωση για την Ουγγαρία και τον Ουγγρικό λαό».

Χαρακτηρίζοντας τις δηλώσεις της Γιούροβα «ωμή παραβίαση της αρχής της ειλικρινούς συνεργασίας», ο Ορμπαν υπογραμμίζει στην επιστολή του ότι «εμποδίζουν τον διάλογο στο εξής με την επίτροπο» και καθώς «είναι ασύμβατες με την τρέχουσα εντολή που έχει, η παραίτηση της είναι απαραίτητη». Μέχρι να γίνει αυτό, καταλήγει η επιστολή «η Ουγγαρία αναστέλλει όλες τις διμερείς πολιτικές επαφές μαζί της».