• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 28.3°C / 33.5°C
    2 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.3°C / 32.7°C
    1 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.0°C / 33.2°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 32.5°C
    1 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    39%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 25.7°C / 31.4°C
    0 BF
    46%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.2°C / 29.4°C
    0 BF
    20%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.6°C / 31.2°C
    2 BF
    28%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 31.0°C
    3 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    3 BF
    44%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.1°C / 28.8°C
    3 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.6°C / 29.6°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 27.9°C
    1 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.5°C / 29.9°C
    0 BF
    32%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.5°C / 28.4°C
    2 BF
    20%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 30.8°C
    3 BF
    40%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.2°C / 33.7°C
    2 BF
    18%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.3°C
    0 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.4°C / 32.8°C
    3 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    2 BF
    20%
© Ducdao | Dreamstime.com

Ξεθωριάζει το «αναπτυξιακό όραμα» για τη χολιγουντιανή ταινία που θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η ταινία τιτλοφορείται «Barracuda», είναι περιπέτεια και έχει ως πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας. Τα γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη. Για την κινηματογραφική κοινότητα, όμως, το τοπίο δεν είναι τόσο ειδυλλιακό ούτε όμως και αναπτυξιακό.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.) «στην παραγωγή της ταινίας θα εργαστούν ελάχιστοι επαγγελματίες από τη χώρα μας, αφού όλες οι θέσεις εξειδικευμένου προσωπικού έχουν στελεχωθεί με εργαζόμενους από γειτονικές χώρες, με αμοιβή αρκετά κατώτερη από την αμοιβή των αντίστοιχων εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα».

Η Π.Ο.Θ.Α. σχολιάζει επικριτικά τη «γενναία χρηματοδότηση» της ταινίας από το ΕΚΟΜΕ μέσω του cash rebate, «της τάξεως των 4 από τα συνολικά 20 εκατομμύρια που διαφημίζεται ότι είναι ο προϋπολογισμός της ταινίας» και τονίζει πως ομοσπονδία, μαζί με σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο, «είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει για  τις  επίμαχες τροποποιήσεις άρθρων, του νόμου 4487/17 για το cash rebate του ΕΚΟΜΕ που από αναπτυξιακό εργαλείο το μετατρέπει, φωτογραφικά μάλιστα, σε ένα μέσο εκροής κρατικών χρηματοδοτήσεων προς το εξωτερικό σε ταινίες που λειτουργούν ως όχημα για την συρρίκνωσης των εργασιακών σχέσεων, των μισθών, των συνθηκών εργασίας, υγείας και ασφάλειας».

Η επιστολή της Π.Ο.Θ.Α.

ΠΡΟΣ :

  • ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, κ . ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ

  • ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, κ. ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗ

  • ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, κ. ΚΥΡΙΑΚΟ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ

  • ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΕΚΟΜΕ)

  • ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ :

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Ο τοπικός τύπος πρόσφατα υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την είδηση της επερχόμενης έναρξης στη Θεσσαλονίκη των γυρισμάτων της ταινίας «Barracunda» με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας. Για την κινηματογραφική κοινότητα, όμως, το τοπίο δεν είναι τόσο ειδυλλιακό ούτε όμως και αναπτυξιακό.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην παραγωγή της ταινίας θα εργαστούν ελάχιστοι επαγγελματίες από τη χώρα μας, αφού όλες οι θέσεις εξειδικευμένου  προσωπικού  έχουν στελεχωθεί με εργαζόμενους από γειτονικές χώρες, με αμοιβή αρκετά κατώτερη από την αμοιβή των αντίστοιχων εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η παραγωγή, δηλαδή, επιχειρεί να «σπάσει» την αγορά. Ταυτόχρονα θα δικαιούται να έχει μία γενναία χρηματοδότηση από το ΕΚΟΜΕ μέσω του cash rebate, της τάξεως των 4 από τα συνολικά 20 εκατομμύρια που διαφημίζεται ότι είναι ο προϋπολογισμός της ταινίας. 

Ως ομοσπονδία, μαζί με σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο, είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει για  τις  επίμαχες τροποποιήσεις άρθρων, του νόμου 4487/17 για το cash rebate του ΕΚΟΜΕ που από αναπτυξιακό εργαλείο το μετατρέπει, φωτογραφικά μάλιστα, σε ένα μέσο εκροής κρατικών χρηματοδοτήσεων προς το εξωτερικό σε ταινίες που λειτουργούν ως όχημα για την συρρίκνωσης των εργασιακών σχέσεων, των μισθών, των συνθηκών εργασίας, υγείας και ασφάλειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι  αυτό συμβαίνει την ίδια στιγμή που το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απαξιώνεται με την μηδαμινή χρηματοδότηση των 3,6 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο.

Αυτονόητα καλωσορίζουμε τις ξένες παραγωγές, αλλά όταν αυτό γίνεται με σεβασμό στις εργασιακές συνθήκες της χώρας μας και το δημόσιο συμφέρον. Η χώρα μας εκτός από πλούσια σε φυσικό κάλλος και αρχαιότητες, διαθέτει ανθρώπους με μεγάλη επαγγελματική αναγνώριση παγκοσμίως, σε όλους τους τομείς παραγωγής μίας ταινίας. Ειδικά στην συγκεκριμένη συγκυρία, που ο κλάδος μας είναι πληγωμένος από το μακροχρόνιο lockdown, θεωρούμε αδιανόητο όχι μόνο να μην δημιουργείται επαρκές πλαίσιο ώστε να εργαστούν σε μια τέτοια παραγωγή εργαζόμενοι με μόνιμη έδρα την Ελλάδα, αλλά η κυβέρνηση να καταστρέφει και το ήδη υπάρχον. 

Να σημειώσουμε εδώ ότι ούτε ως διαφήμιση για την χώρα μας θα λειτουργήσει η ταινία, αφού η πανέμορφη Θεσσαλονίκη θα «μεταμφιεστεί» ώστε να μοιάζει με το… Μαϊάμι! Δηλαδή θα πληρώσουμε με κρατικό χρήμα μία ταινία που ούτε προσωπικό από την χώρα μας θα χρησιμοποιήσει, ούτε θα διαφημίσει την χώρα στο εξωτερικό. Για μας αυτό δεν είναι ανάπτυξη πολιτισμένης χώρας, αλλά πλιάτσικο αποικιοκρατικής λογικής. Η χώρα μας διαθέτει μία πληθώρα επαρκέστατου τεχνικού και καλλιτεχνικού προσωπικού. Μία ταινία αυτής της εμβέλειας δεν θα έπρεπε να στρέφεται σε αγορές με χαμηλότερα μεροκάματα για να γλυτώσει χρήματα που αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού της προϋπολογισμού. 

Από τη μεριά μας έχουμε ζητήσει ήδη να εκπονηθεί ένα σχέδιο ελέγχων από το σώμα επιθεώρησης εργασίας, τήρησης όσων δικαιωμάτων των εργαζομένων έχουν απομείνει. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποδείξουμε ότι αυτός ο τόπος, η πατρίδα μας εκτός από όμορφο ντεκόρ, είναι μία χώρα που κατοικείται από ανθρώπους εργατικούς, φιλόξενους δημοκρατικούς και, κυρίως, επαγγελματίες. Δεσμευόμαστε να αναδείξουμε ενδεχόμενα φαινόμενα καταπάτησης της εργατικής νομοθεσίας ή τον κανόνων υγείας και ασφάλειας, καθώς και οποιαδήποτε προσπάθεια συγκάλυψης ενδεχόμενων παραλείψεων. 

Ταυτόχρονα επαναφέρουμε την πάγια διεκδίκηση των εργαζομένων στο Θέαμα Ακρόαμα που είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις. Ο μόνος τρόπος για να κατοχυρωθούν εργασιακά δικαιώματα και κανόνες υγείας και ασφάλειας είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις και για αυτές αγωνιζόμαστε.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Η ιστορία της Σύριας Ατά που έφτασε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Κινηματογραφικές αφηγήσεις από γυναίκες για γυναίκες περιλαμβάνει το πρότζεκτ της ομάδας, το οποίο μας γνώρισε και τη «Μικρή Μητέρα», που σε 5,5 λεπτά περιγράφει όλη την οδύσσεια της νεαρής προσφύγισσας.
Η ιστορία της Σύριας Ατά που έφτασε στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
ΣΙΝΕΜΑ
Βραβεία στη μνήμη του Δημήτρη Εϊπίδη
Με τρεις γενναιόδωρες και σημαντικές πρωτοβουλίες, που ξεπερνάνε και τα σύνορά μας, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τιμά τον Δημήτρη Εϊπίδη, ιδρυτή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και επί χρόνια διευθυντή...
Βραβεία στη μνήμη του Δημήτρη Εϊπίδη
ΣΙΝΕΜΑ
Με 177 ταινίες, αντίδραση στο lockdown
Ξεκινά την Πέμπτη το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με πλούσιο πρόγραμμα και πλήρη διαδικτυακή κάλυψη.
Με 177 ταινίες, αντίδραση στο lockdown
ΣΙΝΕΜΑ
Διαδικτυακά φέτος το 61o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Διαδικτυακά θα γίνει φέτος το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το δεκαήμερο 5-15 Νοεμβρίου, με σύνθημα «Σινεμά με κάθε τρόπο». Θα προβληθούν 177, άκρως επίκαιρες, ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Διαδικτυακά φέτος το 61o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
ΣΙΝΕΜΑ
Η πανδημία αναγκάζει το φεστιβάλ να γίνει online  
Τέρμα τα όνειρα για μια διοργάνωση, που θα γινόταν 5-15 Νοεμβρίου στις αίθουσες της πλατείας Αριστοτέλους και του λιμανιού. Η ηγεσία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επέλεξε αποκλειστικά την διαδικτυακή μορφή.
Η πανδημία αναγκάζει το φεστιβάλ να γίνει online  

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας