Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Βραβεία ερμηνείας ανεξάρτητα από το φύλο, ακόμα και στα Οσκαρ»
AP Photo/Domenico Stinellis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Βραβεία ερμηνείας ανεξάρτητα από το φύλο, ακόμα και στα Οσκαρ»

  • A-
  • A+

Μια ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ, έστω και μικρού μήκους, είναι γεγονός, πόσο μάλλον που έγινε (Τετάρτη βράδυ) σε ένα φεστιβάλ σαν της Βενετίας, που έχει απόλυτη ανάγκη από λάμψη για να αντισταθμίσει τις τόσο πολλές μάσκες, τους τόσο λίγους θεατές και ταινίες, αλλά και για να υπογραμμίσει τη μεγάλη τόλμη του να αψηφήσει την πανδημία.

Ο φοβερός Ισπανός έφερε στη Μόστρα την «Ανθρώπινη φωνή», μια δική του κινηματογραφική βερσιόν του διάσημου θεατρικού μονολόγου του Κοκτό, με πρωταγωνίστρια την Τίλντα Σοίντον, η οποία, με την ευκαιρία, πήρε κι ένα βραβείο για την προσφορά της στο σινεμά. Και όπως και η Κέιτ Μπλάνσετ, η πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής, τάχτηκε και η Τίλντα υπέρ της κατάργησης των φύλων στα βραβεία και χειροκρότησε την απόφαση που πήρε ήδη το Φεστιβάλ Βερολίνου στο εξής να μην απονέμει βραβεία ανδρικής και γυναικείας ερμηνείας, αλλά απλώς να διαλέγει τις δυο καλύτερες ολόκληρου του φεστιβάλ.

«Είναι αναπόφευκτο ότι τα φυλετικά ουδέτερα βραβεία θα γίνουν σύντομα καθεστώς σε όλη την κινηματογραφική βιομηχανία, μέχρι τα Οσκαρ και τα Bafta. Tα βραβεία με φύλο είναι ξεπερασμένα. Είναι άχρηστο, χωρίς νόημα να διαχωρίζεις τους ανθρώπους και να καθορίζεις την πορεία τους ανάλογα με το φύλο, τη φυλή ή την τάξη», είπε η Σουίντον. Η Κέιτ Μπλάνσετ το είχε χοντρύνει ακόμα περισσότερο, αφού ομολόγησε ότι «πάντα σκεφτόμουν τον εαυτό μου ως “actor” και όχι “actress”. Ανήκω στη γενιά που η λέξη “actress” είχε μια υποτιμητική χροιά. Ετσι, διεκδικούσα τον άλλο χώρο. Και πάντα κλοτσούσα μέσα μου με τα γυναικεία και ανδρικά βραβεία»...

Οσο για τον Αλμοδόβαρ, αυτός ενθάρρυνε τον κόσμο να επιστρέψει στις αίθουσες αντί να στρέφεται για τις κινηματογραφικές του ανάγκες σε πλατφόρμες τύπου Netflix, «όσο ζωτικής σημασίας κι αν ήταν στη διάρκεια της καραντίνας». «Οταν μια ταινία μου παίζεται στο Netflix ή αλλού, μου είναι αδύνατον να έχω μια αίσθηση του πώς την αντιλαμβάνεται ο θεατής», είπε. «Πρέπει να επιστρέψουμε στις αίθουσες».

ΣΙΝΕΜΑ
Στην «Bella» ο Χρυσός Διόνυσος του 43ου Φεστιβάλ Δράμας 
H ταινία της Θέλγιας Πετράκη, η μεγάλη νικήτρια του φετινού, 43ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους. Διακρίθηκαν μεταξύ άλλων Τοπαλίδου, Ιορδανόπουλος, Λέντζου και Σκούρας. Όλα τα βραβεία.
Στην «Bella» ο Χρυσός Διόνυσος του 43ου Φεστιβάλ Δράμας 
ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
ΣΙΝΕΜΑ
Καθώς μεγαλώνω, καταλαβαίνω τη δουλειά μου βαθύτερα
Οι υποψήφιοι για Οσκαρ, Σκάρλετ Τζοχάνσον και Ανταμ Ντράιβερ μιλούν στην «Εφ.Συν.». Στην τελευταία ταινία του Νόα Μπάουμπαχ, «Ιστορία γάμου», η Τζοχάνσον εμφανίζεται ως μια πιο ώριμη γυναίκα, που παιδεύεται...
Καθώς μεγαλώνω, καταλαβαίνω τη δουλειά μου βαθύτερα
ΣΙΝΕΜΑ
Στα «Παράσιτα» το μεγάλο βραβείο του Σωματείου Ηθοποιών (SAG) των ΗΠΑ
Η κορεατική ταινία «Παράσιτα» έγραψε ιστορία στην 26η τελετή απονομής των SAG Awards 2020, δηλαδή των Βραβείων του Σωματείου Ηθοποιών στις ΗΠΑ, καθώς για πρώτη φορά ξενόγλωσση ταινία κέρδισε το μεγάλο βραβείο...
Στα «Παράσιτα» το μεγάλο βραβείο του Σωματείου Ηθοποιών (SAG) των ΗΠΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας