Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο αυτόχειρας Αλεξάντερ ΜακΚουίν και η Τζούλιαν Μουρ που ψάχνει σχέση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο αυτόχειρας Αλεξάντερ ΜακΚουίν και η Τζούλιαν Μουρ που ψάχνει σχέση

  • A-
  • A+

McQueen ★★★½☆☆

(Ην. Βασίλειο, 2018, 111')

♦ Σκηνοθεσία: Πίτερ Ετέγκι, Ιαν Μπονότ

Δεν χρειάζεται να ενδιαφέρεται κανείς ειδικά για τη μόδα για να νιώσει στο πετσί του αυτό το ντοκιμαντέρ. Χρειάζεται, απλώς, να θυμηθεί την ηθική τόλμη της δεκαετίας του ’90 και να αναγνωρίσει τον βαθμό αφοσίωσης οποιουδήποτε εξαιρετικού καλλιτέχνη στην τέχνη του.

Η ταινία παρακολουθεί τη ζωή και την καριέρα του Βρετανού σχεδιαστή και enfant terrible της μόδας, την αστραπιαία άνοδο και πτώση του, το πώς στα 27 του, έχοντας ήδη γίνει διάσημος με το δικό του, ανατρεπτικό, γκοθ, ιδιοσυγκρασιακό brand, ανέλαβε τον οίκο Givenchy, αναμετρήθηκε με το ίδιο του το άστρο, με την ορμητική έμπνευσή του, με τα παιδικά του χρόνια της κακοποίησης, με το ταραγμένο μυαλό του να συγκρούεται διαρκώς εσωτερικά, ώστε να τον οδηγήσει, το 2010, σε αυτοκτονία στα σαράντα χρόνια του.

Μέσα από εκπληκτικό υλικό του ίδιου του ΜακΚουίν και των στενών συνεργατών και φίλων του, το ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει, με άποψη και σθένος, τι σημαίνει για έναν άνθρωπο το βάρος των τραυμάτων αλλά και του ταλέντου του και, ακόμα σημαντικότερο, φέρνει ξανά στο προσκήνιο την αίσθηση μιας εποχής όπου η διαφορετικότητα ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου και όπου το αιχμηρό ήταν ταυτόσημο του αριστουργήματος.

ΑΒΑΝΑ, ΔΕΞΑΜΕΝΗ

Γκλόρια ★★★☆☆

(Gloria Bell, Χιλή, ΗΠΑ, 2018, 102')

  • Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Λέλιο
  • Ηθοποιοί: Τζούλιαν Μουρ, Τζον Τορτούρο

Ο Χιλιανός δημιουργός διασκευάζει ο ίδιος, σχεδόν πλάνο το πλάνο, τη δική του υπέροχη «Gloria», μόνο που ο τόπος είναι, πια, το Λος Αντζελες και πρωταγωνίστρια η Τζούλιαν Μουρ.

Η Γκλόρια του τίτλου είναι μια γυναίκα στα 50, πεισματικά αποφασισμένη να αναζητά νέες αρχές και όχι να κλείνει κεφάλαια. Χωρισμένη, με δύο μεγάλα παιδιά που δεν την έχουν, πια, ανάγκη, με μια δουλειά χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, πηγαίνει τακτικά σε κλαμπ γνωριμιών, για να χορεύει τα αγαπημένα της τραγούδια του ’80 και να φλερτάρει, με σκοπό το σεξ ή, ακόμα καλύτερα, τη σχέση.

Το σενάριο του φιλμ και η ψυχή της ηρωίδας του είναι τόσο ευαίσθητα, τόσο στέρεα βασισμένα στην πραγματικότητα, τόσο πρωτότυπα και, ταυτόχρονα, οικεία, που η… αμερικανική «Γκλόρια» έχει τον ίδιο αντίκτυπο με τη χιλιανή. Περίπου. Η φωτογραφία είναι πιο επιτηδευμένη, πιο σκληρά περιγραφική, η Τζούλιαν Μουρ στον ρόλο δεν παύει να είναι μια πανέμορφη, σέξι γυναίκα που χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο για να μεταδώσει την «κανονικότητά» της και το σύνολο μοιάζει λίγο λιγότερο φυσικό, ή πειστικό, παρότι και πάλι συναισθηματικά συναρπαστικό.

COOL ΤΥΜΒΟΣ, TOWN CINEMA, ΑΒΑΝΑ, ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ, ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ, ΑΝΕΣΙΣ, ΛΑΟΥΡΑ, ΛΙΛΑ, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΡΙΒΙΕΡΑ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΠΕΡΑΝ, ΣΙΣΣΥ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΙΛΙΠ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΦΛΕΡΥ, ΧΛΟΗ, ΩΡΩΠΟΣ

Οι Γάλλοι πάνε διακοπές… ★★☆☆☆

Διακοπές στη Βενετία

(Venise n'est pas en Italie, Γαλλία, Βέλγιο, 2019, 93')

  • Σκηνοθεσία: Ιβάν Καλμπεράκ
  • Ηθοποιοί: Ελί Τονά, Μπενουά Πελβούρντ, Βαλερί Μπονετόν

Ο έφηβος Εμίλ είναι ερωτευμένος με τη συμμαθήτριά του, την Πολίν. Οταν εκείνη τον καλεί να την παρακολουθήσει σ’ ένα κονσέρτο στη Βενετία, ο μόνος τρόπος να πάει ο Εμίλ είναι συνοδευόμενος από την οικογένειά του: εκείνη που τον περιβάλλει με απεριόριστη αγάπη, αλλά είναι τόσο αλλοπρόσαλλη και άθελά της εκκεντρική που ο Εμίλ συνήθως θέλει να κρύβεται κάτω από τη γη για να την αποφεύγει. Βασισμένη στο best-seller μυθιστόρημα του Καλμπεράκ, στοιχειωδώς αστεία οικογενειακή κωμωδία, κερδίζει περισσότερο από τους Πελβούρντ και Μπονετόν που ενσαρκώνουν τους αφοπλιστικούς γονείς με μεταδοτικό κέφι.

Διακοπές στην Ιμπιζα  ★½☆☆☆☆

(Ibiza, Γαλλία, 2019, 87')

  • Σκηνοθεσία: Αρνό Λεμόρ
  • Ηθοποιοί: Κριστιάν Κλαβιέ, Ματίλντ Σενιέ

Ο Φιλίπ και η Καρόλ, έχοντας και οι δύο χωρίσει από προηγούμενους γάμους, ερωτεύονται. Ο Φιλίπ βρίσκει τον τρόπο να κερδίσει τον έφηβο γιο της Καρόλ, αναθέτοντάς του να διαλέξει εκείνος πού θα πάνε, σαν οικογένεια, διακοπές. Η επιλογή του είναι η Ιμπιζα, το νησί του κλάμπινγκ, ανεπιθύμητος προορισμός για τον Φιλίπ που αποζητά ξεκούραση και ησυχία. Χοντροκομμένη «τουριστική» γαλλική κωμωδία, όπου το μοναδικό πραγματικά αστείο στοιχείο είναι, όπως πάντα, το εκφραστικό πρόσωπο και οι απορημένες γκριμάτσες του Κριστιάν Κλαβιέ.

Επανεκδόσεις

Για όσους αγαπούν να βλέπουν τα κλασικά στα θερινά, η εβδομάδα έχει, αν όχι πρωτότυπες, σίγουρα στιβαρές επιλογές.

■ Ο Νάνι Μορέτι, στο «Αγαπημένο μου ημερολόγιο» («Caro Diario», 1993), κάνει βόλτα στην Ιταλία, με τη βέσπα του, με το καράβι, με τη σκέψη του, σ’ έναν πάντα αξιολάτρευτο συνδυασμό χιούμορ και υπαρξιακού δράματος, κυνισμού και παιδικού ρομαντισμού, μνήμης, θανάτου και, τελικά, ζωής.

■ Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ της περιόδου της νιότης του ξεχύνει ενέργεια και αγάπη στο «Μια ζωή ταλαιπωρία» (1984). Ηρωίδα του είναι η Γκλόρια (Κάρμεν Μάουρα), μια μεσόκοπη νοικοκυρά που αναγκάζεται να παίρνει αμφεταμίνες για να τα βγάζει πέρα με τη… ζωή. Η ταινία, που συμπυκνώνει όσα παλιότερα χαρακτηρίζαμε «αλμοδοβαρικά», πριν ο Ισπανός μετρ προχωρήσει σε νέα κεφάλαια της τέχνης του, έχει το χαρακτηριστικό χάρισμα να κάνει το ακραίο να μοιάζει γνώριμο και την αγάπη να καλύπτει τα πάντα.

■ «Ο κονφορμίστας» (1970), ενδεχομένως το αριστούργημα από τα αριστουργήματα του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, προσεγγίζει με εξαιρετική εικαστική και πνευματική τόλμη το ζήτημα της προσωπικής ευθύνης. Ο Μαρτσέλο (Ζαν-Λουί Τρεντινιάν) δουλεύει για το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι στα πρόθυρα του Β' Παγκόσμιου, αλλά θ’ αναλογιστεί, για πρώτη φορά, το βάρος των πράξεών του όταν κληθεί να δολοφονήσει έναν πρώην καθηγητή του.

Spider-Man: μακριά από τον τόπο του ★★★☆☆

(Spider-Man: Far From Home, ΗΠΑ, 2019, 129')

  • Σκηνοθεσία: Τζον Γουότς
  • Ηθοποιοί: Τομ Χόλαντ, Ζεντάγια, Τζέικ Τζίλενχολ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον

Ο νέος Spider-Man, εκτός από κοσμοπολίτης, μια και το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εκτυλίσσεται στην Πράγα, είναι και… η εφηβική ρομαντική κομεντί που περιμένει το teen κοινό!

Πιάνοντας τον ιστό της ιστορίας ακριβώς από το φινάλε τού «Avengers: Endgame», ο μαθητής Πίτερ Πάρκερ πηγαίνει εκδρομή με το σχολείο, προσπαθώντας να αποφύγει τις υπερηρωικές ευθύνες του. Αλλά ο Νικ Φιούρι και μαζί ο Mysterio του Τζέικ Τζίλενχαλ θα τον αναγκάσουν ξανά να προσπαθήσει να σώσει τον κόσμο, ενώ ο ίδιος το μόνο που θέλει είναι να τα φτιάξει με τη συμμαθήτριά του, MJ.

Με συγκροτημένες και καλοστημένες σκηνές δράσης (και θαυμάσια αξιοποίηση, όχι μόνο εικαστική, αλλά και σεναριακή, των νέων τεχνολογιών), ο «Spider-Man» βρίσκεται μακριά από τον τόπο του, στην Ευρώπη, αλλά πέφτει διάνα στο κομιξικό σύμπαν, κρατώντας τη μεγαλύτερη ενέργειά του για ένα τρυφερό, χιουμοριστικό, αξιολάτρευτο ρομάντζο.

COOL ΤΥΜΒΟΣ, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, ODEON ESCAPE ΙΛΙΟΝ, ODEON STARCITY, SMART CINEMA, TOWN CINEMA, VILLAGE MALL, VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΑ ΧΑΛΚΟΥΤΣΙ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ, ΑΙΓΛΗ, ΑΛΕΚΑ, ΑΛΕΞ, ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΡΙΑΝ, ΑΡΚΑΔΙΑ, ΑΣΤΡΟΝ ΛΟΥΤΣΑ, ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ, ΟΝΑΡ, ΟΝΕΙΡΟ, ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΙΝΕ ΑΣΤΕΡΙ, ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ, ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ, ΣΙΣΣΥ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΛΕΡΥ, ΦΛΟΙΣΒΟΣ, ΩΡΩΠΟΣ

70 πεντακοσάρικα ★★☆☆☆

(70 Binladens, Ισπανία, 2018, 100')

  • Σκηνοθεσία: Κόλντο Σέρα
  • Ηθοποιοί: Εμα Σουάρες, Νάταλι Πόζα, Ούγκο Σίλβα

Η Ρακέλ βρίσκεται σε απόγνωση, χρειάζεται επειγόντως 35.000 ευρώ για να σώσει το παιδί της. Η τελευταία και μοναδική τράπεζα που δέχεται να της δώσει δάνειο πέφτει θύμα ληστείας ενώ η Ρακέλ βρίσκεται στο κτίριο. Τώρα πρέπει ν’ αποδειχτεί εξυπνότερη από τους εγκληματίες, με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα.

Ισπανικό θρίλερ ή, ακόμα καλύτερα, περιπέτεια δράσης, με το εκτόπισμα της Εμα Σουάρες στον πρωταγωνιστικό ρόλο, κόβει την ανάσα στο πρώτο μέρος αλλά χάνει το παιχνίδι και τις ισορροπίες του προς το φινάλε, ίδιον, άλλωστε, του παραγωγού του, Αλεξ ντε λα Ιγκλέσια.

ΣΙΝΕΜΑ
Ανάλαφρη κομεντί γεμάτη Βeatles
Ο Τζακ είναι συνθέτης και τραγουδιστής αλλά τα όνειρά του για διασημότητα δεν έχουν αποδώσει κι έτσι παραμένει στην αφάνεια, με μοναδική fan την παιδική του φίλη Ελι. Μετά από ένα ατύχημα ο Τζακ κι ολόκληρος ο...
Ανάλαφρη κομεντί γεμάτη Βeatles
ΣΙΝΕΜΑ
Μεσόκοποι άνδρες κάνουν βουτιά στη ζωή
Η πρώτη solo σκηνοθετική δουλειά του Ζιλ Λελούς αποτέλεσε έναν εισπρακτικό θρίαμβο στη Γαλλία, φέρνοντας κοντά τους διασημότερους ηθοποιούς της χώρας, ως πρωταγωνιστές μιας γλυκόπικρης κωμωδίας με…...
Μεσόκοποι άνδρες κάνουν βουτιά στη ζωή
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Το best seller ενός νεκρού πιτσαδόρου
Ο Ρεμί Μπεζανσόν, από τους δημοφιλέστερους της νέας γενιάς Γάλλων δημιουργών, μετά από θαυμάσιες αλλά διαφορετικές ταινίες σαν την αξέχαστη ιστορία ενηλικίωσης «Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου» ή το...
Το best seller ενός νεκρού πιτσαδόρου
ΣΙΝΕΜΑ
«Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική»
Για μένα η Μίλα Γιόβοβιτς θα μείνει αξέχαστη στην ποιητική ταινία του Βιμ Βέντερς «Το ξενοδοχείο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων» (2000). Ισως γιατί στην ταινία του Βέντερς όπως και στο «Πέμπτο στοιχείο» (1997)...
«Η καταστροφή είναι πάντα πιο διασκεδαστική»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας