• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 9.6°C / 15.7°C
    4 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.3°C / 12.3°C
    3 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 16.0°C
    4 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 11.9°C
    0 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    3 BF
    71%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 8.0°C / 9.9°C
    1 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    70%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.5°C / 13.5°C
    2 BF
    65%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 18.8°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 14.9°C
    1 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 16.8°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    3 BF
    87%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.3°C / 15.3°C
    4 BF
    61%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.5°C / 10.9°C
    0 BF
    62%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 10.6°C
    3 BF
    72%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 18.8°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 14.3°C
    2 BF
    88%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.3°C / 11.6°C
    3 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 12.3°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    70%

Μασκοφόρα μέλη του “λ-ensemble” ερμηνεύουν την σύνθεση “ Vox Balaenae” του Τζορτζ Καρμπ

Φωτ.: λ-ensemble
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Meta-Φysics Vol.I» από τους «λ-ensemble»

  • A-
  • A+
Συνθέσεις της τελευταίας 40ετίας, κατά κανόνα πνευματώδεις ή ατμοσφαιρικές, επινοηματοδοτούμενες από «εξωτικά» εξωμουσικά συμφραζόμενα.

Στις 20/11/2021, στην αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής» του Ωδείου Αθηνών, εξαμελής ομάδα μουσικών του κυμαινόμενης σύνθεσης “λ-ensemble” αποτελούμενη από καθηγητές του Ωδείου Αθηνών και εκλεκτούς, έμπειρους μουσικούς, έδωσε μια συναυλία (πρώτη προγραμματιζόμενης σειράς;) υπό τον εκκεντρικό τίτλο “Meta-Φysics Vol.I”.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε έργα για σόλο όργανα ή/και ολιγομελή σύνολα δωματίου γραμμένα τον 20ό και 21ο αιώνα από σύγχρονους δημιουργούς αλλά και από βετεράνους του μεταπολεμικού μοντερνισμού. Με κατευθυντήρια γραμμή την διατύπωση «Όταν τα φυσικά φαινόμενα και ό,τι βρίσκεται πέραν της ανθρώπινης κατανόησης μεταμορφώνονται σε ήχους» παρουσιάστηκαν μουσικά κομμάτια άμεσα ή έμμεσα βασισμένα σε αισθητικού ή/και οικολογικού ενδιαφέροντος εντυπώσεις από τη Φύση.

Ήταν συνθέσεις της τελευταίας 40ετίας, κατά κανόνα πνευματώδεις ή ατμοσφαιρικές, επινοηματοδοτούμενες από «εξωτικά» εξωμουσικά συμφραζόμενα, σε μινιμαλιστική γραφή, κάποιες με καταβολές στους πρώτους μουσικούς μοντερνισμούς. Η συνύπαρξή τους συγκρότησε μια γενικόλογα μοντερνιστική πρόταση ειδικών γούστων˙ ταυτόχρονα, έδωσε στους ερμηνευτές ευκαιρία να επιδείξουν τις επιδόσεις τους.

Το πρόγραμμα άνοιξαν η υψίφωνος Μυρσίνη Μαργαρίτη και η πιανίστρια Λευκή Καρποδίνη, ερμηνεύοντας  με ακρίβεια και ευαισθησία το πρώτο από τα λακωνικά, αλά-Ντεμπισί αιθέρια «12 Χάικου» του Δημήτρη Ανδρικόπουλου σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα. Αρχικά γραμμένα για φωνή και πιάνο, τα «12 Χάικου» ακούστηκαν στην πρόσφατη εκδοχή του 2021, για το εξαμελούς σύνθεσης “λ-ensemble”.

Ακολούθως η πιανίστρια έπαιξε με ακρίβεια και καθαρή άρθρωση τους αλά-Ραβέλ “Crystallites” (2012) της Σουηδής Αντρέα Ταρόντι. Με την Καρποδίνη συνέπραξαν, επίσης, η βιολίστρια Ίρις Λουκά, εκτελώντας με την απαραίτητα αψεγάδιαστη καθαρότητα τόνου το στοχαστικά στατικό, κλασικό κομμάτι ανατολικοευρωπαϊκού μινιμαλισμού “Spiegel im Spiegel” (1978) του Εσθονού Άρβο Περτ, καθώς επίσης η φλαουτίστρια Ναταλία Γεράκη, ερμηνεύοντας αριστοτεχνικά την γιαπωνέζικης δραματουργίας σύνθεση “Kaidan” («Ιστορίες φαντασμάτων», 2013) του Κινέζου Χσίνγκτζιμίν Παν.

Στη συνέχεια, η ακορντεονίστα Άρτεμις Βαβάτσικα έπαιξε το “Flashing” («Αναβόσβησμα», 1987) του Νορβηγού Άρνε Νόρντχαϊμ, αποδίδοντας με τεταμένη προσήλωση την βίαιη, απαιτητικά δεξιοτεχνική γραφή που αναπαράγει ακούσματα ηλεκτρονικής μουσικής.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με ένα κλασικό έργο του αμερικανικού μουσικού μοντερνισμού, την οκταμερή «Φωνή της φάλαινας» (“Vox Balaenae”, 1971) του Αμερικανού Τζορτζ Κραμπ. Στην εκτέλεση συμμετείχαν μόνοι ή σε ιδιαίτερα προδιαγεγραμμένους συνδυασμούς η πιανίστρια, η φλαουτίστρια και ο τσελίστας Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος, όλοι φορώντας μαύρες θεατρικές μάσκες. Με τελειοθηρική προσήλωση αποδόθηκαν οι ηχητικές/εκτελεστικές ιδιαιτερότητες εκάστου μέρους: το παράδοξο φωνητικό φραζάρισμα του φλάουτου (Γεράκη), τα εξώκοσμα κρωξίματα των γλάρων (τσέλο), οι «γιαπωνέζικοι», δακτυλικοί αρπισμοί στις χορδές του πιάνου κλπ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Βικτόρια Μούλοβα παίζει Μπετόβεν και 20ό αιώνα
Ενα εξαιρετικό, πολλαπλά ενδιαφέρον ρεσιτάλ μουσικής δωματίου έδωσε στο Μέγαρο Μουσικής στις 26/10/2022 η βιολίστρια Βικτόρια Μούλοβα, συνοδευόμενη από τον Σκoτσέζο πιανίστα Αλασντερ Μπίτσον.
Η Βικτόρια Μούλοβα παίζει Μπετόβεν και 20ό αιώνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ελληνικές ορχήστρες συνοδεύουν Ελληνες σολίστες
Η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με έργα Μότσαρτ, Σιμπέλιους και Μπραμς/Σένμπεργκ προσέφεραν με την παρουσία Ελλήνων σολίστ δύο πολλά υποσχόμενες συναυλίες στο μουσικό...
Ελληνικές ορχήστρες συνοδεύουν Ελληνες σολίστες
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επαναπροσέγγιση του κοντσέρτου αλλιώς....
Το «Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο, κουαρτέτο σαξοφώνων και ορχήστρα εγχόρδων» με την επωνυμία «Το ισοκράτημα ενός μεσήλικα» (2009) του Γιώργου Κουμεντάκη ερμηνεύτηκε από τον Γιώργο-Εμμμανουήλ Λαζαρίδη.
Επαναπροσέγγιση του κοντσέρτου αλλιώς....
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συμφωνικές συναυλίες από ελληνικές ορχήστρες
Έργα Σκαλκώτα, Μάλερ, Σούμπερτ και Σεν-Σανς είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει το αθηναϊκό κοινό στα πλαίσια των συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας και της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών.
Συμφωνικές συναυλίες από ελληνικές ορχήστρες
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Ιβο Πογκορέλιτς παίζει «2ο Σοπέν» με την ΚΟΑ
Ο σπουδαίος Κροάτης πιανίστας ξανασυστήθηκε στο αθηναϊκό κοινό, βάζοντας φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του σε μια εξαιρετική εκτέλεση του Δεύτερου Κοντσέρτου του Σοπέν.
Ο Ιβο Πογκορέλιτς παίζει «2ο Σοπέν» με την ΚΟΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας