Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Στέγη έγινε... παμπ

«Enter Achilles» του Λόιντ Νιούσον 

Hugo Glendinning
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Στέγη έγινε... παμπ

  • A-
  • A+
Ενα έργο για την ευάλωτη αρρενωπότητα από τον Αυστραλό εικονοκλάστη του χορού.

Μια παμπ, οχτώ άντρες, ένα φορτωμένο τζούκμποξ και άπειρες μπίρες. Είκοσι πέντε χρόνια αφότου ο εικονοκλάστης του χορού Λόιντ Νιούσον (DV8) έφερε για πρώτη φορά στη σκηνή την κουλτούρα των βρετανικών παμπ, με τη φασαρία και τους καβγάδες, η Rambert και το Sadler’s Wells σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζουν την επικαιροποιημένη εκδοχή του Νιούσον για αυτή την παραγωγή-ορόσημο του σωματικού θεάτρου. Ετσι από χθες η Κεντρική Σκηνή της Στέγης μετατράπηκε σε παμπ και παρουσιάζει το «Enter Achilles» σε παγκόσμια πρεμιέρα.

Ενα έργο για τη σημασία τού να είσαι άντρας. Μια γροθιά στην πολιτική ορθότητα και στην κυρίαρχη άποψη για την αρρενωπότητα. Μια παράσταση που παλεύει με παγιωμένες έννοιες μέσα από τις αστείες, προκλητικές και ενοχλητικές ενέργειες οκτώ ανδρών κατά τη διάρκεια ενός απογεύματος.

Ο Λόιντ Νιούσον διευθύνει το DV8 Physical Theater από την ίδρυσή του το 1986. Γεννήθηκε στην Αυστραλία και σπούδασε ψυχολογία και κοινωνικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης. Την περίοδο των σπουδών του ανέπτυξε ενδιαφέρον για τον χορό, ένα πάθος που του απέφερε υποτροφία για σπουδές στη Σχολή Σύγχρονου Χορού του Λονδίνου.

Πριν από την ίδρυση της δικής του ομάδας με την οποία μας έρχεται και στην Αθήνα είχε χορέψει και χορογραφήσει για αρκετά σχήματα, όπως οι Modern Dance Ensemble (Μελβούρνη), Impulse Dance Theater/New Zealand Ballet Company, One Extra Dance Theater (Σίδνεϊ) και Extemporary Dance Theater (Λονδίνο). Το έργο του Νιούσον δεν εντάσσεται εύκολα σε κάποια κατηγορία, καθώς κινείται ανάμεσα στον χορό, το δοκίμιο, το θέατρο και τον κινηματογράφο.

Στο «Enter Achilles», το οποίο παραμένει εξίσου επίκαιρο με το αρχικό ανέβασμά του το 1995, αποκαλύπτει πόσο «τροχοπέδη αποτελεί η κυρίαρχη άποψη για την αρρενωπότητα» («The Observer»), εξετάζοντας τη φρίκη και την τρυφερότητα της μπουκωμένης με μπίρα τεστοστερόνης. «Βίαιη, άσχημη, πολιτικά μη ορθή και ξεκαρδιστική» («The Australian»), η παράσταση περιόδευσε τότε σε 18 χώρες και έγινε τηλεοπτική ταινία που απέσπασε πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου ενός Emmy και του Prix Italia.

Τώρα, επιστρέφει στη σκηνή με νέο καστ ερμηνευτών, επιλεγμένων πάντα από τον Νιούσον, στην πρώτη του συνεργασία με μια άλλη ομάδα χορού, την παγκοσμίου φήμης Rambert. «Ενα σπάνιο, πλούσιο, θριαμβευτικό έργο τέχνης...

Η δραματική συνοχή, η ανθρώπινη ακεραιότητα, η ακαταμάχητη οπτική δύναμη ήταν όλα εκεί στο σπουδαιότερο έργο της φετινής χρονιάς» είχε γράψει η «The Daily Telegraph», ενώ οι «Κυριακάτικοι Tάιμς» επέμειναν πως «το “Enter Achilles”, το δυνατό και εντυπωσιακό νέο έργο του Λόιντ Νιούσον που αφορά τη βία και την ευάλωτη αρρενωπότητα, είναι αστείο, συγκινητικό, ανησυχαστικό».


Info: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107. Παραστάσεις: 20, 21, 23, 24, 25 Φεβρουαρίου. Κεντρική Σκηνή στις 20.30. Εισιτήρια 5 έως 36 €. Η παράσταση περιλαμβάνει σκηνές βίας, σεξ και χρήσης ναρκωτικών, γυμνό και ακραία γλώσσα. Κατάλληλο για ηλικίες 15+

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Στροφοδίνες» για τη μοναξιά
Εχει έντονη και διαρκή σχέση με την εξέλιξη της τεχνολογίας, γι’ αυτό και συνήθως τα έργα του είναι γεμάτα ηλεκτρονικά, βίντεο, μηχανές, αυτόματα και μηχανισμούς. Στη μουσική του τη θέση των φωνών συχνά...
«Στροφοδίνες» για τη μοναξιά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο δυναμίτης του ροκ εντ ρολ
Σύσσωμος ο μουσικός κόσμος, από τον Μικ Τζάγκερ και τον Μπομπ Ντίλαν ώς την Πάτι Σμιθ και τον Μπράιαν Φέρι, υποκλίνεται στον «μικρό» γίγαντα που άλλαξε τη φυσιογνωμία του ροκ εντ ρολ με τα τραδούδια του.
Ο δυναμίτης του ροκ εντ ρολ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα
Νέες παραγωγές και αναθέσεις, εργαστήρια και σεμινάρια, τάσεις και αναζητήσεις που διατρέχουν τη σύγχρονη χορευτική σκηνή, σκέψεις για την τέχνη και τη ζωή, στη διοργάνωση που κορυφώνεται σήμερα και αύριο.
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τρεις σταρ του χορού στην Αθήνα
Ενα έργο εμπνευσμένο από εικόνες του Γκουαντάναμο που φτιάχτηκε για να προβληματιστούμε σχετικά με τις συνθήκες κράτησης των ανθρώπων. Ενα κορυφαίο χορευτικό συγκρότημα σε τρεις αριστουργηματικές χορογραφίες...
Τρεις σταρ του χορού στην Αθήνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ηταν επικίνδυνο, αλλά η καρδιά μου δεν μπορούσε να πει οχι»
«Since she», πανελλήνια, sold out, πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και ο διεθνής χορογράφος, Δημήτρης Παπαϊωάννου, μάς εξήγησε πώς και γιατί αποδέχτηκε τη μεγάλη πρόκληση να συνεργαστεί με το εξαιρετικό...
«Ηταν επικίνδυνο, αλλά η καρδιά μου δεν μπορούσε να πει οχι»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κύκνοι σε σκηνικό Mad Max
Στην πρώτη χορογραφία του ως διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ ο Κωνσταντίνος Ρήγος επιχείρησε μια νέα ανάγνωση πάνω στη ρομαντική «Λίμνη των κύκνων», έβγαλε την καταχνιά και παρακμή που κρύβει το έργο, σε μια...
Κύκνοι σε σκηνικό Mad Max

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας