Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μουσική και χορός σε μια παλλόμενη σχέση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μουσική και χορός σε μια παλλόμενη σχέση

  • A-
  • A+

Δύο performers επί σκηνής. Μία μουσικός και μία χορεύτρια. Ενας διάλογος μεταξύ τους μέσα από τον οποίο προσπαθούν να απαντηθούν ερωτήματα όπως: πώς η μουσική επηρεάζει τον χορό; Κατά πόσο τον επηρεάζει; Μπορεί να αυτονομηθεί για να σταθεί μόνη της και αν ναι, πώς είναι δυνατό αυτό να συμβεί;

Αλληλοσυμπληρώνονται αυτές οι δύο δράσεις ή μήπως είναι αυτόνομες; Και πώς διαμορφώνεται τελικά αυτή η συνεχής, παλλόμενη σχέση; Η σκηνή είναι μαύρη και άδεια. Επάνω της θα βρει κανείς αυτά που θα βοηθήσουν τις δύο performers να ερμηνεύσουν τον ιδιότυπο διάλογό τους: ένα κίμπορντ, ένα μικρόφωνο, μια ηλεκτρική κιθάρα, το ηχείο, μια λάμπα, μερικές γραμμές που οριοθετούν τον χώρο.

Θέατρο Ροές: «Link» της  Κωνσταντίνας Πολυχρονοπούλου

Το «Link» είναι μια performance στην οποία συνδιαλέγεται ο χορός και η μουσική. Ζωντανά επί σκηνής, οι δύο performers σε έναν ανοιχτό διάλογο των ήχων με το σώμα. Εναν διάλογο με στιγμή διαρκείας. Αυτή η ιδιαίτερη σύμπραξη μουσικής και χορού παρουσιάζεται την Πέμπτη στο Θέατρο Ροές με ερμηνεύτριες τη χορεύτρια Λαμπρινή Γκόλια και τη μουσικό Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου.

Το «Link» είναι σώμα, είναι λόγος, είναι ήχος, είναι φωνή, είναι σιωπή, είναι χτύπος, είναι μουσική. Η μουσική άλλοτε δυνατή, άλλοτε δίνει χώρο στη σιωπή. Τα ερωτήματα που τίθενται κάποιες στιγμές μπορούν να γίνουν αντιληπτά, κάποιες άλλες όχι. «Το σώμα άλλοτε συνομιλεί με τον ηλεκτρονικό ήχο, τη φωνή και τα loops και άλλοτε παράγει τη δική του μουσική παρτιτούρα. Τον δικό της χώρο στην παράσταση διεκδικεί η σιωπή. Ενίοτε και ο λόγος, καθώς η ηχογραφημένη φωνή του Δημήτρη Μοθωναίου βοηθά ώστε να έχει και ο λόγος τη δική του παρτιτούρα» λέει η Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου.

Γεννημένη στην Αθήνα, η μουσικός ολοκλήρωσε με πλήρη υποτροφία και έπαινο σπουδές σύνθεσης με τον Θ. Αντωνίου και σήμερα διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Φ. Νάκας, Θεωρία και Ιστορία της Μουσικής στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή χορού «Χοροχρόνος» αλλά και μουσική σε χορευτές στο Hellenic American University. Ως πιανίστα έχει συμπράξει σε συναυλίες μουσικής δωματίου (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Ελληνοαμερικανική Ενωση, Athenaeum κ.ά.), ενώ συνθέσεις της έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και εξωτερικό από καταξιωμένα σύνολα. Εχει επίσης συνθέσει μουσική για χορογραφίες και video-performances.

Αυτή τη φορά η δουλειά της στηρίζεται στη σχέση που προκύπτει από τη συνύπαρξη και την αλληλεπίδραση μουσικής και χορού, μια σχέση η οποία την απασχολεί διαρκώς. «Ο πατέρας μου ήταν ηθοποιός, η αδελφή μου χορεύτρια. Παρόλο που είχα πάθος με τον χορό, αποφάσισα να αφοσιωθώ στη μουσική. Οπότε για μένα πάντα η μουσική και ο χορός είναι σαν ένα πράγμα. Οταν βλέπω χορευτές, τους βλέπω σαν παρτιτούρα. Είναι σαν να μην μπορώ να τα αποσυνδέσω αυτά τα δύο. Και είμαι τυχερή που δουλεύω με τη Λαμπρινή, μια χορεύτρια εξαιρετική και πολυδιάστατη. Ταλαντούχα, δοτική, συνεπής, χαίρεσαι να δουλεύεις μαζί της. Εχουμε ακριβώς τις ίδιες ανησυχίες. Είναι σαν να αλληλοσυμπληρωνόμαστε».

Και πού θα καταλήξει όλο αυτό, αφού περάσει από διάφορες χορευτικές φόρμες; «Στο τέλος τα αποδομούμε όλα. Το φινάλε θέλουμε να μοιάζει με λύτρωση, σαν κάθαρση. Ας δούμε επιτέλους τη χαρά, δεν χρειάζεται να υπηρετούμε πάντα την τεχνική. Ας ελπίσουμε ότι στο τέλος θα γίνουμε όλοι ένα μικρό κομμάτι αυτής της περφόρμανς».


Ιnfo: Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, τηλ.: 210-3474312. Την Πέμπτη στις 21.30. Σύλληψη-ιδέα: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου. Ερμηνεία/συν-δημιουργία: Λαμπρινή Γκόλια. Επιμέλεια κίνησης: Περικλής Σκορδίλης. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από τη χωματερή στη σκηνή
Πώς ένας ρακοσυλλέκτης ανακάλυψε στα σκουπίδια τη χαμένη παρτιτούρα του Παύλου Καρρέρ; Και πώς έγινε όπερα ο θρυλικός έρωτας της κυρα-Φροσύνης με τον Μουχτάρ Πασά; Η Ζωή Χατζηαντωνίου, σκηνοθέτις και...
Από τη χωματερή στη σκηνή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το σουίνγκ δεν είναι μόδα να περάσει»
Η Ζοζεφίν Γιαννακοπούλου είναι μέλος της χορευτικής ομάδας Athens Swing Cats. Προετοιμάζοντας τη βραδιά με τον φιλανθρωπικό σκοπό, μας μιλάει για τα ελληνικά συγκροτήματα που θα παίξουν και για ένα...
«Το σουίνγκ δεν είναι μόδα να περάσει»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μιούζικαλ ο Μπομπ Σφουγγαράκης
Το κορυφαίο καρτούν και για την ακρίβεια το χρυσό «αυγό» της Nickelodeon, ο πιο διάσημος τετραγωνοπαντελονής Μπομπ Σφουγγαράκης οδεύει για το Μπρόντγουεϊ, σε μια μουσική προσαρμογή που θα κάνει πρεμιέρα την...
Μιούζικαλ ο Μπομπ Σφουγγαράκης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Παγκόσμιο είναι μόνο το ανθρώπινο
Ο Ελληνας χορογράφος με τη διεθνή καριέρα στα μεγαλύτερα μπαλέτα, αλλά και τη δική του ομάδα, με το ωραίο όνομα Apotosoma Dance Co., παρουσιάζει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη την παράσταση «Wisteria Maiden», που...
Παγκόσμιο είναι μόνο το ανθρώπινο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα
Νέες παραγωγές και αναθέσεις, εργαστήρια και σεμινάρια, τάσεις και αναζητήσεις που διατρέχουν τη σύγχρονη χορευτική σκηνή, σκέψεις για την τέχνη και τη ζωή, στη διοργάνωση που κορυφώνεται σήμερα και αύριο.
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας