• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.7°C / 25.7°C
    3 BF
    50%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.6°C / 23.4°C
    3 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.0°C / 25.9°C
    2 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 22.9°C
    1 BF
    52%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    64%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.2°C / 22.7°C
    1 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.6°C / 22.8°C
    2 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 21.4°C
    4 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 21.7°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 21.2°C
    3 BF
    50%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 22.5°C / 24.4°C
    2 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 22.1°C
    4 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.9°C / 24.9°C
    2 BF
    31%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 21.3°C / 23.8°C
    1 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.8°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    1 BF
    64%

Στιγμιότυπο από την πρωτοχρονιάτικη συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας υπό τον Γιώργο Πέτρου

ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ

Χριστούγεννα στο Μέγαρο: κάθε χρόνο (περίπου) τα ίδια

  • A-
  • A+

Στη διάρκεια των εορτών παρακολουθήσαμε κατ’ αρχάς το οπερατικό γκαλά της ΚΟΑ υπό τον Λουκά Καρυτινό, που, όμως, άφησε άνισες εντυπώσεις (30/12/2017). Ο Αρης Χριστοφέλλης, που επιμελήθηκε το οπερατικό γκαλά, έκανε ασυνήθιστες, εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επιλογές φωνητικού ρεπερτορίου, προτείνοντας κομμάτια των Μότσαρτ, Ροσίνι, Οφενμπαχ και Μπέρνσταϊν.

Ενδιάμεσα, ο Καρυτινός διηύθυνε με το γνωστό νεύρο και ζωντάνια εισαγωγές από όπερες και οπερέτες («Γάμοι του Φίγκαρο», «Ιταλίδα στο Αλγέρι», «Παριζιάνικη ευθυμία») και συμφωνικά αποσπάσματα από το μιούζικαλ «West Side Story». Τα φωνητικά κομμάτια ερμήνευσαν η υψίφωνος Νίνα Κουφοχρήστου, ο τενόρος Βασίλης Καβάγιας και η μεσόφωνος Αρτεμις Μπόγρη.

Η πρώτη αντεπεξήλθε με άνεση και συναίσθηση ύφους στις υψηλότατες απαιτήσεις του Μότσαρτ («Vorrei spiegarvi oh Dio»), του Ροσίνι («Κόμης Ορί») και του Μπέρνσταϊν («Καντίντ», «West Side Story»). Για τους άλλους δύο, ωστόσο, ενώ τραγούδησαν αβίαστα τα κομμάτια του Μπέρνσταϊν («West Side Story»), οι απαιτήσεις δεξιοτεχνίας και στιλ των αριών του Ροσίνι («Κόμης Ορί», «Η κυρά της λίμνης») και του Οφενμπαχ («Ωραία Ελένη») αποδείχτηκαν καταφανώς απαγορευτικές…

Οπως και πέρυσι, η πρωτοχρονιάτικη συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας (με συμμετοχή πνευστών και κρουστών από άλλα σύνολα) υπό τον ακάματο Γιώργο Πέτρου επανέλαβε την πολυκαιρισμένη αλλά εγγυημένης επιτυχίας συνταγή «Πρωτοχρονιά με άρωμα Βιέννης» (4/1/2018). Με μοναδική παρέκκλιση από τη στραουσική... μονοδίαιτα τη ζωηρή εισαγωγή από τις «Εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ» του Νικολάι, το ακρόαμα περιλάμβανε γνωστά και λιγότερα γνωστά βαλς και πόλκες που χάρισαν ευχαρίστηση και ερεθίσματα στο πιο ευρύ φάσμα φιλόμουσων.

Στο τέλος της βραδιάς, ανταποκρινόμενοι στο επίμονο χειροκρότημα από την κατάμεστη αίθουσα, μουσικοί και αρχιμουσικός πρόσφεραν τον απαραίτητο «Γαλάζιο Δούναβη» και, για... διαδραστική συμμετοχική εκτόνωση, το «Εμβατήριο Ραντέτσκι».

Δυο ώρες χαράς και ξενοιασιάς στο κατώφλι του νέου χρόνου, που είθε να φέρει την επίλυση των απαράδεκτα –και εθνικά ασύμφορων!– χρονιζόντων προβλημάτων του πολύπαθου συνόλου, του μοναδικού ελληνικού με γνήσια, ακριβοκερδισμένη διεθνή καταξίωση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Γιώργος Κουρουπός συναντά τον Κάλβο και το 1821
Η Ι. Ηλιοπούλου και ο Γ. Κουρουπός επιχείρησαν μέσω λόγου και μουσικής μια στοχευμένα περιεκτική παρουσίαση των ιδεολογικών καταβολών και των γεγονότων της Επανάστασης μέχρι και τη δημιουργία του πρώτου...
Ο Γιώργος Κουρουπός συναντά τον Κάλβο και το 1821
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η τελευταία φορά που είδαμε τη Λεόνσκαγια
Κυριολεκτικά στο «παρά πέντε» της επέλασης του κορονοϊού προφτάσαμε να παρακολουθήσουμε την πιο τελευταία αθηναϊκή εμφάνιση της διάσημης Ρωσίδας πιανίστριας Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια.
Η τελευταία φορά που είδαμε τη Λεόνσκαγια
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Μαινόμενος Ορλάνδος» στη χώρα που αγνοεί το μπαρόκ
Τις προάλλες ακούσαμε στο Μέγαρο Μουσικής τον αριστουργηματικό «Μαινόμενο Ορλάνδο» (1727) του Βιβάλντι (1/12/2019). Το σύνολο Οι Μουσικοί της Καμεράτας - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και τους επτά μονωδούς...
«Μαινόμενος Ορλάνδος» στη χώρα που αγνοεί το μπαρόκ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τσαϊκόφσκι με σοβιετικό σφρίγος
Παλιές καλές εποχές θύμισε η εξαιρετική συναυλία που έδωσε η Κρατική Ακαδημαϊκή Συμφωνική Ορχήστρα της Ρωσίας «Γεβγκένι Σβετλάνοφ» υπό τον Ντανιέλ Ράισκιν στην κατάμεστη μεγάλη αίθουσα του Μεγάρου...
Τσαϊκόφσκι με σοβιετικό σφρίγος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πολυμεσική όπερα του μέλλοντος από τον Βαν ντερ Αα
Ενα εξαιρετικά ενδιαφέρον δείγμα του προς τα πού θα μπορούσε να εξελιχθεί το μουσικό θέατρο στο άμεσο μέλλον ήταν η «όπερα-θέατρο» του Ολλανδού Μίσελ Βαν ντερ Αα, «Blank out» («Λησμονιά»), που είδαμε στις...
Πολυμεσική όπερα του μέλλοντος από τον Βαν ντερ Αα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας