Αθήνα, 27°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
27°C
27.6° 24.1°
1 BF
38%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
25°C
25.5° 23.8°
0 BF
57%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
22°C
22.0° 21.6°
2 BF
70%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
82%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
23.9° 23.9°
2 BF
53%
Βέροια
Αίθριος καιρός
24°C
24.3° 24.3°
1 BF
49%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
2 BF
45%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
23°C
22.7° 22.7°
1 BF
75%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
26°C
25.8° 25.5°
3 BF
57%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
26°C
26.1° 25.4°
1 BF
54%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
27°C
27.4° 27.4°
4 BF
39%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
25°C
25.1° 25.1°
1 BF
52%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
24°C
24.0° 24.0°
3 BF
78%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
22°C
21.9° 21.9°
0 BF
56%
Λαμία
Αίθριος καιρός
27°C
26.7° 21.7°
1 BF
46%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
25°C
25.4° 24.8°
3 BF
77%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
22°C
22.7° 21.8°
0 BF
37%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 26.0°
2 BF
62%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
24°C
23.6° 23.6°
2 BF
78%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
21°C
21.3° 21.3°
1 BF
55%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
ekkomed
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΕΚΚΟΜΕΔ

Μια επιστολή και μια απάντηση

Από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας λάβαμε επιστολή διαμαρτυρίας για όσα αναφέραμε σε δημοσίευμά μας στις 11 Ιουνίου, αναπαράγοντας ό,τι δημοσίευσε η έγκυρη ιστοσελίδα filmindustrywatch.org • Εδώ δημοσιεύουμε το σημαντικότερο μέρος της επιστολής του κ. Χριστόπουλου απαντώντας, αν και οι βασικές απαντήσεις μας έπονται με σειρά ρεπορτάζ για τη λειτουργία του ΕΚΚΟΜΕΔ

Πριν από λίγες μέρες, είχαμε δημοσιεύσει το ρεπορτάζ «ΕΚΚΟΜΕΔ: μας ξεφωνίζουν στο εξωτερικό» (Τετάρτη, 11/6) στο οποίο θέταμε ερωτήσεις, μεταξύ άλλων και εξ αφορμής μεγάλου ρεπορτάζ για το ΕΚΚΟΜΕΔ του έγκυρου filmindustrywatch.org, στο οποίο πράγματι ο συντάκτης (όπως και γράψαμε τότε) είχε προβεί σε τολμηρές, για τα ελληνικά δεδομένα έστω, εκφράσεις κάνοντας λόγο για «πιθανή παραβίαση τόσο εθνικών όσο και ευρωπαϊκών κανονισμών», «συντονισμένη αυθαιρεσία», «κίνδυνο υπεξαίρεσης και πολιτική ευνοιοκρατία», «κατάχρηση εξουσίας», «παράβαση καθήκοντος» και ζητούσε εισαγγελική παρέμβαση. Είχαμε χρησιμοποιήσει μόνο κάποια στοιχεία από τα όσα έγραφε το δικό τους ρεπορτάζ, λέγοντας πως θα επανέλθουμε με σειρά δικών μας και θέτοντας ερωτήσεις για το τι ισχύει και τι όχι - όπως οφείλαμε δηλαδή.

Οι «απαντήσεις» ήρθαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΕΚΚΟΜΕΔ, σε μια επιστολή που έστειλε στην εφημερίδα και δημοσιεύεται στην συνέχεια, όπως ακριβώς έχει κάνει και στο Variety (του οποίου το ρεπορτάζ είχε προηγηθεί του filmindustrywatch.org και είχαμε και σε αυτό αναφερθεί πρωθύστερα, δίχως ωστόσο να λάβουμε επιστολή διαμαρτυρίας από το ΕΚΚΟΜΕΔ), αλλά το αμερικανικό περιοδικό δεν θεώρησε σκόπιμο να τη δημοσιοποιεί καν, με τον κ. Χριστόπουλο να μη δημοσιοποιεί ούτε και εκείνος τι απάντησε. Σε μας, μεταξύ άλλων, διαπιστώνει πως έχουμε «ξαναγράψει άρθρα ασκώντας κριτική στο ΕΚΚΟΜΕΔ, κάτι το οποίο είναι απολύτως θεμιτό και το έχουμε σεβαστεί ως οργανισμός επειδή ακριβώς σεβόμαστε το δημοσιογραφικό λειτούργημα», αλλά πως το «εν λόγω δημοσίευμα (σ.σ.: το κείμενο της προηγούμενης Τετάρτης) υιοθετεί, χωρίς την ελάχιστη διασταύρωση ή τεκμηρίωση, σοβαρότατους και απολύτως ανυπόστατους ισχυρισμούς προερχόμενους από ξένη ιστοσελίδα, οι οποίοι πλήττουν βάναυσα τη φήμη όχι μόνο του ΕΚΚΟΜΕΔ αλλά και του συνόλου της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Περαιτέρω, η αναπαραγωγή και ενίσχυση τέτοιων αφηγήσεων χωρίς αποδεικτικά στοιχεία, πέρα από την παραβίαση βασικών αρχών της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, συνιστά προσβολή για τη σοβαρότητα του δημόσιου διαλόγου γύρω από τον πολιτισμό». Κατόπιν αναφέρει πως «τα τελευταία δύο χρόνια οι αρμόδιοι κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν διενεργήσει ελέγχους στο πρώην ΕΚΟΜΕ και ΕΚΚ (νυν ΕΚΚΟΜΕΔ) και οι όποιες παρατηρήσεις διοικητικής φύσεως έχουν ενσωματωθεί στις λειτουργίες του νέου φορέα. Το ΕΚΚΟΜΕΔ έχει επίσης διενεργήσει κάθε προβλεπόμενο έλεγχο που αφορά την εφαρμογή των νόμων του cash rebate. Ο οργανισμός έχει ορισμένο από τη Γενική Συνέλευση εσωτερικό ελεγκτή σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Για το ΕΚΚΟΜΕΔ, το δημόσιο χρήμα και ο κόπος του Ελληνα φορολογούμενου είναι ιερός [...] Σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων, επισημαίνεται ότι οι καθυστερήσεις που ενίοτε παρατηρούνται -και για τις οποίες δεχόμαστε κριτική- οφείλονται ακριβώς στην αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση του εθνικού και ενωσιακού νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου. Συνεπώς, είναι τουλάχιστον αντιφατικό να κατηγορείται το ΕΚΚΟΜΕΔ ταυτόχρονα και για καθυστερήσεις που οφείλονται στην εφαρμογή του νόμου και για υποτιθέμενες παραβιάσεις του ίδιου αυτού νόμου». Λέει, τέλος, πως το δημοσίευμά μας «καταλήγει να δυσφημεί το έργο ενός δημόσιου φορέα που υπηρετεί με διαφάνεια και αίσθημα ευθύνης το δημόσιο συμφέρον, θίγοντας τελικά όχι μόνον εμάς αλλά και την ίδια την ελληνική δημιουργία» και πως «το ΕΚΚΟΜΕΔ επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός του απέναντι σε όσους συστηματικά επιλέγουν να το συκοφαντούν».

Κατ’ αρχάς, αλίμονο αν η δημοσιογραφική δεοντολογία και ελευθερία εξαρτώνταν από το αν την αποδέχονται/σέβονται φορείς και οργανισμοί. Υπάρχει και λειτουργεί πέρα από αυτούς - αν τη σέβονται βέβαια, τόσο το καλύτερο για τη δημοκρατία. Εν συνεχεία, όταν υπάρχει δημοσιοποιημένο ένα ρεπορτάζ τόσο σοβαρό, με στοιχεία και καταγγελίες, οφείλουμε να απευθύνουμε το ερώτημα αν ισχύει και σε ποιο βαθμό, κάνοντας συγχρόνως και το δικό μας ρεπορτάζ (όπως και είπαμε πως γίνεται και θα δημοσιευτεί τμηματικά τις επόμενες ημέρες, ενώ με ρεπορτάζ θα επανέλθουμε και για το θέμα των ελέγχων που αναφέρει ο κ. Χριστόπουλος). Για το αν και κατά πόσο τα δημοσιογραφικά κείμενα (και τα δικά μας -ειδικά τα δικά μας, σύμφωνα με τον κ. Χριστόπουλο- γιατί άραγε;) «θίγουν όχι μόνο το ΕΚΚΟΜΕΔ αλλά και την ίδια την ελληνική δημιουργία και το σύνολο της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας» (!), θα μιλήσουμε με γεγονότα: Δεν έστειλαν σε εμάς 1.896 άνθρωποι του σινεμά επιστολή/διαμαρτυρία ούτε έδωσαν σε εμάς τελεσίγραφο. Ούτε αποτελούν «φήμες» πως η εικόνα που παρουσιάζεται πλέον για την Ελλάδα στον παγκόσμιο οπτικοακουστικό χάρτη δεν είναι απλώς τραυματισμένη - είναι έκθετη, και αυτό είναι αποτέλεσμα πολύ συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης, υπεύθυνων φορέων και του ίδιου του κ. Χριστόπουλου καθώς και διοικητικών πρακτικών, για τις οποίες φέρει ο ίδιος βαρύνουσα ευθύνη. Αυτά δεν τα λέμε εμείς - τα λένε κινηματογραφιστές, εταιρείες παραγωγής (ελληνικές και ξένες), ρεπορτάζ διεθνή και μη κ.λπ. Μακάρι πραγματικά να είχαμε τη δύναμη να αμαυρώσουμε το σύνολο της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας, γιατί αυτό σημαίνει ότι θα είχαμε και την απόλυτη δύναμη να τη φτιάξουμε κιόλας. Προσωπικά, δεν με ενδιαφέρει η δύναμη ή η εξουσία, ίσως ούτε και η δυναμική επιρροής. Με απασχολεί ωστόσο η αλήθεια, με κάθε κόστος. Και η λειτουργία της «Εφ.Συν.» και η θέση μου σε αυτήν και τα 13 χρόνια λειτουργίας της αρκούν ως απόδειξη για του λόγου το αληθές.

Αλλά αυτό επίσης είναι έλασσον (καθώς σε μας έστω, δεν υπάρχει καμία διάθεση ικανοποίησης καμίας ματαιοδοξίας). Το μείζον είναι τι πραγματικά συμβαίνει με το ΕΚΚΟΜΕΔ και τη διαχείριση μιας κρίσης που δεν έχει όμοιά της στο παρελθόν της ελληνικής κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής παραγωγής. Είναι ή όχι αλήθεια πως πάνω από 170 παραγωγές βρίσκονται εγκλωβισμένες σε μια άνευ προηγουμένου καθυστέρηση επιστροφών, με τη ρευστότητά τους να εξανεμίζεται και με την εμπιστοσύνη τους προς την Ελλάδα να έχει σχεδόν καταρρεύσει; Αναρωτιόμαστε: Πώς είναι δυνατόν να διαφημίζετε(-αι) διεθνώς τη χώρα ως «film friendly» στην ιστοσελίδα του ΕΚΟΜΕ/ΕΚΚΟΜΕΔ, όταν οι συμφωνημένες επιστροφές κεφαλαίων/cash rebate μένουν απλήρωτες επί 2 ή και 3 χρόνια; Πώς είναι δυνατόν να μιλά ο κ. Χριστόπουλος για «επανεκκίνηση», ενώ δεν έχει καν εξοφλήσει τα χρέη του παρελθόντος; Πού είναι η διαφάνεια, ο διάλογος και η επαγγελματική ευθύνη που απαιτεί ο ρόλος του; Ποιο ήταν αυτό το στοιχειώδες business plan που απαιτούνταν, στο οποίο θα αναγράφονταν, για όλα αυτά τα χρόνια εποπτείας του ιδίου από διαφορετικές θέσεις στον οργανισμό (2019-2025) αφ’ ενός οι χρηματοδοτικές δυνατότητες του ΕΚΟΜΕ και οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνει, με όσες υπαγωγές-εγκρίσεις των εγχώριων και αλλοδαπών παραγωγών μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα και να τύχουν του προνομίου της επιστροφής κεφαλαίων/cash rebate και αφ’ ετέρου τα ταμειακά διαθέσιμα του ΕΚΟΜΕ; Τελικά ποιας τάξης είναι τα συνολικά οφειλόμενα; Είναι ή όχι γύρω στα 300 εκατομμύρια ευρώ, όπως φημολογείται όλο κι εντονότερα τον τελευταίο καιρό;

Το κείμενό μας είναι το πλήγμα στην αξιοπιστία της χώρας ή όλα τα παραπάνω; Απαντήσεις αναζητούμε, και φυσικά ευθύνες. Δεν είμαστε δικαστική αρχή ούτε πολιτικός φορέας ούτε πληρωνόμαστε ως κρατικοί λειτουργοί. Οφείλουμε να ερευνούμε όσους/όσα πλήττουν πραγματικά εν προκειμένω όχι μόνο έναν ολόκληρο κλάδο (κινηματογραφικό/οπτικοακουστικό) αλλά και το ίδιο το κύρος της χώρας, που λόγω της διαχείρισης από τον φορέα που διοικεί ο κ. Χριστόπουλος δυσφημίζεται.

Είμαστε εδώ, πάντως, στη διάθεση του ΕΚΚΟΜΕΔ, να επεξεργαστούμε τα στοιχεία και τις απαντήσεις που αναζητούμε από εκείνο, με τεκμήρια, αριθμούς και αποδείξεις και όχι απλά ισχυρισμούς, αν και εφόσον αυτά τα στοιχεία δημοσιοποιηθούν με σαφήνεια και αίσθημα ευθύνης. Κατ’ εμάς (και κατά συναδέλφους στο εξωτερικό και φυσικά σύμφωνα με 1.896 ανθρώπους του σινεμά, με ονοματεπώνυμο), αν πράγματι ο κ. Χριστόπουλος ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη της εγχώριας και διεθνούς οπτικοακουστικής παραγωγής, τότε η διαφάνεια και η δράση πρέπει να προηγηθούν της ρητορικής.

Θέμα: Διευκρινίσεις σχετικά με δημοσίευμα της 11ης Ιουνίου 2025

Προς: Δ/ντή εφημερίδας ΕΦ. ΣΥΝ. κ. Μανιάτη

Αξιότιμε κύριε Διευθυντά, Με την παρούσα επιστολή επιθυμώ να εκφράσω τον έντονο προβληματισμό του ΕΚΚΟΜΕΔ για το ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στην έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας σας στις 11 Ιουνίου 2025, με τίτλο «ΕΚΚΟΜΕΔ: Μας ξεφωνίζουν στο εξωτερικό» και την υπογραφή της δημοσιογράφου κα. Νόρας Ράλλη. Η συγκεκριμένη συντάκτρια έχει ξαναγράψει άρθρα ασκώντας κριτική στον ΕΚΚΟΜΕΔ κάτι το οποίο είναι απολύτως θεμιτό και το έχουμε σεβαστεί ως οργανισμός επειδή ακριβώς σεβόμαστε το δημοσιογραφικό λειτούργημα.

Ωστόσο, το εν λόγω δημοσίευμα υιοθετεί, χωρίς την ελάχιστη διασταύρωση ή τεκμηρίωση, σοβαρότατους και απολύτως ανυπόστατους ισχυρισμούς προερχόμενους από ξένη ιστοσελίδα, οι οποίοι πλήττουν βάναυσα τη φήμη όχι μόνο του ΕΚΚΟΜΕΔ αλλά και του συνόλου της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Περαιτέρω, η αναπαραγωγή και ενίσχυση τέτοιων αφηγήσεων χωρίς αποδεικτικά στοιχεία, πέρα από την παραβίαση βασικών αρχών της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, συνιστά προσβολή για τη σοβαρότητα του δημόσιου διαλόγου γύρω από τον πολιτισμό.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας ενημερώνουμε ότι τα τελευταία δύο χρόνια οι αρμόδιοι κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν διενεργήσει ελέγχους στο πρώην ΕΚΟΜΕ και ΕΚΚ (νυν ΕΚΚΟΜΕΔ) και οι όποιες παρατηρήσεις διοικητικής φύσεως έχουν ενσωματωθεί στις λειτουργίες του νέου φορέα. Το ΕΚΚΟΜΕΔ έχει επίσης διενεργήσει κάθε προβλεπόμενο έλεγχο που αφορά στην Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Α.Ε. (Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ. Α.Ε.) – Creative Greece Γραφείο Διοίκησης ΑΦΜ 996454791 Δ.Ο.Υ. ΚΕ.ΦΟ.ΔΕ. Αττικής ΓΕΜΗ: 179030960000 Κανάρη 1 & Ακαδημίας Τ.Κ. 10671, Αθήνα Τηλ. Επικοινωνίας: 214 4106 001,2,3 e-mail: [email protected] ΑΘΗΝΑ, 13.6.2025 Προς: Δ/ντή εφημερίδας ΕΦΣΥΝ κ. Μανιάτη 0000156058 0000156058 2 εφαρμογή των νόμων του cash rebate. Ο οργανισμός έχει ορισμένο από την Γενική Συνέλευση εσωτερικό ελεγκτή σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Για το ΕΚΚΟΜΕΔ, το δημόσιο χρήμα και ο κόπος του Έλληνα φορολογούμενου είναι ιερός.

Επιπλέον, κατά τους τελευταίους δέκα μήνες, το ΕΚΚΟΜΕΔ έχει ανταποκριθεί πλήρως σε κάθε αίτημα παροχής στοιχείωn από τις αρμόδιες αρχές επιβεβαιώνοντας την προσήλωσή του στη διαφάνεια και τη θεσμική λογοδοσία. Οι υπαινιγμοί περί «κακοδιαχείρισης» ή «υπέρογκων αμοιβών» μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι ψευδείς και αβάσιμοι. Ενημερωτικά, ουδεμία αποζημίωση των μελών του Δ.Σ. έχει μέχρι στιγμής καταβληθεί, καθώς δεν έχει εκδοθεί καν το σχετικό πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης. Συνεπώς, τα αναφερόμενα ποσά είναι προϊόν καθαρής παραπληροφόρησης.

Σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων, επισημαίνεται ότι οι καθυστερήσεις που ενίοτε παρατηρούνται —και για τις οποίες δεχόμαστε κριτική— οφείλονται ακριβώς στην αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση του εθνικού και ενωσιακού νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου. Συνεπώς, είναι τουλάχιστον αντιφατικό να κατηγορείται το ΕΚΚΟΜΕΔ ταυτόχρονα και για καθυστερήσεις που οφείλονται στην εφαρμογή του νόμου και για υποτιθέμενες παραβιάσεις του ίδιου αυτού νόμου.

Το δημοσίευμα καταλήγει να δυσφημεί το έργο ενός δημοσίου φορέα που υπηρετεί με διαφάνεια και αίσθημα ευθύνης το δημόσιο συμφέρον, θίγοντας τελικά όχι μόνον εμάς αλλά και την ίδια την ελληνική δημιουργία.

Εάν, όπως υπαινίσσεται η δημοσιογράφος, υπάρχουν επώνυμες καταγγελίες ή τεκμηριωμένα στοιχεία, όπως ότι υπάρχει ΦΕΚ, το οποίο αποδεικνύει υπέρογκη μηναία αμοιβή στελέχους του ΕΚΚΟΜΕΔ, σας καλούμε να τα δημοσιοποιήσετε πάραυτα και να μας τα θέσετε υπεύθυνα στη διάθεση μας, όπως προβλέπεται από τις αρχές της διαφάνειας και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Σε διαφορετική περίπτωση, σας ενημερώνουμε ότι το ΕΚΚΟΜΕΔ επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός του απέναντι σε όσους συστηματικά επιλέγουν να το συκοφαντούν.

Το ΕΚΚΟΜΕΔ θα συνεχίσει να επιτελεί τον θεσμικό του ρόλο με συνέπεια, διαφάνεια και σεβασμό προς τους Έλληνες δημιουργούς και τον πολίτη που μας εμπιστεύεται. Πιστεύουμε βαθιά στη δύναμη της συνεργασίας μεταξύ των θεσμών, των δημιουργών και των μέσων ενημέρωσης για την ενίσχυση του ελληνικού πολιτισμού και της διεθνούς εικόνας της χώρας μας. Σε αυτό το κοινό πεδίο ευθύνης, ζητούμε και προσδοκούμε από όλους την ίδια υπευθυνότητα, αλήθεια και πίστη στον δημόσιο διάλογο.

Με εκτίμηση Λεωνίδας Χριστόπουλος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μια επιστολή και μια απάντηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας