«Η Ελλάδα είναι ανοιχτή για επιχειρήσεις – απλώς μην περιμένετε να πληρωθείτε!»: αυτός είναι ο τίτλος και δεύτερου άρθρου, στο filmindustrywatch.org αυτή τη φορά, που λέει... πως όσο και να θέλει να κρυφτεί ο κ. Χριστόπουλος και όποιος ή όποιοι άλλοι είναι μπλεγμένοι με τον νέο φορέα και τα χρέη και την κακή, έως χείριστη διαχείριση (και δεν είναι λίγοι – τα ρεπορτάζ θα έρθουν το ένα μετά το άλλο πολύ άμεσα), δυστυχώς τα στοιχεία δεν τους αφήνουν! Το συγκεκριμένο κείμενο στο filmindustrywatch.org, εν τω μεταξύ, δεν ορρωδεί προ ουδενός. Διαβάζουμε: «Η ακμάζουσα κινηματογραφική βιομηχανία της Ελλάδας βρίσκεται σε πόλεμο με τον κρατικά υποστηριζόμενο πολιτιστικό της φορέα. Σε μια πρωτοφανή κίνηση, σχεδόν 1.896 από τους κορυφαίους σκηνοθέτες, παραγωγούς και τεχνικούς της χώρας –συμπεριλαμβανομένων του υποψήφιου για Οσκαρ Γιώργου Λάνθιμου και του θρυλικού σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά– υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή, καταδικάζοντας αυτό που αποκαλούν “συστημική δυσλειτουργία, κακοδιαχείριση και αθετημένες υποσχέσεις” στο νεοϊδρυθέν ΕΚΚΟΜΕΔ.
Εάν δεν εφαρμοστούν σαρωτικές μεταρρυθμίσεις έως τις 15 Σεπτεμβρίου, η βιομηχανία προειδοποιεί ότι όλες οι επιλογές –συμπεριλαμβανομένων μποϊκοτάζ και δημόσιων διαμαρτυριών– είναι ανοιχτές. Το FilmIndustryWatch.org κρούει τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και μήνες – και το μοτίβο που αναδύεται πλέον δείχνει συμπεριφορές που ενδεχομένως χρήζουν ποινικής διερεύνησης. Στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, αξιολογητές με κρατική επιδότηση –συμπεριλαμβανομένου του Βασίλειου Κεκάτου– φέρονται να ενέκριναν χρηματοδότηση για δικά τους έργα, μια κατάφωρη σύγκρουση συμφερόντων και πιθανή παραβίαση τόσο εθνικών όσο και ευρωπαϊκών κανονισμών. Αλλά η σήψη δεν σταματά εκεί. Στο εσωτερικό του EKΚOMEΔ και του Creative Greece, τα στοιχεία δείχνουν κάτι περισσότερο από απλή κακοδιαχείριση – υποδηλώνουν συντονισμένη αυθαιρεσία, κίνδυνο υπεξαίρεσης και πολιτική ευνοιοκρατία. Δημόσιο χρήμα φαίνεται να διοχετεύτηκε μέσω ενός κλειστού δικτύου κομματικών ημετέρων, με τη λεπτή πρόφαση της πολιτιστικής υποστήριξης. Το κρίσιμο ερώτημα πλέον δεν είναι αν υπήρξε κακοδιαχείριση, αλλά αν σημειώθηκαν απάτες, κατάχρηση εξουσίας και παράβαση καθήκοντος. Οι εισαγγελείς οφείλουν να διερευνήσουν σε βάθος. Ο καπνός είναι πυκνός. Ωρα να βρούμε τη φωτιά»...
Το ρεπορτάζ δεν σταματάει εκεί και δεν έρχεται σε αντίθεση ούτε με όσα στοιχεία είναι υπόψη του ρεπορτάζ της γράφουσας. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος συντάκτης κάνει λόγο για «κατάφωρη σύγκρουση συμφερόντων», «πιθανή παραβίαση τόσο εθνικών όσο και ευρωπαϊκών κανονισμών», «συντονισμένη αυθαιρεσία», «κίνδυνο υπεξαίρεσης και πολιτική ευνοιοκρατία», «κατάχρηση εξουσίας» και «παράβαση καθήκοντος». Και καλεί τους εισαγγελείς να δράσουν!
Την ίδια στιγμή, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ετοιμάζει –όπως όλα δείχνουν– μία ακόμα επίθεση προς τον κ. Χριστόπουλο, σήμερα κατά την τελετή βράβευσης των βραβείων Ιρις. Ταυτόχρονα, ο Χάρης Παπαδόπουλος, σκηνοθέτης και πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών από το 2000 έως σήμερα, ανεβάζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία του με τον κ. Λεωνίδα Χριστόπουλο (δ/νων σύμβουλος του ΕΚΚΟΜΕΔ-Creative Greece), ενώ γράφει (σε χθεσινή του ανάρτηση): «Είχα μια παραγωγική και ουσιαστική συνάντηση με τον Λεωνίδα Χριστόπουλο, πάνω σε θέματα που αφορούν τη διεύρυνση και την ενίσχυση της ελληνικής οπτικοακουστικής παραγωγής, σε έναν χώρο που αναδεικνύει τη σοβαρότητα και το κύρος της ελληνικής κινηματογραφίας, τόσο μέσα από τους εργαζομένους όσο και μέσα από τους επαγγελματίες συνομιλητές όλων των γενεών. Θεωρώ ότι το αύριο της ελληνικής κινηματογραφίας είναι σε σωστό δρόμο!» Αλήθεια; Το αύριο της ελληνικής κινηματογραφίας είναι σε σωστό δρόμο; Από ποιον δρόμο ακριβώς μπήκε στον «σωστό δρόμο»;
Το σχετικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.»
«Το Διοικητικό Συμβούλιο του EΚKOMEΔ είναι «στημένο»: τέσσερις δικηγόροι και ένας πολιτικός μηχανικός – κανείς με σοβαρό υπόβαθρο στα πνευματικά δικαιώματα ή τον οπτικοακουστικό τομέα που υποτίθεται ότι εποπτεύουν. Το πραγματικό τους προσόν; Η πίστη στο κόμμα. Και οι τέσσερις δικηγόροι συνδέονται με τη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη – ένα καθεστώς που πλέον θυμίζει περισσότερο την Ουγγαρία του Βίκτορ Ορμπαν παρά μια λειτουργική δημοκρατία. Εν τω μεταξύ, η επικεφαλής του Creative Greece, η οποία πληρώνεται επίσημα με 20.000 € τον μήνα σύμφωνα με το ΦΕΚ, έχει επανειλημμένως αποτύχει να παραδώσει ακόμη και βασικά αποτελέσματα. Το μοτίβο είναι σαφές: ένα πολιτικό σύστημα που στηρίζει τους ημέτερους, ενώ οι Ελληνες δημιουργοί παλεύουν για επιβίωση». Αυτά γράφει το ρεπορτάζ του filmindustrywatch.org, που δεν έχει τολμήσει (ακόμη) να γράψει Ελληνας δημοσιογράφος. Είναι ψέματα;
Και κάτι τελευταίο, καθώς όπως είπαμε τα ρεπορτάζ θα βγαίνουν σταδιακά: ο κ. Χριστόπουλος και το ΕΚΚΟΜΕΔ έστειλε μια αναλυτική ανακοίνωση για τα εκατομμύρια που «έχει επενδύσει από το 2019 έως σήμερα η Ελληνική Πολιτεία:
- ● 186,5 εκατ. ευρώ συνολικά στον κινηματογραφικό και οπτικοακουστικό τομέα,
- ● 96 εκατ. ευρώ για την εγχώρια παραγωγή (κινηματογράφος και τηλεόραση) και
- ● 54,2 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τον Ελληνικό Κινηματογράφο».
Μία ερώτηση μόνο: Πώς είναι δυνατόν να έχει δώσει τόσα εκατομμύρια και να χρωστάει στους πάντες;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας