• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 14.6°C / 19.5°C
    2 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 17.2°C
    2 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.2°C / 20.5°C
    1 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    14°C 9.9°C / 13.8°C
    1 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.5°C
    0 BF
    76%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 14.4°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 10.4°C
    2 BF
    50%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    2 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.7°C / 20.8°C
    4 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.2°C / 16.2°C
    4 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 20.5°C
    6 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    4 BF
    51%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.3°C / 20.3°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 15.1°C / 16.9°C
    0 BF
    39%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 16.2°C / 18.8°C
    2 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.8°C
    4 BF
    45%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 18.2°C
    0 BF
    54%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    0 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.6°C / 16.7°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    1 BF
    59%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το χρονικό μιας... σχεδόν προαναγγελθείσας απόλυσης

  • A-
  • A+
Η διευθύντρια Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του φορέα, Δήμητρα Κωτίδου, απολύθηκε, έχοντας θητεύσει μόλις 19 μήνες κι ενώ είχε επιλεγεί έπειτα από πρόσκληση ενδιαφέροντος, διότι αιφνιδίως αποφασίστηκε ότι η παρουσία της δεν ήταν σύννομη ● Πηγές επιμένουν ότι πρόκειται για «εκδικητική» κίνηση, επειδή είχε προειδοποιήσει για τεράστια απόκλιση μεταξύ του προϋπολογισμού και των προεγκρίσεων κινηματο­γραφικών σχεδίων.

Tην απόλυση (καταγγελία σχέσης και σύμβασης εργασίας) της διευθύντριας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Δήμητρας Κωτίδου, αποφάσισε το Δ.Σ. του Κέντρου, έπειτα από σχετική εισήγηση της γενικής διευθύντριας, Αθηνάς Καρτάλου, και γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του φορέα. Η απόφαση που είχε ληφθεί στις 11 Ιουλίου κοινοποιήθηκε στην κ. Κωτίδου την περασμένη Παρασκευή με εξώδικο, στο οποίο γινόταν λόγος για «αποκατάσταση της νομιμότητας», δεν περιλαμβανόταν όμως αναλυτική εξήγηση του λόγου απόλυσής της.

Την ίδια μέρα, αναρτήθηκε στη Διαύγεια η πρότερη (11.7) απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου («Καταγγελία σχέσης και σύμβασης εργασίας της διευθύντριας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και ανάκληση της υπ’ αριθμ. 1491/4.12.2020 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου περί ορισμού της»), στην οποία επίσης αναφέρονταν τα εξής: «Το Διοικητικό Συμβούλιο αποδέχεται την (…)εισήγηση της Γενικής Διευθύντριας στο σύνολό της και αποφασίζει τα εξής: 1) Την καταγγελία της σχέσης και σύμβασης εργασίας της Διευθύντριας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης Δήμητρας Κωτίδου (…) με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για τους περιγραφόμενους στην ανωτέρω εισήγηση σπουδαίους λόγους. 2) Εξουσιοδοτεί τη Γενική Διευθύντρια για τη σύνταξη και υπογραφή της εξωδίκου καταγγελίας που θα επιδοθεί στην ανωτέρω Διευθύντρια. 3) Ανακαλεί, προς αποκατάσταση της νομιμότητας, την (…)απόφαση του Δ.Σ., με την οποία πραγματοποιήθηκε η επιλογή και ο ορισμός της Δήμητρας Κωτίδου στη θέση της Διευθύντριας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης. Η απόφαση θα ισχύει από την κοινοποίησή της στην εν λόγω Διευθύντρια. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Η σχετική ανάρτηση έφερε την υπογραφή του προέδρου του Δ.Σ., Μάρκου Χολέβα.

Απορία προκαλούν όλα αυτά, καθώς η κ. Κωτίδου είχε προσληφθεί μόλις 19 μήνες νωρίτερα, τότε επίσης με απόφαση του καθ’ ύλην αρμοδίου Δ.Σ. του Κέντρου και αφού, στο πλαίσιο της δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη της θέσης και της εξέτασης των υποψηφίων, είχε προηγηθεί η κατάθεση εκ μέρους της όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών αλλά και η διενέργεια προσωπικής συνέντευξης. Και, εάν ισχύει αυτό που μας μεταφέρουν πηγές μας, πως δηλαδή ό,τι προσάπτεται τώρα στην κ. Κωτίδου είναι ότι «δεν είναι λογίστρια, γιατί δεν έχει κάνει έναρξη ελεύθερου επαγγέλματος», χρειάστηκε ενάμισης χρόνος για να το διαπιστώσει η διοίκηση του Κέντρου;

Οι ίδιες πηγές επιμένουν πως αυτός είναι προσχηματικός λόγος για μία επί της ουσίας «εκδικητική απόλυση». Και γιατί «εκδικητική»; Διότι η ίδια, από τον περασμένο Οκτώβριο, ήδη έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι οι αναγγελθείσες προεγκρίσεις κινηματογραφικών σχεδίων υπερβαίνουν τον συνολικό προϋπολογισμό του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Οπως δηλαδή προειδοποιούσε η κ. Κωτίδου πρώτα το Δ.Σ. του Κέντρου Κινηματογράφου, τον πρόεδρό του, Μάρκο Χολέβα, και τη γενική διευθύντρια, Αθηνά Καρτάλου, και ύστερα το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ενώ ο συνολικός ετήσιος προϋπολογισμός του Κέντρου ανέρχεται στα 3,6 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών του εξόδων, οι προεγκρίσεις των σχεδίων ανέρχονταν μόνον για έναν χρόνο σε 5 εκατ. ευρώ. Και, βέβαια, εκ των υστέρων υπήρξε έκτακτη επιχορήγηση του Κέντρου από το υπουργείο Πολιτισμού με 1,8 εκατ. ευρώ, με τα οποία μπόρεσε να καλυφθεί η ταμειακή τρύπα, αλλά, ως οικονομική διευθύντρια, η κ. Κωτίδου, αν αποδεχόταν αυτή την απόκλιση, θα παρανομούσε, με κίνδυνο ν’ αντιμετωπίσει και η ίδια τις βαριές επιπτώσεις του Νόμου. Να βρεθεί δηλαδή αντιμέτωπη ακόμα και με την απειλή φυλάκισης.

Και άλλωστε η ίδια η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, έχει απορρίψει το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής του Κέντρου για την περίοδο 2023-2026, με την αιτιολογία ότι προέβλεπαν α) «επιχορηγήσεις υψηλότερες από τις προβλεπόμενες», β) μη τεκμηριωμένη και μη επαληθευμένη αύξηση δαπανών οι οποίες «δημιουργούν χρηματοδοτικό κενό». Σύμφωνα με πληροφορίες, λοιπόν, η κ. Κωτίδου, όταν διαπίστωσε την απόκλιση μεταξύ των 3,6 εκατ. του προϋπολογισμού και των 5 εκατ. των ανακοινωμένων προεγκρίσεων, ενημέρωσε πρώτα τη Διοίκηση του Κέντρου, λαμβάνοντας την απάντηση ότι οι προεγκρίσεις «δεν εκταμιεύονται άμεσα». Αυτό, όμως, ήταν ένα παιχνίδι ρωσικής ρουλέτας, που άφηνε έκθετο και το Κέντρο και την ίδια έναντι του Νόμου.

Η κ. Κωτίδου ενημέρωσε ως εκ τούτου επισήμως το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, μάλιστα, φέρεται να τη δικαίωσε στο θέμα της υπέρβασης του προϋπολογισμού, πλην όμως δεν διενήργησε μέχρι στιγμής έλεγχο. Ταυτόχρονα, επιμένουν πηγές του ρεπορτάζ, άρχισαν οι εσωτερικές πιέσεις προς την, τέως πλέον, οικονομική διευθύντρια. Και μπορεί να μη διενεργήθηκε έλεγχος στα οικονομικά στοιχεία του Κέντρου, σιωπηρά όμως έγινε έλεγχος σε προσωπικά στοιχεία (π.χ. στο ΙΚΑ) της κ. Κωτίδου, χωρίς την έγκρισή της. Η κατάληξη ήταν η κοινοποίηση της απόλυσής της.

Πάντως, έτσι όπως μας μετέφεραν οι πηγές μας αυτή την ιστορία, η οικονομική διευθύντρια του Κέντρου ήταν εγκλωβισμένη σ’ ένα «σχήμα» στο οποίο όφειλε είτε να ριψοκινδυνεύσει, παρανομώντας και σιωπώντας, είτε να πράξει όπως έπραξε, χάνοντας τη δουλειά της. Προτίμησε, προφανώς, να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο μιας απόλυσης απ’ αυτόν να βρεθεί υπόλογη απέναντι στον Νόμο και κατηγορούμενη.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ART - ΝΕΑ
Ενα ανάποδο «φωτόσπαθο» στην Ακρόπολη!
Η ιδιαίτερα φωτεινή δέσμη στον βράχο της Ακρόπολης δεν ανήκει στις, γνωστές ώς εδώ, νέες φωτιστικές παρεμβάσεις της Ελευθερίας Ντεκώ και είναι σαφώς φωτεινότερη από το φως που εκπέμπει ακόμη και ο Παρθενώνας.
Ενα ανάποδο «φωτόσπαθο» στην Ακρόπολη!
ART - ΝΕΑ
Θύελλα αντιδράσεων για τις πολιτιστικές «κυρώσεις» της Λίνας Μενδώνη
«Είναι άλλο οι κυρώσεις που αποσκοπούν να πιέσουν την ηγεσία και την οικονομική ελίτ μιας χώρας και άλλο να ακυρώνουμε πολιτιστικά δρώμενα» αναφέρονται στις αντιδράσεις προς την υπουργό Πολιτισμού.
Θύελλα αντιδράσεων για τις πολιτιστικές «κυρώσεις» της Λίνας Μενδώνη
ART - ΝΕΑ
Το ΥΠΠΟ... χάθηκε στη μετάφραση!
Για το θέμα των «αμφιλεγόμενων παρεμβάσεων» και τη χρήση τσιμέντου στον χώρο της Ακρόπολης έκανε λόγο δημοσίευμα του Economist κάνοντας λόγο για «μνημειώδη λάθη».
Το ΥΠΠΟ... χάθηκε στη μετάφραση!
ART - ΝΕΑ
Αναρτήθηκε και στη «Διαύγεια» η ανάκληση της αποδοχής δωρεάς για τη Δήλο
Μετά την καταγγελία της 24χρονης ότι βιάστηκε από γόνο γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας, η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΥΠΠΟ, έφτασε στα δημοσιογραφικά γραφεία αργά, προχθές το απόγευμα.
Αναρτήθηκε και στη «Διαύγεια» η ανάκληση της αποδοχής δωρεάς για τη Δήλο
ART - ΝΕΑ
Η υπ. Πολιτισμού απέφυγε τη συζήτηση περί λογοκρισίας
Η υπουργός Πολιτισμού αποχώρησε από τη Βουλή προτού να ξεκινήσει η συζήτηση σχετικά με τη σιωπή του ΥΠΠΟΑ στο περιστατικό λογοκρισίας της θεατρικής παράστασης του Χρ. Ζαραλίκου.
Η υπ. Πολιτισμού απέφυγε τη συζήτηση περί λογοκρισίας
ART - ΝΕΑ
«Μπουρλότο» για την υπουργό Πολιτισμού η αποκαλυπτική ανακοίνωση συνδικαλιστών του ΥΠΠΟ
«Μουσεία, δωρητές… λεβέντες και μερικά άρθρα του Ποινικού Κώδικα ή πώς να ξεπλύνετε τους χορηγούς σας» είναι ο τίτλος ανακοίνωσης που δημοσιοποίησε η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση στο Υπουργείο Πολιτισμού» (σ.σ....
«Μπουρλότο» για την υπουργό Πολιτισμού η αποκαλυπτική ανακοίνωση συνδικαλιστών του ΥΠΠΟ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας