• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 27.6°C / 34.0°C
    0 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    31°C 25.9°C / 33.2°C
    1 BF
    36%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 25.0°C / 32.1°C
    1 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 28.6°C
    0 BF
    53%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    57%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.0°C / 32.6°C
    2 BF
    41%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    2 BF
    28%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.6°C / 31.8°C
    2 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.8°C / 33.2°C
    2 BF
    49%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.9°C / 31.9°C
    2 BF
    43%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 27.7°C / 32.4°C
    2 BF
    31%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.7°C / 28.7°C
    3 BF
    54%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.5°C / 29.9°C
    0 BF
    35%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    33°C 26.5°C / 33.3°C
    0 BF
    35%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    33°C 26.8°C / 34.8°C
    3 BF
    34%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.8°C / 34.3°C
    0 BF
    32%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.5°C / 29.9°C
    0 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.5°C / 33.3°C
    1 BF
    86%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    2 BF
    30%
Φωτογραφία από το Twitter

Σοκ και αποστροφή για το απέραντο τσιμέντο στην Ακρόπολη

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το απέραντο τσιμέντο στην Ακρόπολη προκάλεσε σοκ και αποστροφή. Οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο αποκαλύπτουν διαδρομές εντός του αρχαιολογικού χώρου στρωμένες με τσιμέντο, δομικό υλικό αταίριαστο στο ύφος του μνημείου.

Κανείς δεν πιστεύει ότι εν έτει 2020 δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης άλλων υλικών περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον τα οποία αισθητικά εναρμονίζονται με το χώρο. Στην Ακρόπολη αναφερόμαστε. Ή μήπως οι καλά στρωμένοι διάδρομοι διευκολύνουν και τα ψηλά τακούνια που φοριούνται σε φιέστες και γκαλά; όπως γράφτηκε στο fb που πήρε φωτιά μαζί με το Twitter.

Με το αίσθημα ότι διαπράττεται ύβρις, πλήθος κόσμου αντέδρασε αυθόρμητα.  Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού εξέδωσε (αργά το βράδυ της Παρασκευής) μια ανακοίνωση που πρέπει να γεμίζει ντροπή όποιον την συνέταξε. Ευχόμαστε όταν την ξαναδιαβάσει με μεγαλύτερη ψυχραιμία, να κοκκινίσει, τουλάχιστον. Ξεχειλίζει από ειρωνεία, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν, από απαξίωση προς τους πολίτες που αντέδρασαν βλέποντας στις φωτογραφίες «τσιμεντωμένο» το χώρο ανάμεσα στα μνημεία.

Δεν δίνει την παραμικρή εξήγηση για το γεγονός, κοροϊδεύει τους «ευαίσθητους πολίτες που ανησύχησαν», κουνάει το δάχτυλο, πουλάει πνεύμα χαμηλού επιπέδου και υποστηρίζει ότι οι διαδρομές στρώθηκαν με παχύ τσιμέντο για να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες και ηλικιωμένους.

«Bέβαια είναι σαφές ότι οι διάδρομοι αυτοί είναι παρέμβαση στον Βράχο με το πρόσχημα των διαδρομών ΑμεΑ. Είναι νέοι διάδρομοι σε όλο το χώρο του Μνημείου UNESCO (που δεν ρωτήθηκε καν βέβαια), που μάλιστα αλλάζουν την εικόνα και τη μορφή του. Μακάρι να έδειχνε το ΥΠΠΟΑ πραγματικό σεβασμό στα άτομα ΑμεΑ κι όχι να τα χρησιμοποιεί ως πρόσχημα για άλλες δουλειές...» έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό η αρχαιολόγος και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα και συνέχισε:

«Η κ. Μενδώνη θέλει οπωσδήποτε να αφήσει το αποτύπωμά της -και το αποτύπωμα του Ιδρύματος (σ.σ. Ιδρυμα Ωνάση που χρηματοδότησε το φωτισμό)- πάνω στην Ακρόπολη. Tα αποτελέσματα θα τα δείτε σύντομα και είναι πέρα και έξω από κάθε λογική ανάδειξης, ειδικά ενός κορυφαίου μνημείου. Το ενέκρινε όμως το ΚΑΣ. Εκείνο το ΚΑΣ που έχει συγκροτηθεί μετά από 3 αλλαγές στη σύνθεσή του και είναι το ίδιο που ενέκρινε την απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου. (Παρεμπιπτόντως η άθλια παρέμβαση στην Ακρόπολη είναι αναστρέψιμη, η καταστροφή στη Βενιζέλου όχι)» καταλήγει.

Το υπουργείο Πολιτισμού από την πλευρά του, φρόντισε να μην απαντήσει επί της ουσίας, να μην παραθέσει επίσημη εξήγηση και παράλληλα να συνοδεύσει την ανακοίνωσή του με την παρακάτω φωτογραφία του χώρου και τη λεζάντα «Αυτή την  εικόνα παρουσιάζουν σήμερα οι διαδρομές που στρώθηκαν με τσιμέντο στη δεκαετία του ΄60». Και λοιπόν; Προφανώς οφείλει να φτιάξει τις διαδρομές, εφ όσον είναι αναγκαίο, και οφείλει να το πράξει με τον καλύτερο τρόπο.

Η ανακοίνωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού

Η φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Πολιτισμού

«Το Υπουργείο  Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει τη χαρά του που  ευαίσθητοι πολίτες ανησύχησαν για τις διαδρομές, που επιστρώνονται στον Βράχο της Ακρόπολης, ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση των ΑμεΑ, των  ηλικιωμένων, των πολιτών με προβλήματα υγείας.

Εκφράζει ταυτόχρονα  και τη λύπη του γιατί οι ίδιοι  ευαίσθητοι πολίτες  που διαμαρτύρονται,  θα πρέπει μην έχουν επισκεφθεί τον Ιερό Βράχο τουλάχιστον επί μία εικοσαετία, που αυτές οι διαδρομές υφίστανται στρωμένες με τσιμέντο. Η διαφορά είναι ότι με το χρόνο και με το πέρασμα εκατομμυρίων  επισκεπτών, όλα αυτά τα χρόνια, το υλικό έχει καταστραφεί και οι διαδρομές αποτελούν παγίδα ακόμα και για τους μη έχοντες δυσκολίες στην κίνηση.

Με τη λειτουργία του  ανελκυστήρα πλαγιάς, που θα επιτρέπει με ασφάλεια και άνεση την άνοδο των επισκεπτών, που δυσκολεύονται για ποικίλους λόγους, στο μνημείο, βελτιώνονται οι υφιστάμενες διαδρομές με υλικό, το οποίο έχουν εγκρίνει η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, υπό την προεδρία του ακαδημαϊκού Μανώλη Κορρέ και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο έρχονται κάθε χρόνο για επισκεφθούν τον Ιερό  Βράχο. Ας μην είναι αυτό το προσκύνημα προνόμιο  όσων δεν αντιμετωπίζουν κανέναν πρόβλημα στην ανάβαση. ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, άνθρωποι με ποικίλα προβλήματα έχουν  δικαίωμα να δουν και να θαυμάσουν από κοντά τα μνημεία της Ακρόπολης, της ημετέρας παιδείας μετέχοντες.»

 

ART - ΝΕΑ
Η Ακρόπολη ανάμεσα στα μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο
Η Αναφορά 2021 του Παρατηρητηρίου Παρακολούθησης Παγκόσμιας Κληρονομιάς περιλαμβάνει την Ακρόπολη ανάμεσα στα 49 μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο σε όλο τον κόσμο, ποσοστό αυξημένο κατά 20% από πέρυσι.
Η Ακρόπολη ανάμεσα στα μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο
ART - ΝΕΑ
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών
Η υπουργός Πολιτισμού εξακολουθεί να αποδίδει τις διεθνείς αντιδράσεις για τα έργα στην Ακρόπολη σε «ψεύδη και κατασκευασμένες “ειδήσεις’’» της αντιπολίτευσης. Για πόσο όμως θα αντιμετωπίζει το θέμα με...
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών
ART - ΝΕΑ
Η «δυσαρέσκεια» της UNESCO για την Ακρόπολη και το Ταμείο Ανάκαμψης
Για τις νέες παρεμβάσεις που προβλέπει το 11ο εγκεκριμένο σχέδιο «Αποκατάστασης-Συντήρησης-Ανάδειξης μνημείων Ακρόπολης Αθηνών» δεν έχει κατά τα φαινόμενα αναζητηθεί η UNESCO, η οποία είναι ήδη...
Η «δυσαρέσκεια» της UNESCO για την Ακρόπολη και το Ταμείο Ανάκαμψης
ART - ΝΕΑ
«Να σταματήσουν οι παρεμβάσεις στην Ακρόπολη θέλει η UNESCO»
«Κόλαφος» για την κυβέρνηση και το υπουργείο Πολιτισμού αποκαλυπτικό ρεπορτάζ που αναφέρει πως η UNESCO είναι δυσαρεστημένη με το «τσιμέντωμα»
«Να σταματήσουν οι παρεμβάσεις στην Ακρόπολη θέλει η UNESCO»
ART - ΝΕΑ
Ντόρος για τις 274 χιλιάδες ευρώ του Dior
Το συνολικό κόστος της παραγωγής μαζί με τα τέλη του οπτικοακουστικού υλικού είναι 274.620 ευρώ, αφού ο οίκος μόδας καλείται να καταβάλει απλώς τα τέλη χρήσης.
Ντόρος για τις 274 χιλιάδες ευρώ του Dior
ART - ΝΕΑ
Μια απόφαση με ιδιαίτερη σημασία
Είναι η πρώτη φορά που θα δοθούν ταυτόχρονα πέντε μνημεία στην ίδια παραγωγή και ουδείς γνωρίζει τους όρους για διήμερες, τετραήμερες χρήσεις με τη συμμετοχή από 120 έως 150 επαγγελματιών.
Μια απόφαση με ιδιαίτερη σημασία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας