• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.2°C / 30.7°C
    2 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.2°C / 28.5°C
    0 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.9°C / 27.1°C
    1 BF
    52%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    21°C 16.9°C / 20.5°C
    1 BF
    61%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.9°C / 23.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.0°C / 27.0°C
    2 BF
    46%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.4°C / 23.4°C
    1 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    1 BF
    42%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.8°C / 29.1°C
    1 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.4°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    1 BF
    59%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    1 BF
    36%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.5°C / 28.4°C
    0 BF
    41%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 28.8°C
    2 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.4°C / 29.9°C
    2 BF
    36%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    2 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.7°C / 27.8°C
    2 BF
    71%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    68%
Φωτογραφία από το Twitter

Σοκ και αποστροφή για το απέραντο τσιμέντο στην Ακρόπολη

  • A-
  • A+

Το απέραντο τσιμέντο στην Ακρόπολη προκάλεσε σοκ και αποστροφή. Οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο αποκαλύπτουν διαδρομές εντός του αρχαιολογικού χώρου στρωμένες με τσιμέντο, δομικό υλικό αταίριαστο στο ύφος του μνημείου.

Κανείς δεν πιστεύει ότι εν έτει 2020 δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης άλλων υλικών περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον τα οποία αισθητικά εναρμονίζονται με το χώρο. Στην Ακρόπολη αναφερόμαστε. Ή μήπως οι καλά στρωμένοι διάδρομοι διευκολύνουν και τα ψηλά τακούνια που φοριούνται σε φιέστες και γκαλά; όπως γράφτηκε στο fb που πήρε φωτιά μαζί με το Twitter.

Με το αίσθημα ότι διαπράττεται ύβρις, πλήθος κόσμου αντέδρασε αυθόρμητα.  Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού εξέδωσε (αργά το βράδυ της Παρασκευής) μια ανακοίνωση που πρέπει να γεμίζει ντροπή όποιον την συνέταξε. Ευχόμαστε όταν την ξαναδιαβάσει με μεγαλύτερη ψυχραιμία, να κοκκινίσει, τουλάχιστον. Ξεχειλίζει από ειρωνεία, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν, από απαξίωση προς τους πολίτες που αντέδρασαν βλέποντας στις φωτογραφίες «τσιμεντωμένο» το χώρο ανάμεσα στα μνημεία.

Δεν δίνει την παραμικρή εξήγηση για το γεγονός, κοροϊδεύει τους «ευαίσθητους πολίτες που ανησύχησαν», κουνάει το δάχτυλο, πουλάει πνεύμα χαμηλού επιπέδου και υποστηρίζει ότι οι διαδρομές στρώθηκαν με παχύ τσιμέντο για να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες και ηλικιωμένους.

«Bέβαια είναι σαφές ότι οι διάδρομοι αυτοί είναι παρέμβαση στον Βράχο με το πρόσχημα των διαδρομών ΑμεΑ. Είναι νέοι διάδρομοι σε όλο το χώρο του Μνημείου UNESCO (που δεν ρωτήθηκε καν βέβαια), που μάλιστα αλλάζουν την εικόνα και τη μορφή του. Μακάρι να έδειχνε το ΥΠΠΟΑ πραγματικό σεβασμό στα άτομα ΑμεΑ κι όχι να τα χρησιμοποιεί ως πρόσχημα για άλλες δουλειές...» έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό η αρχαιολόγος και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα και συνέχισε:

«Η κ. Μενδώνη θέλει οπωσδήποτε να αφήσει το αποτύπωμά της -και το αποτύπωμα του Ιδρύματος (σ.σ. Ιδρυμα Ωνάση που χρηματοδότησε το φωτισμό)- πάνω στην Ακρόπολη. Tα αποτελέσματα θα τα δείτε σύντομα και είναι πέρα και έξω από κάθε λογική ανάδειξης, ειδικά ενός κορυφαίου μνημείου. Το ενέκρινε όμως το ΚΑΣ. Εκείνο το ΚΑΣ που έχει συγκροτηθεί μετά από 3 αλλαγές στη σύνθεσή του και είναι το ίδιο που ενέκρινε την απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου. (Παρεμπιπτόντως η άθλια παρέμβαση στην Ακρόπολη είναι αναστρέψιμη, η καταστροφή στη Βενιζέλου όχι)» καταλήγει.

Το υπουργείο Πολιτισμού από την πλευρά του, φρόντισε να μην απαντήσει επί της ουσίας, να μην παραθέσει επίσημη εξήγηση και παράλληλα να συνοδεύσει την ανακοίνωσή του με την παρακάτω φωτογραφία του χώρου και τη λεζάντα «Αυτή την  εικόνα παρουσιάζουν σήμερα οι διαδρομές που στρώθηκαν με τσιμέντο στη δεκαετία του ΄60». Και λοιπόν; Προφανώς οφείλει να φτιάξει τις διαδρομές, εφ όσον είναι αναγκαίο, και οφείλει να το πράξει με τον καλύτερο τρόπο.

Η ανακοίνωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού

Η φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Πολιτισμού

«Το Υπουργείο  Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει τη χαρά του που  ευαίσθητοι πολίτες ανησύχησαν για τις διαδρομές, που επιστρώνονται στον Βράχο της Ακρόπολης, ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση των ΑμεΑ, των  ηλικιωμένων, των πολιτών με προβλήματα υγείας.

Εκφράζει ταυτόχρονα  και τη λύπη του γιατί οι ίδιοι  ευαίσθητοι πολίτες  που διαμαρτύρονται,  θα πρέπει μην έχουν επισκεφθεί τον Ιερό Βράχο τουλάχιστον επί μία εικοσαετία, που αυτές οι διαδρομές υφίστανται στρωμένες με τσιμέντο. Η διαφορά είναι ότι με το χρόνο και με το πέρασμα εκατομμυρίων  επισκεπτών, όλα αυτά τα χρόνια, το υλικό έχει καταστραφεί και οι διαδρομές αποτελούν παγίδα ακόμα και για τους μη έχοντες δυσκολίες στην κίνηση.

Με τη λειτουργία του  ανελκυστήρα πλαγιάς, που θα επιτρέπει με ασφάλεια και άνεση την άνοδο των επισκεπτών, που δυσκολεύονται για ποικίλους λόγους, στο μνημείο, βελτιώνονται οι υφιστάμενες διαδρομές με υλικό, το οποίο έχουν εγκρίνει η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, υπό την προεδρία του ακαδημαϊκού Μανώλη Κορρέ και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο έρχονται κάθε χρόνο για επισκεφθούν τον Ιερό  Βράχο. Ας μην είναι αυτό το προσκύνημα προνόμιο  όσων δεν αντιμετωπίζουν κανέναν πρόβλημα στην ανάβαση. ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, άνθρωποι με ποικίλα προβλήματα έχουν  δικαίωμα να δουν και να θαυμάσουν από κοντά τα μνημεία της Ακρόπολης, της ημετέρας παιδείας μετέχοντες.»

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Ποιος προσκάλεσε το κλιμάκιο που διενήργησε αυτοψία στην Ακρόπολη;
Το ΥΠΠΟΑ επιμένει να διοχετεύει πως το ίδιο απηύθυνε σχετική πρόσκληση στο Κέντρο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, αν και σε ρεπορτάζ μας είχαμε αποδείξει ότι η UNESCO είχε ήδη ενημερώσει για την πραγματοποίηση της...
Ποιος προσκάλεσε το κλιμάκιο που διενήργησε αυτοψία στην Ακρόπολη;
ART - ΝΕΑ
Αναλαμβάνει πρωτοβουλία και στέλνει κλιμάκιο για τα έργα στην Ακρόπολη
Η UNESCO αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την Ακρόπολη και στέλνει, τους επόμενους μήνες, κλιμάκιο, για να εξετάσει τα έργα που σχετίζονται με το μνημείο.
Αναλαμβάνει πρωτοβουλία και στέλνει κλιμάκιο για τα έργα στην Ακρόπολη
ART - ΝΕΑ
Η Ακρόπολη ανάμεσα στα μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο
Η Αναφορά 2021 του Παρατηρητηρίου Παρακολούθησης Παγκόσμιας Κληρονομιάς περιλαμβάνει την Ακρόπολη ανάμεσα στα 49 μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο σε όλο τον κόσμο, ποσοστό αυξημένο κατά 20% από πέρυσι.
Η Ακρόπολη ανάμεσα στα μνημεία που βρίσκονται σε κίνδυνο
ART - ΝΕΑ
Ετοιμότης μηδέν στην Ακρόπολη για τις ορδές των τουριστών
Κατά την επίσκεψή τους στην Ακρόπολη την 1η Αυγούστου οι υπουργοί Πολιτισμού και Τουρισμού, Λίνα Μενδώνη και Βασίλης Κικίλιας, αλληλοεπαινέθηκαν για...
Ετοιμότης μηδέν στην Ακρόπολη για τις ορδές των τουριστών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας