Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Απομακρύνθηκε η καλλιτεχνική διευθύντρια Κέλλυ Διαπούλη
EPA/SIMELA PANTZARTZI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απομακρύνθηκε η καλλιτεχνική διευθύντρια Κέλλυ Διαπούλη

  • A-
  • A+
Με ανοιχτή επιστολή της, κάνει λόγο για «προσχηματική» καταγγελία της σύμβασής της από το Δ.Σ. της Εταιρείας και σημειώνει ότι πρόκειται για «επιταγή της πολιτικής ηγεσίας» του υπουργείου Πολιτισμού.

Δέκα μήνες πριν από την έναρξη των εκδηλώσεων της Ελευσίνας 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και ενώ η διοργάνωση αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα, καθώς δεν έχει εξασφαλίσει καν τις απαραίτητες υποδομές που θα φιλοξενήσουν τις δράσεις της, απομακρύνθηκε και η Κέλλυ Διαπούλη από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας.

Με ανοιχτή επιστολή της, κάνει λόγο για «προσχηματική» καταγγελία της σύμβασής της από το Δ.Σ. της Εταιρείας, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «επιταγή της πολιτικής ηγεσίας» του υπουργείου Πολιτισμού, στην οποία χρεώνει παρεμβατικό ρόλο στο καλλιτεχνικό έργο.

Κέλλυ Διαπούλη

Να θυμίσουμε ότι η Κέλλυ Διαπούλη εργάζεται συστηματικά τα τελευταία έξι χρόνια στο εγχείρημα και ζει μόνιμα στην Ελευσίνα. Μαζί με την ομάδα κατοίκων, που αποτέλεσαν τον βασικό πυρήνα, διαμόρφωσε την κεντρική ιδέα και το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του φακέλου της υποψηφιότητας, τον οποίο παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και, τελικά, η Ελευσίνα έκανε τη διαφορά και κέρδισε ομόφωνα τον τίτλο.

Ελευσίνα, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021

Στην ανοιχτή επιστολή σημειώνει ότι ο προσχηματικός χαρακτήρας της απόφασης απομάκρυνσής της «έγκειται στο γεγονός ότι μου ζητήθηκε μέσα σε πέντε εργάσιμες μέρες να καταθέσω τις τελικές εισηγήσεις για όλα τα έργα και τις δράσεις του καλλιτεχνικού προγράμματος του 2020 και του 2021, προκειμένου να προχωρήσει το Δ.Σ. σε συμβασιοποίηση των έργων, ενώ το Δ.Σ. γνωρίζει πολύ καλά ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, βάσει των εσωτερικών διαδικασιών της εταιρείας...

Υπάρχουν εισηγήσεις, όπως αυτή για το πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών “PA Initiator” ή για το έργο της Λουκίας Αλαβάνου “On the way to Colonus”, που έχουν κατατεθεί ήδη από τον Μάρτιο και τον Ιούνιο του 2019 αντίστοιχα και ακόμη δεν έχουν συμβασιοποιηθεί για τους παραπάνω λόγους, όπως και εισηγήσεις για άλλα 12 έργα και δράσεις που κατατέθηκαν πριν από τις 30 Ιανουαρίου 2020 δεν έχουν εξεταστεί ακόμα από το Δ.Σ. Αφού, λοιπόν, το Δ.Σ. επιθυμεί να επιταχύνει τις διαδικασίες, γιατί δεν ξεκινάει με αυτά τις εισηγήσεις;».

Θυμίζει ότι η υπουργός Πολιτισμού είχε ανακοινώσει αλλαγές από τον Νοέμβριο του 2019 και σημειώνει: «Πρόκειται για ευθεία και βίαιη παρέμβαση στο καλλιτεχνικό έργο, η οποία είναι εντελώς αντίθετη με τις αρχές λειτουργίας του θεσμού της ΠΠΕ... που κάνουν λόγο για σεβασμό της αυτονομίας της καλλιτεχνικής ομάδας».

Η ίδια καταγγέλλει ότι «πλέον η όλη διαχείριση του έργου γίνεται στην ουσία από την Μπουμπουλίνας, με τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού να αναλαμβάνει ρόλο “project manager”...». Σημειώνει, επίσης, ότι «σήμερα οι περισσότεροι από τους Ελευσίνιους, που σχεδιάσαμε την πρόταση, είμαστε εκτός», παραθέτει τους κεντρικούς θεσμούς που ξεκίνησαν (Φεστιβάλ Συνοικισμός, Συνάντηση Πολιτισμός 2030), τις συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και επιμελητές (όπως ο Romeo Castellucci και η Sasha Waltz, Κατερίνα Γρέγου) και τις δράσεις που ολοκληρώθηκαν.

Τέλος. καταθέτει έξι ερωτήσεις προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ. μεταξύ των οποίων: «Ποιο είναι το πρόγραμμα που θα υλοποιήσουν; Αυτό που έχω σχεδιάσει εγώ; Κάποιο άλλο; Τι θα γίνει με τα έργα που έχουν σχεδιαστεί και πώς θα εξασφαλιστούν άμεσα οι καλλιτέχνες;

Γιατί η απόλυσή μου λειτουργεί προς όφελος και όχι εις βάρος της αποτελεσματικής υλοποίησης του προγράμματος; Και πώς, με τις ισχύουσες διαδικασίες και δομές, κάποιος άλλος που δεν έχει διαμορφώσει το όραμα, την ιδέα και το συγκεκριμένο πρόγραμμα, δεν έχει κάνει τις επαφές με τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες και καλλιτεχνικούς συνεργάτες και δεν έχει τη βιωματική εμπειρία της καθημερινότητας της Ελευσίνας, θα είναι πιο αποτελεσματικός στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος;»

ART - ΝΕΑ
Το μεγάλο στοίχημα της Ελευσίνας
Οι Ελευσίνιοι, απλοί κάτοικοι και φορείς, δεν κρύβουν τη χαρά τους για την ανακήρυξη της πόλης τους σε Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021. Ωστόσο, μετά τη μεγάλη διάκριση έρχεται η ώρα για σκληρή δουλειά,...
Το μεγάλο στοίχημα της Ελευσίνας
ART - ΝΕΑ
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός νέος καλλιτεχνικός διευθυντής
Σκηνοθέτης με πρωτοποριακή ματιά και διεθνή απήχηση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είναι ο νέος γενικός καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης «Ελευσίνα - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός νέος καλλιτεχνικός διευθυντής
ART - ΝΕΑ
Η διευθύντρια έφυγε, τα προβλήματα παραμένουν
Αλλαγή φρουράς στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) είχαμε, και επισήμως, χθες, στην Μπουμπουλίνας, σε κλίμα τυπικότητας και αμηχανίας, ενίοτε.
Η διευθύντρια έφυγε, τα προβλήματα παραμένουν
ART - ΝΕΑ
Εκτός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας η καλλιτεχνική διευθύντρια
Εκτός της Ελευσίνας 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, βρίσκεται η καλλιτεχνική διευθύντρια Κέλλυ Διαπούλη. Στην ανοιχτή επιστολή της κάνει λόγο για άμεση εμπλοκή της πολιτικής ηγεσίας στην απομάκρυνσή...
Εκτός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας η καλλιτεχνική διευθύντρια
ART - ΝΕΑ
Βροντερό «όχι» στη μετατροπή των μουσείων σε ΝΠΔΔ
Τις δυσμενείς επιπτώσεις της ενδεχόμενης υλοποίησης της κυβερνητικής εξαγγελίας περί μετατροπής των δέκα μεγαλύτερων δημόσιων μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) ανέλυσαν χθες οι εργαζόμενοι στο...
Βροντερό «όχι» στη μετατροπή των μουσείων σε ΝΠΔΔ
ART - ΝΕΑ
Η Πυρκάλ είναι Ιστορικός Τόπος
Αντιδράσεις, που όλα δείχνουν ότι θα κλιμακωθούν, προκάλεσε η γνωμοδότηση (19/12/19) του Κεντρικού Συμβουλίου Νεώτερων Μνημείων (ΚΣΝΜ), η οποία δεν χαρακτηρίζει την Πυρκάλ Ελευσίνας Ιστορικό Τόπο.
Η Πυρκάλ είναι Ιστορικός Τόπος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας