• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.1°C / 36.6°C
    3 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    33°C 29.9°C / 35.3°C
    4 BF
    42%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.0°C / 36.6°C
    3 BF
    45%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.3°C / 33.9°C
    3 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 32.4°C
    2 BF
    43%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    36°C 29.6°C / 39.4°C
    3 BF
    33%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.3°C / 32.4°C
    2 BF
    22%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.7°C / 35.7°C
    1 BF
    28%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.8°C / 31.9°C
    3 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.7°C / 32.9°C
    3 BF
    46%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.4°C / 32.8°C
    3 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.7°C / 30.1°C
    1 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    2 BF
    35%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    35°C 33.4°C / 34.9°C
    3 BF
    28%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    35°C 33.4°C / 34.9°C
    3 BF
    31%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.2°C / 34.8°C
    4 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.3°C / 36.8°C
    2 BF
    17%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.3°C / 31.6°C
    2 BF
    47%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.9°C / 36.7°C
    3 BF
    65%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 27.1°C / 27.1°C
    3 BF
    38%
Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από τα έξι έως τις... 6

  • A-
  • A+
Το ολοήμερο σχολείο έρχεται να εξυπηρετήσει και να νομιμοποιήσει «κοινωνικές ανάγκες» που είναι προϊόντα της επιβολής των πιο απάνθρωπων, σκληρών και εκμεταλλευτικών εργασιακών σχέσεων. ● Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σχολείο που έρχεται να υπηρετήσει την «ανταγωνιστικότητα» της «ελεύθερης οικονομίας» μας.

Μιλώντας στο συνέδριο με τίτλο «Δημογραφικό 2022: η μεγάλη πρόκληση», τόσο ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης όσο και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσαν ότι, στο πλαίσιο των «προσπαθειών τους» για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, προτίθενται από το προσεχές σχολικό έτος 2022-2023 να επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας των παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων ώς τις 18.00.

Η κ. Κεραμέως σημείωσε πως το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στο 50% των ολοήμερων σχολείων, δηλαδή περίπου 5.000 σχολεία σε ολόκληρη την επικράτεια, και το ωράριο θα διευρυνθεί έως τις 5.30 το απόγευμα, με πρόβλεψη επέκτασης ώς τις 6 στο μέλλον.

Η υπουργός έκανε λόγο για «σημαντική δέσμη ρυθμίσεων», που έχει διττό στόχο: την επέκταση του ωραρίου «για να διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς» και την «ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών». Βέβαια οι εικόνες των μαθητών που σιτίζονται πάνω στα ίδια θρανία όπου το πρωί κάνουν μάθημα κουβαλώντας από τα σπίτια τους το κατσαρολάκι (θερμομπόλ) με το φαγητό από το σπίτι τους, χωρίς μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, χωρίς ζεστό φαγητό, χωρίς τραπεζοκόμους, σε σχολεία και νηπιαγωγεία χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, χωρίς υποστηρικτικό προσωπικό (νοσηλευτές/νοσηλεύτριες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.), χωρίς κατάλληλα και σύγχρονα κτίρια και υποδομές, θα έφταναν για να ανατρέψουν πλήρως την απατηλή και κατασκευασμένη εικόνα που επιχειρούν να δημιουργήσουν στην ελληνική κοινωνία οι παραπάνω εξαγγελίες.

Οπως δηλώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε., Δημήτρης Πολυχρονιάδης, αν η κυβέρνηση της Ν.Δ. ήθελε να αντιμετωπίσει ουσιαστικά και ριζικά το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα, όφειλε: α) να εξασφαλίσει σταθερή και μόνιμη εργασία με αξιοπρεπείς μισθούς και εργασιακά δικαιώματα για τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι πλήττονται από την ανεργία και τους αντεργατικούς νόμους που υιοθετεί και εφαρμόζει η κυβέρνηση, και β) να θεσμοθετήσει ένα πλαίσιο αυξημένων δικαιωμάτων προστασίας των νέων εργαζόμενων που αποκτούν παιδιά (προστασία της μητρότητας και πατρότητας από τις απολύσεις, άδειες στις/στους εργαζόμενους επί πληρωμή από την εργασία τους για την ανατροφή των παιδιών τους, επιδόματα ανατροφής για τα παιδιά που γεννιούνται στη χώρα μας κ.λπ.).

Αν ξεφύγουμε λίγο από τις γενικές «υποσχετικές» του ολοήμερου και της επέκτασης του ωραρίου του, του τύπου «οι μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους, κατανοούν την αξία της συνεργατικής μάθησης, καλλιεργείται η αυτενέργεια για μάθηση, ενθαρρύνεται η ευρηματικότητά τους», που μπορεί ο καθένας να αλιεύσει στους τσελεμεντέδες όλων των εκπαιδευτικών αλλαγών των τελευταίων πολλών χρόνων, και έρθουμε στις συγκεκριμένες στοχεύσεις του ολοήμερου, έτσι όπως αυτές αναδεικνύονται στην επιχειρηματολογία στήριξής του, θα ανακαλύψουμε ότι το κεντρικό του σύνθημα «Μια νέα γενιά μεγαλώνει σε μια ακόμη καλύτερη ελληνική πραγματικότητα» στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες:

α. Το ολοήμερο σχολείο εξυπηρετεί «κοινωνικές ανάγκες» γεφυρώνοντας ικανοποιητικά την ασυμφωνία των ωραρίων εργασίας των γονιών και του σχολικού ωραρίου του μαθητή.

β. «Η προετοιμασία και η μελέτη των μαθητών ολοκληρώνεται στο σχολείο. Ο μαθητής έχει ελεύθερο χρόνο για ατομικές ή οικογενειακές δραστηριότητες, καθώς διδάσκεται αποτελεσματικά τις γνώσεις που είναι υποχρεωμένοι οι γονείς να αναζητήσουν στην ελεύθερη αγορά».

Να το πούμε καθαρά. Το ολοήμερο σχολείο έρχεται να εξυπηρετήσει και να νομιμοποιήσει «κοινωνικές ανάγκες» που είναι προϊόντα της επιβολής των πιο απάνθρωπων, σκληρών και εκμεταλλευτικών εργασιακών σχέσεων. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σχολείο που έρχεται να υπηρετήσει την «ανταγωνιστικότητα» της «ελεύθερης οικονομίας» μας, κοντολογίς ένα μοντέλο το οποίο, αντί να μειώνει τον χρόνο εργασίας στη βάση της τεχνολογικής εξέλιξης, τον αυξάνει και τον ελαστικοποιεί, καταβροχθίζοντας στην κυριολεξία κάθε έννοια ελεύθερου χρόνου των εργαζόμενων γονέων.

Σε αυτές τις συνθήκες και σε αυτές τις «κοινωνικές ανάγκες» ευθυγραμμίζεται το ολοήμερο σχολείο και όχι στις μορφωτικές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες των μαθητών. Γι’ αυτό και η απασχόλησή τους ευθυγραμμίζεται με τα ελαστικά και απάνθρωπα ωράρια εργασίας των εργαζόμενων γονιών τους. Το εξαντλητικό ωράριο των εργαζομένων εφαρμόζεται στον χώρο αγωγής παιδιών. Η λογική της διαρκούς απασχόλησης και αποτελεσματικότητας μεταφέρεται στον παιδαγωγικό κόσμο. Η απόλυτη οργάνωση και ο ακριβής εκ των προτέρων και άνωθεν επιβαλλόμενος καθορισμός κάθε δράσης, που συνιστά βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε επιχείρησης, κυριαρχούν στον χώρο του σχολείου επί 9-10 ώρες. Η λογική του ελεύθερου παιχνιδιού, του αυτοκαθορισμού ως δράσης και η επιλογή των μορφών επικοινωνίας εκ μέρους των παιδιών εκμηδενίζονται, καθώς επανέρχεται η απαρχαιωμένη παιδαγωγική του ιδρυματισμού, συνθλίβοντας βασικές αρχές της σύγχρονης ψυχοπαιδαγωγικής, οι οποίες καθορίζουν απόλυτα ότι η δημιουργική αφομοίωση των γνώσεων προϋποθέτει κανονικά διαστήματα σωματικής και ψυχοπνευματικής ξεκούρασης.

Ο καθημερινός Γολγοθάς πολλών μαθητών δεν σταματά με τη λήξη του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου, αφού στο πρόγραμμά τους υπάρχουν ώρες για τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, αλλά και για άλλες δραστηριότητες, όπως χορός, αθλήματα, που δεν μπορεί να καλύψει το σχολείο. Ετσι, βέβαια, μέχρι την ηλικία της ένταξης στην παραγωγική διαδικασία θα έχουν αφομοιώσει παρόμοια ωράρια εργασίας στην κοινωνία του μέλλοντος, όπου το 8ωρο θα θεωρείται παρωχημένο, όπως και το μοντέλο της μόνιμης εργασίας με συγκεκριμένα δικαιώματα και κατακτήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Χιλιάδες μαθητές πετάγονται έξω από την επαγγελματική εκπαίδευση
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές πλευρές της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αντίληψης που διαπερνάει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι το άρθρο 51.
Χιλιάδες μαθητές πετάγονται έξω από την επαγγελματική εκπαίδευση
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Απειλές και εκβιασμοί «στενεύουν» το σχολείο!
Ενα νέο (αλλά παλαιό) περιστατικό βίας σε σχολικό χώρο ήρθε στη δημοσιότητα μέσα από ένα βίντεο στο οποίο ανήλικος μαθητής εμφανίζεται να τραμπουκίζει καθηγήτρια για μία... απουσία.
Απειλές και εκβιασμοί «στενεύουν» το σχολείο!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Η Τράπεζα Θεμάτων και το εθνικό απολυτήριο
«Νέα σελίδα» για το εξεταστικό σύστημα από το 2021 ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει ένα «εθνικό απολυτήριο»
Η Τράπεζα Θεμάτων και το εθνικό απολυτήριο
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Οι επιδόσεις των μαθητών και τα τεχνάσματα της κυρίαρχης πολιτικής
Η διδασκαλία και η επικοινωνία μέσα στην τάξη υποτάσσεται στο μέτρημα με δήθεν αντικειμενικό τρόπο του τελικού αποτελέσματος μιας τυποποιημένης μαθησιακής διαδικασίας από την Κρήτη έως τον Εβρο.
Οι επιδόσεις των μαθητών και τα τεχνάσματα της κυρίαρχης πολιτικής
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Απατηλές διακηρύξεις υπουργών Παιδείας
«Επιστροφή στην κανονικότητα για την παιδεία». Πανηγυρίζουν υπουργοί, κυβερνητικοί βουλευτές και παράγοντες με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κανονικό δούλεμα. Εθισμένοι στο ψέμα και την εξαπάτηση, με μια...
Απατηλές διακηρύξεις υπουργών Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας