Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεξιότερα Κυριακοπάτκιν
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεξιότερα Κυριακοπάτκιν

  • A-
  • A+

Η κακόβουλη βλασφημία και η καθύβριση θρησκευμάτων επρόκειτο να γίνουν (ξανά) ποινικά αδικήματα αν δεν σηκωνόταν σάλος. Ο υπουργός Δικαιοσύνης δήλωσε πως θα το ξανασκεφτεί και αν συνεχιστούν οι αντιδράσεις, θα αποσύρει την επίμαχη διάταξη. Θα δούμε σήμερα.

Η ηγεσία της Ν.Δ., στην προσπάθειά της να ηρεμήσει το ακροδεξιό ακροατήριό της, που είναι στα κεραμίδια επειδή νιώθει ότι το άδειασαν στο θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών και στο προσφυγικό, σχεδιάζει πράγματα για να το ικανοποιήσει, μη διστάζοντας να φλερτάρει με τη γελοιότητα.

Και επειδή ο κατήφορος δεν έχει πάτο και επειδή οι ακροδεξιοί της Ν.Δ. δεν βάζουν φρένο και επειδή οι σκληροπυρηνικοί της Ιεραρχίας έχουν ισχυρές προσβάσεις στο βαθύ κόμμα και επειδή το άγχος αυτού του συνονθυλεύματος που διοικεί τη χώρα είναι πώς θα περιθωριοποιήσει τις ιδέες της Αριστεράς, μην αποκλείετε να δούμε σύντομα άλλες... ομορφιές. Ρίχνω ιδέες: Γιατί η μοιχεία να μη θεωρείται αδίκημα όπως στο μακρινό παρελθόν; Δεν θα είναι διδακτικές οι σκηνές με τους αμαρτωλούς τυλιγμένους σε σεντόνια; Τώρα που έχουμε ιδιωτική τηλεόραση θα διασκεδάζουμε τρελά με τη διαπόμπευσή τους. Η ομοφυλοφιλία γιατί να είναι νόμιμη σεξουαλική προτίμηση; Η άμβλωση γιατί να επιτρέπεται;

Μήπως είναι ευκαιρία τώρα που έχουμε κυβέρνηση των φυσικών ιδιοκτητών της χώρας, οι οποίοι πάνω απ’ όλα βάζουν την οικογένεια και τη θρησκεία (είναι κακόβουλος όποιος ισχυρίζεται ότι κάποια μέλη της έχουν παραβιάσει τις εννιά από τις δέκα εντολές), να επιστρέψουμε στις παλιές καλές εποχές όπου ήταν υποχρεωτικός ο εκκλησιασμός στα σχολεία και η συμμετοχή στα κατηχητικά; Οι ποδιές γιατί καταργήθηκαν; Επ’ αυτού γιατί σιωπά η υπουργός; Γιατί να ισχύουν ο πολιτικός γάμος και η πολιτική κηδεία; Ασε πια με κείνο το σύμφωνο συμβίωσης που είναι γροθιά στο στομάχι των ευσεβών πολιτών. Ο άθεος γιατί πρέπει να έχει τα ίδια δικαιώματα με τον πιστό σε μια χώρα όπου υπάρχει επικρατούσα θρησκεία;

Ο αγνωστικιστής γιατί να μην υποχρεώνεται να ενταχθεί σε θεραπευτικά προγράμματα για να εξουδετερώσει τις αμφιβολίες που έχει για το αν υπάρχει Θεός; Γιατί να κυκλοφορούν ελεύθερα και να μολύνουν την κοινωνία τα βιβλία στοχαστών που καθυβρίζουν τα θρησκεύματα; Εδώ μπορούμε να κάνουμε κάποιες εξαιρέσεις. Ας είμαστε επιεικείς με όσους επιτίθενται στο Ισλάμ και στον αιρετικό Πάπα. Βεβαίως στην πορεία μπορεί να προκύψουν ορισμένα ζητήματα ερμηνείας.

Για παράδειγμα, αναρωτιέμαι αν συνιστά κακόβουλη καθύβριση θρησκεύματος η εξής άποψη: «Πώς είναι δυνατόν κάποιος που είναι βαθύτατα ανθρωπιστής να πιστεύει στην αιώνιο τιμωρία. Είναι βέβαιο ότι ο Χριστός, όπως μας τον περιγράφουν τα Ευαγγέλια, πίστευε πράγματι στην αιώνιο τιμωρία και διαπιστώνει κανείς επανειλημμένα μια εκδικητική μανία εκ μέρους του, που στρέφεται εναντίον όσων δεν άκουγαν το κήρυγμά του. Για παράδειγμα, δεν θα τη βρείτε αυτή τη στάση στον Σωκράτη».

Δύσκολο να την κατατάξεις τη συγκεκριμένη θέση. Ο συγγραφέας κατηγορεί τον Χριστό για εκδικητική μανία. Πρόκειται χωρίς δεύτερη σκέψη για βλασφημία. Είναι όμως κακόβουλη, άρα ποινικώς κολάσιμη σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης που βρήκε την απόλυτη στήριξη του αρχιεπισκόπου, ή μήπως είναι καλόβουλη, οπότε δεν απαιτείται τιμωρία; Επίσης, κάνει αναφορά στον Σωκράτη. Η κυβέρνησή μας και η Ιεραρχία της Εκκλησίας υπηρετούν τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό.

Ο Σωκράτης, τον οποίο ο συγγραφέας βάζει σε αντιπαράθεση με τον Χριστό, ήταν εμβληματικό πρόσωπο της Αρχαίας Ελλάδας. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει κάποιο αδίκημα; Δυσκολεύομαι. Και για να μην ψάχνεστε, συντάκτης της βέβηλης φράσης είναι ο Μπέρτραντ Ράσελ («Κείμενα για τη Θρησκεία», μτφρ. Αρης Μπερλής, εκδόσεις Scripta, 2006).

Ανάγωγα 

Κυκλοφόρησε ο δεύτερος τόμος του βιβλίου του Αλέξη Παπαχελά «Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης με τα δικά του λόγια» (εκδόσεις Παπαδόπουλος). Αξίζει τον κόπο να το αγοράσετε. Ενδεχομένως κάποιοι να θυμώσετε. Ιδού ένα πολύ μικρό δείγμα: «Εγώ είχα και πληροφορίες βέβαια, είχα και πολλές πληροφορίες. Και ξέρω ποιοι από το ΠΑΣΟΚ ήταν ανακατεμένοι... Δεν έχω γνώμη για τον Ανδρέα. Δεν θα με εξέπληττε να το ήξερε. Γιατί ο Ανδρέας ήταν άξιος για όλα στη δική μου εκτίμηση. Αλλά δεν το ξέρω και δεν το λέω. Αλλά είμαι 100% πεπεισμένος ότι πίσω από την 17 Νοέμβρη υπήρξε το σκληρό ΠΑΣΟΚ, στην πρώτη φάση». Οποιαδήποτε σύγκριση με τα σημερινά, όπου η Δεξιά στη θέση του ΠΑΣΟΚ έχει βάλει τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι ανεπίτρεπτη.

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Δοξάστε τους!
Η κυβέρνηση και τα δεξιά μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να μας πείσουν ότι η διαπλοκή και η διαφθορά δεν είναι θέματα που πρέπει να απασχολούν τους πολίτες. Είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια ότι ευθύνονται σε μεγάλο...
Δοξάστε τους!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Με τον Ορμπαν, τον Κουρτς και τα άλλα δεξιά παιδιά
Η Δεξιά, που έχει επικεφαλής έναν ηγέτη που ξανασυστήνει τη χώρα στον κόσμο (δήλωση-αριστούργημα του ίδιου παράγοντα), φαίνεται, αν κρίνουμε από το σχέδιο που ετοιμάζει για το άσυλο, πως εζήλωσε τη δόξα των...
Με τον Ορμπαν, τον Κουρτς και τα άλλα δεξιά παιδιά
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Και οι τρεις είναι... υπέροχοι!
Από τούτες εδώ τις στήλες με αφορμή διάφορα περιστατικά αναρωτιόμουν αν έχουμε να κάνουμε με ερασιτέχνες ή με κυνικούς. Δυσκολεύομαι να εντάξω σε μία από τις δύο κατηγορίες ή και στις δύο ταυτοχρόνως ορισμένα...
Και οι τρεις είναι... υπέροχοι!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Η κυβέρνηση των ρεκόρ
Δύο μήνες μετά την άνετη εκλογική νίκη της, η Νέα Δημοκρατία αφοπλίζει το ένα μετά το άλλο τα βαριά πολιτικά όπλα με τα οποία πυροβολούσε την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και της εξασφάλισαν τον τριπλό εκλογικό...
Η κυβέρνηση των ρεκόρ
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Καλύτερα ύποπτος ο Τσίπρας, παρά κατηγορούμενος
Mπορεί να ζήσουμε ένα «ανάποδο ’89» με έναν τέως πρωθυπουργό ξανά στο εδώλιο και τον γιο του αρχιτέκτονα του παλιού ’89 στη θέση του κατηγόρου; Το θέλει ο πρωθυπουργός;
Καλύτερα ύποπτος ο Τσίπρας, παρά κατηγορούμενος
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Κολονάτη ελαφρότητα!
Ευτυχώς, όπως μπορεί να το διαπιστώσει ο κάθε καλοπροαίρετος πολίτης, από τις 10 Ιουλίου τα πράγματα έχουν αλλάξει θεαματικά παντού. Στο πρωθυπουργικό γραφείο επέστρεψε η τάξη και η ευπρέπεια.
Κολονάτη ελαφρότητα!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας