• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.9°C / 31.2°C
    5 BF
    17%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.1°C / 32.1°C
    2 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.0°C / 33.2°C
    3 BF
    41%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.7°C / 30.9°C
    1 BF
    37%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 29.6°C
    4 BF
    41%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.2°C / 33.2°C
    0 BF
    59%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.5°C / 26.5°C
    2 BF
    41%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.8°C / 28.8°C
    5 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 27.3°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.4°C / 25.8°C
    4 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 25.7°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    3 BF
    43%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 29.9°C
    0 BF
    45%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.7°C / 29.9°C
    1 BF
    41%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    3 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.2°C / 30.4°C
    4 BF
    13%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.3°C / 26.6°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.7°C / 28.9°C
    2 BF
    37%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    60%
AP Photo
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου...

  • A-
  • A+

Αμα σου έχει δώσει η ζωή τη σπάνια τύχη να γνωρίσεις κάποιους σημαντικούς ανθρώπους, που αλλάζουν κάθε μέρα, τότε αυτομάτως κάθε φορά κάνεις τη σύγκριση με τους υπόλοιπους. Συγκινήθηκα που έμαθα για τον θάνατο του Βαγγέλη Παπαθανασίου, γιατί ο Βαγγέλης ήταν άνθρωπος, με επαγγελματισμό και αξιοπρέπεια.

Ηταν βαθιά αξιοπρεπής και πολύ σεμνός. Ηταν επαγγελματίας ακόμα και στο πιο μικρό πραγματάκι που αφορούσε τη δουλειά του...

Οταν κυκλοφόρησε ένας από τους τελευταίους δίσκους του, ήξερα πως δεν θα έδινε συνεντεύξεις, παρ’ όλα αυτά για να του δείξω πως ενδιαφερόμουν γι’ αυτόν ζήτησα από δυο-τρεις διαφορετικές πλευρές να του μεταφέρουν πως θα ήθελα πολύ να κάναμε μια συνέντευξη. Στο παρελθόν μού είχε δώσει, οπότε δεν ήμουν ένας άγνωστος. Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, όμως, με πήρε ο ίδιος τηλέφωνο από το Παρίσι προσπαθώντας να μου εξηγήσει για ποιο λόγο δεν θα μου δώσει τη συνέντευξη και για ποιο λόγο θα έδινε μόνο 4 σε όλο τον κόσμο· και μετά αρχίσαμε να μιλάμε για το σινεμά τού σήμερα μέσω τηλεφώνου Αθήνα - Παρίσι. Αυτό βέβαια με ενδιέφερε περισσότερο από οποιαδήποτε συνέντευξη.

Οταν κάποια στιγμή τού ζήτησα αν γίνεται να φωτογραφήσω με έναν φωτογράφο το Οσκαρ του που είχε στο σπίτι της Αθήνας πίσω από το προεδρικό μέγαρο, δεν είχε αντίρρηση. Θυμάμαι πως το είχε σε μπλε βελούδινο σακούλι και κάθε άλλο παρά το περιφρονούσε, όπως διέδιδαν πολλοί. Μου είχε κάνει εντύπωση η διακόσμηση του πολυώροφου σπιτιού του στην οδό Μελάγρου, αν θυμάμαι καλά, που ήταν εντυπωσιακά παράξενη αλλά αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα το μεταφέρω στο χαρτί και στη δημοσιότητα...

Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου ως άνθρωπος σε κέρδιζε γιατί ήταν ένας σταρ που όπως είναι οι πραγματικοί σταρ δεν έκανε ψευτοκατινισμούς. Ο άνθρωπος Βαγγέλης Παπαθανασίου ήταν ευγενής και αν σου έλεγε «ναι» για κάτι, ήταν «ναι». Ο καλλιτέχνης όμως Βαγγέλης Παπαθανασίου, που έζησα σε όλες τις πρόβες σχεδόν της «Μυθωδίας» πριν καμιά 20αριά χρόνια στους Στύλους του Ολυμπίου Διός, ήταν μεγαλειώδης. Εζησα όλο αυτό το πάθος του μεγάλου καλλιτέχνη και τη σημασία που έδινε στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ετρεχε πάνω κάτω προσέχοντας κάθε μικρό και μεγάλο πράγμα που θα μπορούσε να του αλλάξει το όραμα.

Κάποιος που στα 20 του χρόνια κάνει όλη την Ελλάδα να χορεύει έναν χορό δικής του έμπνευσης, την «Μπιάνκα», και που πριν κλείσουν 20 χρόνια από την «Μπιάνκα» κερδίζει το Οσκαρ Μουσικής, ένας άνθρωπος που δούλεψε σε ολόκληρο τον πλανήτη και τον σεβόταν ολόκληρος ο πλανήτης, αλλά που η Ελλάδα δεν τον τίμησε όσο του άξιζε. Δεν παραπονιόταν, αλλά έβλεπες ότι υπήρχε στο πίσω μέρος του μυαλού του.

Θα μπορούσα να του πω από αυτή τη γωνιά της εφημερίδας ένα «Καλό ταξίδι» και να του πω επίσης πως ήταν τόσο σπουδαίος που το έργο του θα μείνει. Ηταν όμως και τόσο υπέροχος άνθρωπος που όσοι είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε, έστω και λίγο, θα τον έχουμε στην καρδιά μας για πάντα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Πλατάνια της Αθήνας
Μύθοι και πραγματικότητα. Πώς αλλιώς να μιλήσεις για πλατάνια! Από τους μύθους και την Ιστορία μέχρι τη λαογραφία των δημοτικών μας τραγουδιών και τις ευχές: «Να ζήσεις σαν τον πλάτανο!» και μέχρι το σήμερα...
Πλατάνια της Αθήνας
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Της κακιάς λωλής το πανηγύρι...
Οταν στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Επιδαύρου το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος το επόμενο Σαββατοκύριακο παρουσιάζει τη «Μήδεια» του Μποστ αυτό πια είναι για να γελάς πρώτα και να θυμώνεις μετά.
Της κακιάς λωλής το πανηγύρι...
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο Κινγκ Κονγκ πέθανε στην Αθήνα!
Ο «Κινγκ Κονγκ» (1933) θα μείνει στη μνήμη, όπως έμεινε ήδη σχεδόν έναν αιώνα. Είναι το σύμβολο της μάχης για την ελευθερία με όλες τις μορφές που μπορεί αυτή να πάρει.
Ο Κινγκ Κονγκ πέθανε στην Αθήνα!
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οι ιδέες ανάμεσα στη λάμψη και στο σκότος
Πικρή εμπειρία μάς δίδαξε από καιρό ότι οι ιδέες δεν φτάνουν για να φωτίσουν τον κόσμο. Αλλά το να βυθίζονται οι ιδέες στο σκοτάδι ισοδυναμεί με την καταστροφή του.
Οι ιδέες ανάμεσα στη λάμψη και στο σκότος
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο Ιούνιος που έχασα
Ηταν πάντα έτσι αυτός ο μήνας; Ή τώρα μας έπιασε τέτοια ανάγκη για έκθεση και αποκάλυψη επειδή καταλάβαμε την αξία της επαφής με την απομόνωση της πανδημίας;
Ο Ιούνιος που έχασα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ζητείται ελπίς
Λένε ότι πολιτική είναι η διαχείριση της ελπίδας. Ωστόσο αυτή την περίοδο, όποιος πουλάει ελπίδα ακούγεται σχεδόν γραφικός. Γι’ αυτό και ζούμε πολύ κακές ημέρες για την πολιτική.
Ζητείται ελπίς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας