Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ευτυχία να είσαι η Καρυοφυλλιά
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ευτυχία να είσαι η Καρυοφυλλιά

  • A-
  • A+

Από τον Δημήτρη Χορν άκουσα για πρώτη φορά για την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Και από τότε, γύρω στα 30 χρόνια πλέον, αυτή η μοναδική γυναίκα δεν έχει πάψει να με εκπλήσσει και να με γοητεύει.

Με τις επιλογές της δεν συμφωνώ πάντα. Αλλά είναι τέτοιο το ταλέντο, τέτοια η λάμψη και η προσωπικότητά της, που καταφέρνει να με κάνει να ενδιαφερθώ και για πράγματα που κανονικά δεν θα έπρεπε να με ενδιαφέρουν…

Οπως τώρα, με την ταινία «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή, όπου υποδύεται την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου. Νομίζω πως η ερμηνεία της σε αυτήν την ταινία είναι από τις σημαντικότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ σε ελληνική ταινία. Με απίστευτο μέτρο καταφέρνει να ισορροπήσει ανάμεσα στο χιούμορ και στο τραγικό. Νομίζω πως η ερμηνεία της όταν μαθαίνει πως πέθανε η κόρη της θα πρέπει να διδάσκεται στις κινηματογραφικές σχολές, όχι μόνο για τον σπαραγμό, αλλά και για το μέτρο αυτού του σπαραγμού. Οσο για τα βουβά γκρό πλαν της, αυτά πραγματικά ουρλιάζουν…

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε αυτήν την ταινία καταφέρνει κάτι πραγματικά πολύ δύσκολο. Να σε κάνει να προτείνεις σε ανθρώπους να πάνε να δουν μια κατά τα άλλα πάρα πολύ κακή ταινία, η οποία, εκτός από την ερμηνεία της Καραμπέτη, την εξαιρετική δουλεία του Δρακουλαράκου στη φωτογραφία και του Μίνου Μάτσα στη μουσική και στα τραγούδια, συν δυο-τρεις ηθοποιούς ακόμα –όχι παραπάνω– με πρώτο και καλύτερο τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, προδίδει και την προσωπικότητα και το έργο της Παπαγιαννοπούλου.

Να έχεις στα χέρια σου τη ζωή μιας τέτοιας γυναίκας και να φτιάξεις ένα τέτοιο «πιλάφι»!

Ενα σενάριο τόσο κακό, που σε φέρνει σε αμηχανία. Ανιστόρητο και κακογραμμένο. Που είναι φανερό πως αυτός που το έχει γράψει δεν έχει καταλάβει τίποτα για τη βασική ηρωίδα, τη ζωή, το έργο και την προσωπικότητά της. Ούτε καν ξέρει για αυτή τη ζωή, εκτός ίσως από κάποια ανέκδοτα και φήμες. Δεν κατάλαβε το βασικό χαρακτηριστικό της, πως δηλαδή η ζωή και το έργο της Παπαγιαννοπούλου δεν ήταν παράλληλα, αλλά ήταν η ζωή της που εκεί, προς το φινάλε της, μετά τα 60, γέννησε το έργο της, τα τελευταία 20 χρόνια της ζωής της.

Ο σκηνοθέτης, αν και προσπαθεί, προφανώς λόγω έλλειψης πείρας, δεν καταφέρνει να σώσει τίποτα, σε κάποια σημεία μάλιστα χειροτερεύει τα πράγματα, όπως π.χ. στον τρόπο που παρουσιάζονται τα τραγούδια, τα οποία είναι μια χαρά όσον αφορά τις ερμηνείες, αλλά χάλια στον τρόπο που κινηματογραφούνται. Γενικά, η όλη σεναριακή αλλά και σκηνοθετική άποψη της ταινίας θυμίζει έντονα το βασικό κόνσεπτ από το «All that jazz» του Μπομπ Φόσι, φαντάζομαι όχι τυχαία, αλλά με πολύ αρνητικά έως φτηνά αποτελέσματα…

Δεν έχω πολύ χώρο για να το αναπτύξω περισσότερο… Ας το κλείσω εδώ, επαναλαμβάνοντας πως πηγαίνετε να δείτε την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, έστω κι αν η ταινία δεν είναι αντάξιά της. Αλλωστε, είναι και δύσκολο να είσαι αντάξιος ενός τέτοιου θαύματος…

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Δεν δίνουν δεκάρα!
Ο χρόνος αποκαθιστά τις αδικίες στα έργα τέχνης (αν και όχι πάντα, γιατί πολλά παραμένουν άδικα υποτιμημένα), όμως συχνά το κάνει ερήμην των ίδιων των καλλιτεχνών, όταν εκείνοι δεν υπάρχουν πια.
Δεν δίνουν δεκάρα!
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οπου φυσάει ο άνεμος
Μακραίνει κάθε μέρα ο κατάλογος των ταινιών που η μετάδοσή τους από διάφορες ιντερνετικές πλατφόρμες αναστέλλεται για λόγους «πολιτικής ορθότητας». Είναι τελικά ρατσιστική ταινία το «Οσα παίρνει ο άνεμος» και...
Οπου φυσάει ο άνεμος
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η γοητεία μιας άλλης εποχής
Οι αδερφές Μπρόγιερ, η Ερρικα και η Μαργαρίτα, σε όλα τα χρόνια του '60 ώς τις αρχές του '70 δεν ήταν πρωταγωνίστριες μεν αλλά πρωταγωνιστούσαν στη διασκέδαση της αστικής τάξης. Ολα είχαν μια αίσθηση μαγείας,...
Η γοητεία μιας άλλης εποχής
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μ’ ένα βιβλίο ή μ’ ένα τραγούδι!
Θα ήθελα να μιλήσω κι εγώ για κάποιες ταινίες, κυρίως για να σας προτρέψω να τις δείτε. Είναι ταινίες χαμηλόφωνες, που δεν τις είδα στις διάφορες λίστες. Μίλησαν όμως κατευθείαν στην ψυχή μου, και όχι μόνο μια...
Μ’ ένα βιβλίο ή μ’ ένα τραγούδι!
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Σύλβια, η πόρνη που δεν σέβεται
Ο Χάουαρντ Φαστ, αυτός ο υπέροχος προοδευτικός συγγραφέας, ήταν καλός και αρεστός όσο έγραφε αποκλειστικά πολιτικά μυθιστορήματα. Οταν όμως τόλμησε να γράψει και αστυνομικά… «διαφοροποιήθηκε και ασχολήθηκε...
Σύλβια, η πόρνη που δεν σέβεται
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οταν η Ρενέ συνάντησε την Τζούντι
Το 1949 η Τζούντι Γκάρλαντ, μεγάλο αστέρι για μία δεκαετία της MGM, μόλις 27 χρόνων, με έναν γάμο και ένα διαζύγιο στο ενεργητικό της, με σπασμένα νεύρα από τις σκληρές και απάνθρωπες συνθήκες στο στούντιο,...
Οταν η Ρενέ συνάντησε την Τζούντι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας