Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ε, ε, είμαι εδώ! (4 Απριλίου)
AP Photo/Rick Bowmer, File

Ε, ε, είμαι εδώ! (4 Απριλίου)

  • A-
  • A+

Ε, ε, είμαι εδώ!

Από τη Γαλλία, ένα sms το πρωί. Στο Παρίσι δεν υπάρχουν πια κίτρινα γιλέκα.

Ειδήσεις από απόσταση.

Πολλοί αναπνευστήρες φτάνουν αυτή την Κυριακή στα αεροδρόμια.

Ο Τραμπ προειδοποιεί ότι δεν θα χρησιμοποιήσει μάσκα.

Ο Μανού Τσάο στέλνει τραγούδια από το κανάλι του στο YouTube.

Coronarictus Killer Sessions. Και γελάει.

Στην Ελ Παΐς μιλούν για την επιστροφή ενός τραγουδιστή που κρυβόταν για χρόνια.

Δεν έχει κινητό.

Εγκατέλειψε τις συναυλίες.

«Δεν θέλω να νιώθω σαν μαριονέτα στην καταιγίδα».

Παίζει κρυμμένος σε μικρά μπαρ.

Το έχει κάνει και στη Λισαβόνα, στο μπαρ BUS.

Η Ρώμη, η ποιμενική μου από τη Βέρνη, είναι καλά.

Είναι παρούσα και είναι οικεία.

Τα ζώα το κάνουν αυτό καλύτερα από τους ανθρώπους.

Ή κοιμούνται ή είναι παρόντα.

Η Ζέρι, η γκόλντεν, την υποδέχεται με χαρά και σάστισμα.

Ο κτηνίατρος της άνοιξε ένα ξέφωτο στο πόδι για να είναι εμφανής η πληγή.

Ένα ξέφωτο για να αποκαλυφθεί καλύτερα το πρόβλημα.

Μάθημα ιατρικής και βιογραφίας.

Ξέφωτο και ξεκαθαρίζω στα πορτογαλικά έχουν την ίδια ρίζα.

Στο Λονδίνο τα drone σχεδόν αγορεύουν απ’ το ύψος του χαμηλού ουρανού.

Χαμηλός ουρανός είναι ο ουρανός όπου φτάνουν οι μηχανές.

Τα drone λένε σε ηχογράφηση:

Πρέπει να βγαίνετε μόνο για ζητήματα υγείας, τροφής, κτλ.

Μια πολύ εκτεταμένη ηχογράφηση με συστάσεις ασφαλείας.

Θυμίζει τις οδηγίες χρήσης μιας μηχανής.

Αλλά εδώ οι οδηγίες μιας μηχανής είναι για να λειτουργήσουν τα ανθρώπινα όντα.

Φαντάζομαι drone που δίνουν οδηγίες σχετικά με την λειτουργία των ανθρώπων σε απλές δραστηριότητες.

Ένα drone πάνω από έναν ξυλουργό να του δίνει οδηγίες πώς να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία.

Ένα drone πάνω από έναν υπουργό να του δίνει οδηγίες σχετικά με τον σωστό λόγο.

Drone πάνω από έναν ζωγράφο να προτείνει χρώματα, πινελιές, γραμμές.

Να ξεχαστεί ό,τι είναι εκεί έξω.

Είδα πριν λίγες μέρες την ταινία «Μεθυσμένος με γυναίκες και ζωγραφική» του Ιμ ΚουόνΤαέκ.

Ένας ζωγράφος έτοιμος να ζωγραφίσει, το τελάρο στο πάτωμα – αλλά η γυναίκα του ψιθυρίζει κάτι στο αυτί.

Σαν να του δίνει οδηγίες για τη ζωγραφική.

Μια γυναίκα, όχι ένα drone.

Να κάνει κανείς μια τέτοια περφόρμανς.

Φαντάζομαι ότι η γυναίκα έχει ένα μυστικό που κάνει τον ζωγράφο να ζωγραφίζει.

Εκείνος θα πουλούσε τον πίνακα που αγαπούσε πολύ μόνο «όταν στεγνώσει η θάλασσα» – λέει στην ταινία.

Να αντικατασταθούν τα μαθήματα δια ζώσης από μαθήματα προερχόμενα από drone.

Ένα drone πάνω από κάθε μαθητή μέχρι ο μαθητής να τα μάθει όλα.

Από το Α ως το Ω, κι από το μηδέν ως το άπειρο.

Αν ο μαθητής δεν μαθαίνει, το drone στέλνει ένα μικρό ηλεκτρικό  σοκ, λέει κάποιος.

Συνετή ιδέα, αλλά τεχνικά δύσκολη – λέει ένας άλλος.

Διεστραμμένες ιδέες για έναν νέο αιώνα που αδημονεί να ξεκινήσει πριν την ώρα του.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε δύο βδομάδες, δέκα εκατομμύρια  νέοι άνεργοι.

Χανς Μάγκνους Εντσενσμπέργκερ.

«κάτι πρέπει να γίνει και γρήγορα

το ξέρουμε ήδη

πως είναι ωστόσο ακόμη νωρίς για να κάνουμε κάτι

πως είναι ωστόσο πολύ αργά για να κάνουμε κάτι

το ξέρουμε ήδη»

Να απαιτηθούν στον δημόσιο χώρο drone που μεταδίδουν μουσική.

Στους δρόμους του Λονδίνου, του Παρισιού, της Νέας Υόρκης, του Μπουένος Άιρες και της Μαδρίτης.

Κάποιος μου συστήνει το Twist and shout των Beatles, αλλά χωρίς να σηκώσω τις πατούσες απ’ το πάτωμα.

Ένας άντρας χορεύει ζευγάρι μια σάλσα μπροστά σε έναν ψηλό καθρέφτη.

Καθρέφτη σε ύψος δίποδου και με το σωστό πλάτος.

Χορεύει με τον εαυτό του, αλλά είναι ενθουσιασμένος.

Αγγίζει τον καθρέφτη σαν να είχε κι ο καθρέφτης χέρι.

Χωρίς καθρέφτες, να μένει κανείς στο σπίτι θα ήταν πιο σκληρό.

Η Ελληνίδα φίλη μου μου στέλνει ένα μήνυμα.

«Ο πατέρας μου (έξοδος λόγω 4) με υποδέχεται κάθε μέρα στην αυλή του (δεν μπαίνω πια στο σπίτι) με ένα ποτηράκι ρακή»

Οι γονείς ξέρουν, ακόμη κι έτσι, να υποδέχονται τα παιδιά τους.

---------------------------

*Ο Γκονσάλο Μ. Ταβάρες είναι Πορτογάλος συγγραφέας και γράφει το Ημερολόγιο της Πανούκλας καθημερινά από τις 23 Μαρτίου για την εφημερίδα Expresso.

**Η Αθηνά Ψυλλιά που έκανε τη μετάφραση είναι ψυχολόγος και μεταφράστρια λογοτεχνίας από τα πορτογαλικά και συνεργάζεται με τον Γκονσάλο Μ. Ταβάρες από το 2011.

Σημείωση efsyn.gr: Τα κείμενα του Γκονσάλο Μ.Ταβάρες από την εφημερίδα  Expresso θα αναδημοσιεύονται σε καθημερινή βάση από την ιστοσελίδα μας, κατόπιν συμφωνίας μαζί του

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Το γιατί εξακολουθεί να είναι το άγιο Δισκοπότηρο κάθε πράγματος (29 Μαΐου)
O αστυνομικός που σκότωσε τον Τζορτζ Φλόιντ είναι υπό κράτηση και κατηγορείται για ανθρωποκτονία∙ ταραχές σε διάφορα σημεία της περιοχής, πολλά κτίρια στις φλόγες/
Το γιατί εξακολουθεί να είναι το άγιο Δισκοπότηρο κάθε πράγματος (29 Μαΐου)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Ο ήλιος υποχώρησε ώστε τα φυτά και οι άνθρωποι να χάσουν την αίσθηση του ημερολογίου (7 Μαΐου)
Κάποιος έγραψε μια μέρα πως δύο πλοία εμπόρων σκλάβων ονομάζονταν Βολτέρος και Ρουσό. Δίνουμε το όνομα ελεύθερων ανθρώπων σε δουλεμπορικά πλοία.
Ο ήλιος υποχώρησε ώστε τα φυτά και οι άνθρωποι να χάσουν την αίσθηση του ημερολογίου (7 Μαΐου)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΟΥΚΛΑΣ
Ένα διαβατήριο για να μπούμε στο σπίτι (21 Απριλίου)
Να πιστέψουμε σε μια ατομική γλώσσα: κάθε ανθρώπινο ον έχει μια γλώσσα που είναι μόνο δική του και όχι του πλήθους. Να γράψουμε στη γλώσσα καθενός από τους νεκρούς μας.
Ένα διαβατήριο για να μπούμε στο σπίτι (21 Απριλίου)
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Τραμπισμός: η εικόνα του μέλλοντός μας;
Οι νεοσυντηρητικοί των ΗΠΑ και οι απανταχού νεοφιλελεύθεροι, με τη βοήθεια των εξαγορασμένων ΜΜΕ, έχουν στήσει μια εικόνα-φούσκα ότι δεν υπάρχει εναλλακτική στην οικονομία της αγοράς, η οποία τόσο με την κρίση...
Τραμπισμός: η εικόνα του μέλλοντός μας;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας