• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 20.0°C
    1 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.9°C / 22.0°C
    4 BF
    46%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 10.6°C / 18.0°C
    1 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 9.4°C / 13.0°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    2 BF
    84%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 13.0°C / 20.0°C
    2 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    2 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 9.4°C / 18.0°C
    1 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 17.2°C
    1 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 19.2°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 18.9°C
    1 BF
    72%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 16.7°C / 20.0°C
    1 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.7°C
    3 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 18.3°C
    2 BF
    72%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    1 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    0 BF
    53%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    2 BF
    58%
Οι μισοί οδηγοί φοβούνται τους άλλους μισούς
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι μισοί οδηγοί φοβούνται τους άλλους μισούς

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στατιστικά θα πεις. Ναι αλλά το στατιστικό δείγμα (οδηγικής συμπεριφοράς) είναι επιστημονικώς επαρκές: περίπου 12.500 Ευρωπαίοι – από Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία και Σλοβακία.

Το ινστιτούτο που έκανε την έρευνα (Fondation Vinci Autoroutes) θεωρείται έγκριτο σε θέματα οδικής ασφάλειας. Κυρίως όμως, τα ευρήματα επιβεβαιώνουν πρόσφατα, προσωρινά στατιστικά για το 2019 της (ελληνικής) Τροχαίας και ΕΛΣΤΑΤ («Εφ.Συν.», 3/1/2020).

Και τι λένε όλα αυτά; Λένε ότι (στον τίτλο): «Είμαστε επικίνδυνοι οδηγοί και το πληρώνουμε» (οι περισσότεροι νεκροί από τροχαία το 2019 μεταξύ των 11 χωρών του δείγματος· περισσότεροι και από το 2018!). Και στο περιεχόμενο; Λένε αυτό που βλέπουμε και ξέρουμε όλοι, αλλά, παραδόξως, είναι σαν να μην το βλέπουμε και να μην το ξέρουμε: Σε όλα τα στάνταρ που συνιστούν ασφαλή ή ανασφαλή οδήγηση, είμαστε κορυφή ή πάτος (όπως το βλέπει κανείς!), εν πάση περιπτώσει, οι χειρότεροι μεταξύ των 11, με μόνους τους Ιταλούς να βρίζουν περισσότερο και τους Ισπανούς να κορνάρουν περισσότερο!

Εδωσε όμως και κάτι ακόμα η έρευνα, που χρήζει… ψυχιατρικής παρακολουθήσεως (το δημοσίευμα το επισημαίνει ως «ιδιότυπο εθνικό διχασμό»): Οι μισοί Ελληνες οδηγοί (50%) φοβούνται τους άλλους μισούς! Που σημαίνει ότι όλοι φοβούνται όλους! Στις 9/10/2019, με αφορμή τυχαίο κυκλοφοριακό κομφούζιο δύο μέρες πριν, τιτλοφορούσα χρονογράφημά μου για τους οδηγούς σε σχέση με τους πεζούς, ως αυτόπτης μάρτυρας και πεζός: «Διχασμένες προσωπικότητες καθημερινής χρήσεως». «Διχασμένες», γιατί, ενώ στον περισσότερο χρόνο τους είναι πεζοί, με προβλήματα πεζών, μόλις πιάνουν τιμόνι, ξεχνούν αυτομάτως τον πεζό και γίνονται επιθετικοί απέναντί του. Δηλαδή, επιτίθενται στον άλλο εαυτό τους! Τι διαφορετικό δείχνει η έρευνα;

ΥΓ. Μηδέν θάνατοι παιδιών από τροχαία το 2019 στη Νορβηγία («SOS» Τροχαία Εγκλήματα).

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ο στρατηγός Στ. Σαράφης
Από παιδί –μαθητής ακόμα στο Δημοτικό– θυμάμαι τον σκοτωμό από τροχαίο στην παραλιακή του στρατηγού Στέφανου Σαράφη, αρχηγού του ΕΛΑΣ.
Ο στρατηγός Στ. Σαράφης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Διχασμένες προσωπικότητες καθημερινής χρήσεως
Ολοι οι οδηγοί πρωτίστως είναι πεζοί· δευτερευόντως οδηγούν. Πώς γίνεται, στο τιμόνι, να ξεχνούν ότι ελάχιστο χρόνο πριν ήταν στη θέση αυτού που τώρα τον βάζουν σε κίνδυνο παραβιάζοντας τον σηματοδότη του;
Διχασμένες προσωπικότητες καθημερινής χρήσεως
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Βατομουριά πεσούσα υπέρ πίστεως αυτοκινήτου
Το μεγαλείο της φύσης! Η διαφορετικότητα αυτών που τα νομίζουμε όμοια. Και που διαφέρουν ακόμα και ανάλογα με τη μέρα και την ώρα που τα συλλέγεις! Μία λοιπόν από τις πέντε βατομουριές, η προτελευταία...
Βατομουριά πεσούσα υπέρ πίστεως αυτοκινήτου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Σαν κάπου να γέρνει ο ζυγός της Δικαιοσύνης
Τα στοιχεία που παραθέτει ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα για μέτρα και νόμους που ευνοούν ασυνείδητους οδηγούς είναι έως… εξωφρενικά. Γι’ αυτό και ο SOS, ενόψει της τρέχουσας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας του...
Σαν κάπου να γέρνει ο ζυγός της Δικαιοσύνης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Σύμβολο αναισθησίας στη νοηματική της πόλης
Το σύμβολο αναισθησίας στην πόλη είναι, χωρίς αμφιβολία, οι ανασηκωμένοι υαλοκαθαριστήρες στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων που οι οδηγοί τους τα παρκάρισαν, με τον πιο ακραίο τρόπο γραψο…τετοιοϊσμού.
Σύμβολο αναισθησίας στη νοηματική της πόλης
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Συμβάν που δεν γνώρισε παραμικρή δημοσιότητα
«Παρακαλώ για τη βοήθεια όλων για τροχαίο με εγκατάλειψη του αγαπημένου μου αδερφού Giouseppe Vinciguerra ετών 53 που κατέληξε σε θάνατο. Την Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019, ώρα περίπου 11.30 το πρωί, ενώ διέσχιζε...
Συμβάν που δεν γνώρισε παραμικρή δημοσιότητα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας