• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 21.2°C
    2 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 12.6°C
    3 BF
    94%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 17.0°C
    6 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    3 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    5 BF
    82%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 14.0°C
    4 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 10.4°C / 10.4°C
    3 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    4 BF
    80%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.8°C
    5 BF
    44%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 22.9°C
    7 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    6 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    5 BF
    71%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    6 BF
    66%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 16.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.5°C / 16.5°C
    3 BF
    78%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 14.8°C / 20.8°C
    4 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 21.4°C
    4 BF
    55%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.3°C / 14.3°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.2°C / 14.7°C
    2 BF
    85%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    93%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αγορά ανθρωπίνου κρέατος

  • A-
  • A+

Πριν από καμιά δεκαετία, ένα λονδρέζικο χασάπικο έβγαλε στις προθήκες για πώληση ανθρώπινα μέλη. Χέρια, πόδια, μάγουλα, αυτιά, μάτια, ακόμη και ολόκληρο ανθρώπινο σώμα, με τιμή ανά κιλό. Ηταν ένα μακάβριο χάπενινγκ, βέβαια, καθώς τα ανθρώπινα μέλη αποτελούνταν από μοσχαρίσιο, χοιρινό ή αρνίσιο κρέας. Σκοπός ήταν η ενίσχυση μιας μη κυβερνητικής οργάνωσης στήριξης ανθρώπων που είχαν υποστεί ακρωτηριασμούς. Δεν ξέρω αν και τι πέτυχαν οι διοργανωτές του χάπενινγκ με αυτή την υπερβολή, αλλά έχω την αίσθηση ότι η φρίκη που προκάλεσε η θέα του τεχνητού ανθρώπινου σώματος είναι δυσανάλογη της φρικιαστικής ανοχής που ως είδος και, κυρίως, ως οικονομικός πολιτισμός έχουμε δείξει και εξακολουθούμε να δείχνουμε στο εμπόριο της ανθρώπινης σάρκας. Νεκρής και τεμαχισμένης, ή ολοζώντανης και αρτιμελούς.

Κι αυτό δεν αφορά μόνο τους προγόνους των «φρικιασμένων» Λονδρέζων, που πριν από 2-3 αιώνες προσέρχονταν στην ίδια αγορά για να αγοράσουν ζωντανή μαύρη σάρκα από την Αφρική, απόλυτα εξοικειωμένοι με τη δουλεία. Η οποία μπορεί να είναι τόσο αρχαία όσο οι πόλεμοι και το ιδιωτικό χρέος, αλλά μόνο στη διάρκεια του «έπους» της βιομηχανικής επανάστασης έγινε κυριολεκτικά μια παγκόσμια αγορά εκατομμυρίων ανθρώπινων εμπορευμάτων. Αφορά και τους -υποτίθεται- ανυποψίαστους κατοίκους του αναπτυγμένου κόσμου που συμμετέχουν καθημερινά σε πράξεις αγοραπωλησίας ανθρώπινης σάρκας. Σάρκας κάθε χρώματος, κάθε φύλου, κάθε ηλικίας και βαθμού ωρίμασης. Τους αφορά όχι μόνο με τον αφηρημένο τρόπο της εμπορευματοποίησης του ανθρώπινου σώματος, δηλαδή του μηχανισμού με τον οποίο η οικονομία της αγοράς καθιστά εμπόρευμα κάθε ανθρώπινη ενέργεια, ιδιότητα, λειτουργία και ανάγκη. Αλλά και με τον κυριολεκτικό τρόπο της αγοραπωλησίας του σώματος.

Η λαμπερή, προφανής και σκαμπρόζικη πλευρά αυτής της διαδικασίας ας πούμε ότι είναι το πώς τιμολογούνται οι παίκτες του ποδοσφαίρου κι άλλων ομαδικών σπορ, που «κρεμιούνται» σε ένα κανονικό χρηματιστηριακό χασάπικο και αγοράζονται, πωλούνται, νοικιάζονται ή απλώς δανείζονται. Κάθε οπαδός ή παίκτης στοιχήματος, με τα λίγα ή πολλά που διαθέτει κάθε εβδομάδα, συμβάλλει στα σκαμπανεβάσματα αυτής της αγοράς. Κάτι ανάλογο παίζει στο μόντελινγκ, στη διαφήμιση ή στα ριάλιτι, όπου νέα κορίτσια κι αγόρια συνωθούνται και αυτοεξευτελίζονται με κάθε τρόπο για να ανεβάσουν την τιμή των σωμάτων τους. Για την τιμή αποφαίνονται καθωσπρέπει αξιολογητές, που γδύνουν και ντύνουν τα κορμιά με ύφος ολίγον κριτικού τέχνης και ολίγον έμπειρου μαστροπού.

Η λιγότερο προφανής και ολότελα σκοτεινή πλευρά της συμμετοχής μας στην καθημερινή αγοραπωλησία ανθρωπίνου κρέατος έχει να κάνει με το σεξ. Αυτό το απαράμιλλο δώρο της φύσης, που αφού για αιώνες ταλαιπωρήθηκε από τη χριστιανική ενοχοποίηση, η παγκόσμια αγορά το «απελευθέρωσε» με το χειρότερο δυνατό τρόπο: διαχέοντας και εδραιώνοντας μια φρικιαστική κουλτούρα βιασμού, που έχει υποκαταστήσει την υγιή φαντασία και φαντασίωση.

Η βιομηχανική πορνογραφία, η πορνεία και το τράφικινγκ που είναι στενά συνδεμένα μεταξύ τους συνθέτουν μια παγκόσμια αγορά ανθρωπίνου κρέατος που έχει εισβάλει με κάθε δυνατό τρόπο όχι μόνο στην καθημερινότητα των ανθρώπων, αλλά στο βαθύ υποσυνείδητό τους. Το ένστικτο και η αληθινή επιθυμία της σωματικής σχέσης με τον άλλο εκτοπίζεται από στερεοτυπικές εικόνες όπου το σεξ μετατρέπεται σε σχέση εξουσίας, εξευτελισμού, ταπείνωσης, χρήσης του άλλου σώματος ως άψυχου αντικειμένου. Ο έρωτας γίνεται άσκηση βίας του δυνατού στον αδύναμο, του κυρίαρχου στον υποτελή, του πλούσιου στον φτωχό, του ισχυρού στον ευάλωτο. Κι αυτό συμβαίνει κάθε στιγμή, κάθε λεπτό και δευτερόλεπτο σε απίστευτη παγκόσμια κλίμακα.

Μ’ αυτή την έννοια έχουν δίκιο όσοι λένε για την υπόθεση Λιγνάδη και κάθε συναφή υπόθεση ότι «όλοι ξέραμε». Ολοι ξέρουμε. Ολοι ξέρουμε, ή εν πάση περιπτώσει μπορούμε να υποψιαστούμε, ότι μια επίσκεψη στο παράνομο μπουρδέλο ή στην υπαίθρια πιάτσα δεν είναι απλά μια συναλλαγή με μια/έναν «εργάτρια/τη του σεξ». Αλλά μπορεί να είναι ο σεξουαλικός καταναγκασμός ενός θύματος τράφικινγκ, που έχει περάσει διά πυρός και σιδήρου μέχρι να εξοικειωθεί με τη νέα του. Ολοι ξέρουμε ότι μια επίσκεψη στο Pornhub και οποιαδήποτε πορνοσελίδα από αυτές που είναι σταθερά πρώτες στις παγκόσμιες επιλογές αναζήτησης στον Ιστό, περιέχει το ρίσκο να «νομιμοποιεί» παιδική πορνογραφία, σεξουαλική δουλεία, εκμετάλλευση θυμάτων τράφικινγκ ή παράνομα κινηματογραφημένων ανθρώπων. Ανθρώπων που εν αγνοία τους εμφανίζονται ως χαρούμενες/οι πορνοστάρ, ικανοποιημένες/οι από κάθε πράξη εξευτελισμού, βίας, ταπείνωσης. ακόμη κι από επικίνδυνα για τη ζωή τους «πειράματα» στα οποία υποβάλλονται σε καλοσκηνοθετημένα ή ερασιτεχνικά βίντεο που εξάπτουν τη σεξουαλική φαντασία μας ή απλώς βοηθούν μια στιγμιαία χειρωνακτική ανακούφιση.

Η πορνογραφία και η πορνεία είναι ενδεχομένως τόσο αρχαία όσο και η ανθρώπινη (όχι ζωική) σεξουαλικότητα. Αλλά οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι μονάχα ο καπιταλισμός, και δη αυτός της ύστατης παγκοσμιοποίησης και της καθολικής ψηφιακής διασύνδεσης 4,5 δισεκατομμυρίων ανθρώπων τους έδωσε υπόσταση μιας καλά οργανωμένης και κερδοφόρας βιομηχανίας, με τζίρο τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων. Μιας βιομηχανίας που κατεδάφισε κάθε φραγμό και αναστολή και διέδωσε μια κουλτούρα σεξουαλικής βίας, γυρίζοντάς μας πίσω στη σκοτεινή προϊστορία της ανθρωπότητας.

Ολοι ξέραμε και όλοι ξέρουμε ότι η μετατροπή της ερωτικής χαράς και της επιθυμίας για τον άλλο σε άπληστη και εγωιστική κατάχρηση του σώματός του, μας καθιστά συνενόχους της απάνθρωπης αγοράς ανθρωπίνου κρέατος.

💬 Θεωρίες για την υπεραξία

Τα παραδείγματα πιστής μονογαμίας που βλέπουμε σε πουλιά δεν αποδείχνουν τίποτε για τους ανθρώπους, μια και δεν κατάγονται από τα πουλιά. Κι αν η αυστηρή μονογαμία είναι το κορύφωμα κάθε αρετής, τότε το βραβείο ανήκει στην ταινία, που σε κάθε μια από τις 50-200 προγλωττίδες της, ή τμήματα του κορμιού της, έχει έναν πλέριο θηλυκό και αρσενικό γεννητικό μηχανισμό και περνά όλη της ζωή της συνουσιαζόμενη με τον εαυτό της στο καθένα από τα τμήματά της. Οταν περιοριστούμε όμως στα θηλαστικά βρίσκουμε όλες τις μορφές της γενετήσιας ζωής: σχέσεις χωρίς κανένα κανόνα, σημάδια ομαδικού γάμου, πολυγαμία, μονογαμία. Λείπει μόνο η πολυανδρία, αυτήν μονάχα οι άνθρωποι μπορούσαν να τη δημιουργήσουν.

Φρίντριχ Ενγκελς, «Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους»

[email protected], kibi-blog.blogspot.com

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υποτιμημένες πτυχές της αφγανικής κρίσης
Διαβάζοντας τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης αισθάνεσαι ότι ο κόσμος ολάκερος κινείται ανάμεσα στο «άσπρο» και στο «μαύρο». Πιο πρόσφατο παράδειγμα η διαχείριση της αναμενόμενης έλευσης των Αφγανών φυγάδων.
Υποτιμημένες πτυχές της αφγανικής κρίσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση του σώματος
Υποστηρίζω ότι η κατ’ επάγγελμα διάθεση του σώματος στο σεξ (ασχέτως φύλου) δεν είναι πιο επώδυνη ή πιο αθέμιτη από τη διάθεση του σώματος ενός εργάτη στα ανθρακωρυχεία.
Το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση του σώματος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σεξ για επιβίωση: δημοσιογραφία της εξομολόγησης και ηθικός πανικός
Το σεξ για επιβίωση συμβαίνει στις ευκαιριακές πιάτσες της Αθήνας ή βρισκόμαστε μπροστά σε μια προσπάθεια των ΜΜΕ να δημιουργήσουν κλίμα ηθικού πανικού με αφορμή τα υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζουν...
Σεξ για επιβίωση: δημοσιογραφία της εξομολόγησης και ηθικός πανικός
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εμφανής η πολιτική σκοπιμότητα των διώξεων
Η εκμετάλλευση της πανδημίας ως προσχήματος είναι προσωρινή, αλλά η πρόθεση της κυβέρνησης και γενικότερα των φορέων της αστικής εξουσίας να καταργήσουν όσο περισσότερες δημοκρατικές ελευθερίες και δικαιώματα...
Εμφανής η πολιτική σκοπιμότητα των διώξεων
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
«Ελαιάδα 9.0»
Αυτό που άρχισε στην Αρχαία Ολυμπία με το λαδάκι από τις 200 ελίτσες του Δία τα αλλάζει όλα. Ο Σκυλακάκης οφείλει να υποβάλει αίτηση στην Κομισιόν για πλήρη αναθεώρηση του σχεδίου «Ελλάδα 2.0», το οποίο θα...
«Ελαιάδα 9.0»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας