• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.6°C / 9.7°C
    0 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 6.6°C
    2 BF
    53%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    8°C 7.7°C / 9.3°C
    3 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    2 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    3°C 2.9°C / 3.5°C
    1 BF
    75%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 6.0°C
    1 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    -1°C -1.6°C / 2.3°C
    3 BF
    86%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 4.6°C / 7.6°C
    2 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.3°C / 10.2°C
    3 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 3.9°C / 7.9°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 7.7°C / 10.7°C
    1 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    4 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 9.9°C
    3 BF
    87%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 4.5°C
    1 BF
    71%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.4°C / 5.1°C
    1 BF
    92%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 0.8°C / 7.1°C
    1 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 4.8°C / 8.8°C
    2 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 2.3°C / 5.5°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.4°C / 6.7°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
    2 BF
    74%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αξιοπρέπεια και ισοτιμία

  • A-
  • A+

Προς Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Αξιότιμη κ. Κεραμέως,

Ονομάζομαι Κατερίνα Μπλέτσα, είμαι ανάπηρη αναπληρώτρια ειδικής εκπαίδευσης και φέτος για πρώτη φορά μετά από 12 συναπτά έτη κινδυνεύω να μείνω χωρίς εργασία, εξαιτίας του νέου νόμου 4589/2020.

Φέτος, λοιπόν, για πρώτη φορά γίνονται μόνιμοι διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση. Καθώς οι ανάπηροι/ες αποτελούμε το 10% του πληθυσμού, είναι λογικό ότι κάποιοι από εμάς είμαστε εκπαιδευτικοί.

Στο σημείο αυτό να υπογραμμίσω ότι όπως όλοι, ανάπηροι και μη, και εμείς διαβάσαμε και σπουδάσαμε κανονικά. Διαθέτουμε αρκετά προσόντα, όπως ξένες γλώσσες, γνώση υπολογιστών, και δεν μας χαρίστηκε κανένα πτυχίο. Πολλοί από εμάς έχουμε και δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό κι άλλα επιπλέον προσόντα.

Μέχρι πρόσφατα, με το άρ. 13 του Π.Δ. 50/1996, οι ανάπηροι εκπαιδευτικοί είχαν το δικαίωμα να παίρνουν απόσπαση στον τόπο κατοικίας τους, δηλαδή ο νομοθέτης του Π.Δ. 1996, 24 χρόνια πριν, είχε μεριμνήσει γι’ αυτό, ωστόσο ο νέος Νόμος του 2020 (4589/2020, παρ. 62) δεν το λαμβάνει υπόψη. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότεροι ανάπηροι συνάδελφοί μου θα αναγκαστούμε να δηλώσουμε μόνο τον τόπο μόνιμης κατοικίας μας και κατά συνέπεια το πιθανότερο είναι οι περισσότεροι ανάπηροι συνάδελφοι να μείνουμε εκτός διορισμού, ακόμα και αν είμαστε στον πίνακα διοριστέων.

Να αναφέρω ότι δουλεύω 12 χρόνια στην εκπαίδευση, έχω αρκετά μόρια λόγω σπουδών και προϋπηρεσίας ώστε να είμαι στον πίνακα διοριστέων, αλλά όχι αρκετά προκειμένου να διοριστώ στον τόπο καταγωγής μου.

Είναι ευρέως γνωστό ότι η ελληνική κοινωνία, δυστυχώς, δεν είναι φτιαγμένη να εξυπηρετεί πρακτικά τις ανάγκες όλων των μελών της, ειδικά των αναπήρων. Την ευθύνη γι’ αυτό την έχει, φυσικά, η πολιτεία, η οποία δεν έχει μεριμνήσει προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες όλων μας. Δεν υπάρχει καθολική προσβασιμότητα, αλλά ούτε και μέριμνα για την αλυσίδα προσβασιμότητας, σε όλα τα επίπεδα του κοινωνικού γίγνεσθαι. Επιπλέον, ζω σε μια κοινωνία που βρίθει από στερεότυπα και προκαταλήψεις, όπου μόνο ο μη ανάπηρος άνθρωπος θεωρείται ικανός για εργασία. Συνεχώς καταπατείται η πρακτική εφαρμογή της σύμβασης των δικαιωμάτων των αναπήρων. Υπάρχουν αμέτρητες ελλείψεις ισότιμης πρόσβασης για όλους/ες στην παιδεία, στον πολιτισμό, στην υγεία, στην εργασία. Εξαιτίας αυτών των ελλείψεων, πολλοί από εμάς τους/τις ανάπηρους/ες εγκλωβιζόμαστε στα σπίτια μας και, το σημαντικότερο, δυσκολευόμαστε εξαιρετικά να βρούμε εργασία.

Να τονίσω εδώ ότι τόσο ο εγκλωβισμός όσο και ο αποκλεισμός μας οφείλονται σε αυτές τις ελλείψεις προσβασιμότητας και ΟΧΙ στις βλάβες μας, όπως συνηθίζεται να αποδίδεται από πολλούς (για ευνόητους λόγους).

Τι κάνει, όμως, το ελληνικό κράτος για να αντισταθμίσει αυτές τις ελλείψεις; Για άλλη μια φορά αρνείται να συμπεριλάβει τους ανάπηρους πολίτες; Εισάγει έναν νέο αποκλεισμό, θεσμικό αποκλεισμό, με τον νόμο 4589/2020, και καθιστά πρακτικά αδύνατη τη δυνατότητά μας να εργαστούμε.

Αντιθέτως, με τον νέο νόμο μοριοδοτείται το ποσοστό της βλάβης. Οσο μεγαλύτερη η βλάβη του καθενός τόσο περισσότερα μόρια και το αντίστροφο. Αφενός δεν αποτελούν προσόν οι βλάβες μας! Αφετέρου, όπως προανέφερα, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουμε δεν προέρχονται από τις βλάβες μας. Ακόμη κι αν κατορθώσει ένας ανάπηρος εκπαιδευτικός να βρει προσβάσιμο σπίτι ώστε να εργαστεί μακριά από τον τόπο κατοικίας του, πόσο εξασφαλισμένη θα είναι η προσβασιμότητα του περιβάλλοντος χώρου; Θα υπάρχει αλυσίδα προσβασιμότητας; Θα βρει προσβάσιμες μονάδες υγείας να συνεχίσει, για παράδειγμα, τις φυσιοθεραπείες που πιθανόν να χρειάζεται;

Αν θέλουμε ως χώρα να θεωρούμαστε προοδευτικοί και πολιτισμένοι, θα πρέπει να δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους τους ανθρώπους να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να άρουμε τα εμπόδια, αντί να δημιουργούμε καινούργια.

Θα ήθελα να κλείσω με την εξής παρατήρηση: Τα σημερινά παιδιά και αυριανοί πολίτες αυτής της χώρας έχουν να ωφεληθούν σημαντικά μέσα από τη διάδρασή τους με ανάπηρους εκπαιδευτικούς. Ας μην υποτιμηθεί η δύναμη ενός τέτοιου μηνύματος προς τους μελλοντικούς πολίτες, που μπορεί να σταθεί καταλυτικό για τη γενικότερη πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας.

Αξιοπρέπεια και ισοτιμία σε όλους και όλες!

Ευχαριστώ,
Κατερίνα Μπλέτσα,
ανάπηρη εκπαιδευτικός


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 24/082020.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα
Ας το κάνουμε σαφές: Δεν είναι κάποιες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Είναι η ταφόπλακα της δημόσιας εκπαίδευσης. Και πρέπει να αποσυρθεί.
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
Ενώ το υπουργείο δεν έκανε καμία ενέργεια για να οργανωθεί σωστά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ δεν προχώρησε σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, έρχεται τώρα να δηλώσει το ενδιαφέρον του για τη «βελτίωση του...
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας