Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι μαγικές εμπειρίες του Λυκείου
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι μαγικές εμπειρίες του Λυκείου

  • A-
  • A+

Είμαι μαθήτρια της Γ’ Λυκείου. Αποφάσισα να γράψω ένα κείμενο που θα με βοηθούσε να εκφράσω τις ιδέες μου και ευελπιστώ να δώσει μια άλλη οπτική στους εκπαιδευτικούς.

Στα περισσότερα μαθήματα είχα χάσει το ενδιαφέρον μου. Εφερνα μαζί μου και διάβαζα ιαπωνικά στα οποία έκανα μαθήματα. Ενας καθηγητής ασχολήθηκε μαζί μου για πρώτη φορά: «Τι είναι αυτά που κάνεις εδώ; Αντιγράφεις τηλέφωνα;» Απλά έβαλα τα βιβλία κάτω από το θρανίο και παρέμεινα σιωπηλή. Φαίνεται να τον ενόχλησε γιατί μετά φώναξε: «Είσαι για ίδρυμα;». Η τάξη άρχισε να γελάει και αυτό παραμένει ένα αστείο που κάνουμε μεταξύ μας. Ο ίδιος άλλωστε γελοιοποιήθηκε.

Σε όλες τις τάξεις η απαραίτητη εμπιστοσύνη καθιερώνεται μέσω του σεβασμού. Πράξεις σαν αυτές δεν αντιπροσωπεύουν τον σεβασμό απέναντι στα παιδιά. Οι μαθητές όμως δεν είναι προκλητικοί και ασεβείς με το να μην προσέχουν ή να μη διαβάζουν;

Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η πλήρης απαξίωση των μαθητών δεν είναι μια προσωπική επίθεση. Είναι μια απεγνωσμένη προσπάθεια επικοινωνίας από μέρος τους που μαρτυρεί πολλά. Απεγνωσμένοι γιατί μέσα στην τάξη δεν νιώθουν άνετα να μιλήσουν και να εκφραστούν. Θα μπορούσατε να κατηγορήσετε τα προβλήματά τους, όπως πολλοί κάνουν, αλλά αν παρακολουθήσετε προσεκτικά δεν είναι το ίδιο απαξιωτικά προς όλους τους καθηγητές-δασκάλους. Αυτοί που τα έχουν εμπιστευτεί περισσότερο είναι αυτοί στων οποίων το μάθημα έχουν ένα κίνητρο παραπάνω, αν όχι να προσέχουν, να ακούν.

Με άλλα λόγια οι απαξιωτικές συμπεριφορές των παιδιών δεν θα έπρεπε να είναι αφορμή να τους φωνάξετε, να τα στοχοποιήσετε και να τα προσβάλετε, αλλά ευκαιρία αυτοκριτικής. Οι φωνές δεν βοηθάνε, ενώ χειροτερεύουν τις καταστάσεις.

Υπήρχαν όμως καθηγητές που δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στάση τους. Με ενέπνευσαν και τους ευχαριστώ επειδή πίστεψαν σε μένα ενώ ίσως δεν το άξιζα. Η στάση αυτή τους τιμά σαν καθηγητές και σαν ανθρώπους. Με έπεισαν να προσπαθήσω στα μαθήματά τους όχι επειδή ήταν ενδιαφέροντα αλλά γιατί ήθελα απλά να τους ανταποδώσω με κάποιον τρόπο τη στήριξη αυτή.

Ολοκληρώνοντας, για όλους τους καθηγητές για τους οποίους ήμουν «το παιδί για το ίδρυμα», αυτό το άρθρο και μόνο θέλω να είναι μέρος της ταυτότητάς μου, οι απόψεις μου, τις οποίες τώρα μπορώ να εκφράσω ελεύθερα και ξεκάθαρα. Θα μπορούσα να πω ότι σας λυπάμαι γιατί σας έχουν δοθεί τόσες βοήθειες να καταλάβετε τα λάθη σας.

Να βελτιώσετε τη συμπεριφορά, το μάθημά σας, τη στάση σας απέναντι στους άλλους! Θα μπορούσα να πω ότι λυπάμαι, ντρέπομαι που έχετε το προνόμιο, γιατί ναι, είναι προνόμιο, να διδάσκετε. Τότε θα έκανα το ίδιο λάθος. Οι καθηγητές που πίστεψαν σε εμένα με δίδαξαν το σημαντικότερο πράγμα. Να πιστεύω κι εγώ στους άλλους. Προσπαθήστε να αλλάξετε, αν όχι για εμένα, για τους μαθητές σας, για τον εαυτό σας τον ίδιο που υπονομεύετε.

ΑΠΟΨΕΙΣ
Το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη δεν θα ΠΕΡΑΣΕΙ!
Στις 28 Απριλίου η Κεραμέως ανακοίνωσε τη διαδικασία του σταδιακού ανοίγματος των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα κυβερνητικά σχέδια,...
Το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη δεν θα ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
Τον ρόλο του μάντη των συμφορών έχουν αναλάβει εργολαβικά κάποιοι (φορείς, άτομα, ενώσεις) το τελευταίο διάστημα. Και δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ούτε το ψέμα ούτε τη διαστρέβλωση, για να πείσουν ότι οι...
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πλασιέ της γνώσης
Κι είναι χιλιάδες σαν την Εύα, που γυρίζουν κάθε εβδομάδα σε δυο, τρία ή και τέσσερα σχολεία, σαν πλασιέ της γνώσης. Ίσα που προλαβαίνουν να χτυπήσουν την πόρτα του κάθε σχολείου, να διαλαλήσουν την...
Πλασιέ της γνώσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκθεση υποκρισίας
Στην πρώτη τους κρίσιμη διαδικασία αξιολόγησης συμμετέχουν με τη βεβαιότητα πως εκφράζοντας ελεύθερα και με παρρησία τις προσωπικές μας αντιλήψεις, ξεδιπλώνοντας τη μοναδικότητα της άποψης και του χαρακτήρα...
Εκθεση υποκρισίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η «διαθεματικότητα» και η αποδόμηση της γνώσης
Η έννοια της «διαθεματικότητας» στα Αναλυτικά Προγράμματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προσεγγίστηκε με διαφορετικούς τρόπους, δεν έχει σαφές περιεχόμενο και είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτή με επιστημολογικούς...
Η «διαθεματικότητα» και η αποδόμηση της γνώσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκπαίδευση, ο μεγάλος ασθενής;
Ολα είναι θέμα παιδείας, συνηθίζουμε να λέμε, αλλά φτιάξαμε μια παιδεία σε μόνιμη «ύπνωση». Και θέλουμε να την αξιολογήσουμε κιόλας. Αλλά η αξιολόγηση ας αρχίσει αυτή τη φορά από τα πάνω: από τις πολιτικές που...
Εκπαίδευση, ο μεγάλος ασθενής;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας