• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.2°C / 32.4°C
    5 BF
    25%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.1°C / 35.3°C
    2 BF
    42%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.0°C / 36.5°C
    3 BF
    22%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 33.1°C / 33.9°C
    2 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 32.4°C
    4 BF
    27%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.5°C / 36.8°C
    2 BF
    43%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.0°C / 33.1°C
    2 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    1 BF
    17%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 29.9°C
    4 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 29.6°C
    3 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.1°C / 26.8°C
    6 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 27.7°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    2 BF
    70%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.2°C / 33.9°C
    0 BF
    26%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.5°C / 32.2°C
    2 BF
    29%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.8°C / 32.0°C
    4 BF
    17%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.3°C / 29.9°C
    2 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.2°C / 33.3°C
    3 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    0 BF
    48%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι μαγικές εμπειρίες του Λυκείου

  • A-
  • A+

Είμαι μαθήτρια της Γ’ Λυκείου. Αποφάσισα να γράψω ένα κείμενο που θα με βοηθούσε να εκφράσω τις ιδέες μου και ευελπιστώ να δώσει μια άλλη οπτική στους εκπαιδευτικούς.

Στα περισσότερα μαθήματα είχα χάσει το ενδιαφέρον μου. Εφερνα μαζί μου και διάβαζα ιαπωνικά στα οποία έκανα μαθήματα. Ενας καθηγητής ασχολήθηκε μαζί μου για πρώτη φορά: «Τι είναι αυτά που κάνεις εδώ; Αντιγράφεις τηλέφωνα;» Απλά έβαλα τα βιβλία κάτω από το θρανίο και παρέμεινα σιωπηλή. Φαίνεται να τον ενόχλησε γιατί μετά φώναξε: «Είσαι για ίδρυμα;». Η τάξη άρχισε να γελάει και αυτό παραμένει ένα αστείο που κάνουμε μεταξύ μας. Ο ίδιος άλλωστε γελοιοποιήθηκε.

Σε όλες τις τάξεις η απαραίτητη εμπιστοσύνη καθιερώνεται μέσω του σεβασμού. Πράξεις σαν αυτές δεν αντιπροσωπεύουν τον σεβασμό απέναντι στα παιδιά. Οι μαθητές όμως δεν είναι προκλητικοί και ασεβείς με το να μην προσέχουν ή να μη διαβάζουν;

Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η πλήρης απαξίωση των μαθητών δεν είναι μια προσωπική επίθεση. Είναι μια απεγνωσμένη προσπάθεια επικοινωνίας από μέρος τους που μαρτυρεί πολλά. Απεγνωσμένοι γιατί μέσα στην τάξη δεν νιώθουν άνετα να μιλήσουν και να εκφραστούν. Θα μπορούσατε να κατηγορήσετε τα προβλήματά τους, όπως πολλοί κάνουν, αλλά αν παρακολουθήσετε προσεκτικά δεν είναι το ίδιο απαξιωτικά προς όλους τους καθηγητές-δασκάλους. Αυτοί που τα έχουν εμπιστευτεί περισσότερο είναι αυτοί στων οποίων το μάθημα έχουν ένα κίνητρο παραπάνω, αν όχι να προσέχουν, να ακούν.

Με άλλα λόγια οι απαξιωτικές συμπεριφορές των παιδιών δεν θα έπρεπε να είναι αφορμή να τους φωνάξετε, να τα στοχοποιήσετε και να τα προσβάλετε, αλλά ευκαιρία αυτοκριτικής. Οι φωνές δεν βοηθάνε, ενώ χειροτερεύουν τις καταστάσεις.

Υπήρχαν όμως καθηγητές που δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στάση τους. Με ενέπνευσαν και τους ευχαριστώ επειδή πίστεψαν σε μένα ενώ ίσως δεν το άξιζα. Η στάση αυτή τους τιμά σαν καθηγητές και σαν ανθρώπους. Με έπεισαν να προσπαθήσω στα μαθήματά τους όχι επειδή ήταν ενδιαφέροντα αλλά γιατί ήθελα απλά να τους ανταποδώσω με κάποιον τρόπο τη στήριξη αυτή.

Ολοκληρώνοντας, για όλους τους καθηγητές για τους οποίους ήμουν «το παιδί για το ίδρυμα», αυτό το άρθρο και μόνο θέλω να είναι μέρος της ταυτότητάς μου, οι απόψεις μου, τις οποίες τώρα μπορώ να εκφράσω ελεύθερα και ξεκάθαρα. Θα μπορούσα να πω ότι σας λυπάμαι γιατί σας έχουν δοθεί τόσες βοήθειες να καταλάβετε τα λάθη σας.

Να βελτιώσετε τη συμπεριφορά, το μάθημά σας, τη στάση σας απέναντι στους άλλους! Θα μπορούσα να πω ότι λυπάμαι, ντρέπομαι που έχετε το προνόμιο, γιατί ναι, είναι προνόμιο, να διδάσκετε. Τότε θα έκανα το ίδιο λάθος. Οι καθηγητές που πίστεψαν σε εμένα με δίδαξαν το σημαντικότερο πράγμα. Να πιστεύω κι εγώ στους άλλους. Προσπαθήστε να αλλάξετε, αν όχι για εμένα, για τους μαθητές σας, για τον εαυτό σας τον ίδιο που υπονομεύετε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τηλεκπαίδευση σε κοινωνία νεκρών
Η αξιότιμη (λέμε τώρα) υπουργός μας ακόμη δεν έχει απαντήσει στο πολύ απλό ερώτημα: Πόσο νόμιμη υπήρξε όλη αυτή η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης;
Τηλεκπαίδευση σε κοινωνία νεκρών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τρόπος εξέτασης αποφοίτων θεωρητικής κατεύθυνσης κατά το σχολικό έτος 2021 - 2022
Αν δεν δοθεί στους αποφοίτους η δυνατότητα να εξεταστούν και πάλι στην Κοινωνιολογία καταστρατηγείται βάσει νόμου το δικαίωμα εξέτασης στα ίδια μαθήματα για μαθητές κάποιας συγκεκριμένης κατεύθυνσης.
Τρόπος εξέτασης αποφοίτων θεωρητικής κατεύθυνσης κατά το σχολικό έτος 2021 - 2022
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται!
Προτείνω στο υπουργείο Παιδείας και στην κυβέρνηση, μέχρι του αναμενόμενου σταδιακού ανοίγματος των σχολείων, να μεριμνήσουν για τον άμεσο εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών και τη χορήγηση δωρεάν εβδομαδιαίων...
Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη δεν θα ΠΕΡΑΣΕΙ!
Στις 28 Απριλίου η Κεραμέως ανακοίνωσε τη διαδικασία του σταδιακού ανοίγματος των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα κυβερνητικά σχέδια,...
Το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη δεν θα ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
Τον ρόλο του μάντη των συμφορών έχουν αναλάβει εργολαβικά κάποιοι (φορείς, άτομα, ενώσεις) το τελευταίο διάστημα. Και δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ούτε το ψέμα ούτε τη διαστρέβλωση, για να πείσουν ότι οι...
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πλασιέ της γνώσης
Κι είναι χιλιάδες σαν την Εύα, που γυρίζουν κάθε εβδομάδα σε δυο, τρία ή και τέσσερα σχολεία, σαν πλασιέ της γνώσης. Ίσα που προλαβαίνουν να χτυπήσουν την πόρτα του κάθε σχολείου, να διαλαλήσουν την...
Πλασιέ της γνώσης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας