Το σαρδάμ Μητσοτάκη χθες στο υπουργικό, όπου είπε «ΑΔΑΕ» (Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών) αντί για ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ή, πιο απλά, Εφορία) δυστυχώς δεν ήταν αστείο, αλλά απολύτως ενδεικτικό του κλίματος στο πρωθυπουργικό γραφείο. Και λογικό βέβαια, αν ασχολείσαι επίμονα με το σκάνδαλο των υποκλοπών, έστω και αν δεν το παραδέχεσαι. Η κινητικότητα που υπάρχει το τελευταίο διάστημα δεν είναι τυχαία, όπως λένε κάποια «πουλάκια» που ξέρουν περισσότερα. Γι’ αυτό και η πρεμούρα για τις ανεξάρτητες αρχές και την εισαγγελική έρευνα. ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ είναι με το όπλο παρά πόδα, ενώ η πανικόβλητη κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει το θέμα χαμηλά στη δημόσια συζήτηση. «Συντρόφια», τουλάχιστον μην καρφώνεστε…
● Σε άλλα νέα, στον πέμπτο χρόνο της θητείας της, η κυβέρνηση «αρίστων» θυμήθηκε ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες φοροδιαφεύγουν και είπε μήπως τη… μεθεπόμενη χρονιά δώσουν κάνα φράγκο παραπάνω. Επειδή είδα και τα κροκοδείλια δάκρυα της αντιπολίτευσης για τη δήθεν φοροεπιδρομή, να θυμίσουμε ότι μόλις ο ένας(!) στους πέντε ελεύθερους επαγγελματίες δηλώνει εισόδημα πάνω από τον… κατώτατο μισθό.
● Εάν κάποιος πιστεύει ότι το 70% των περίπου 700.000 ελεύθερων επαγγελματιών (γιατροί, δικηγόροι, τεχνίτες κ.λπ.) που δηλώνουν εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ ετησίως είναι ειλικρινείς με την Εφορία, τότε η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Από τη μία πλευρά έχουμε τα διαχρονικά κορόιδα, δηλαδή μισθωτούς και συνταξιούχους, που δεν μπορούν (σε έναν σημαντικό βαθμό) να αποκρύψουν φορολογητέα ύλη, και από την άλλη πάνω από μισό εκατ. επαγγελματίες δηλώνουν ότι εργάζονται μονίμως με ζημία και από τα 40 δισ. ετησίως που έχουν ως έσοδα, με έναν μαγικό τρόπο τα 36 δισ. είναι… έξοδα. Θερμά συγχαρητήρια στο ελληνικό κράτος.
● Και επειδή σε αυτή τη χώρα υπάρχει μια γενικότερη έλλειψη δικαιοσύνης (δικαστικά, φορολογικά, κοινωνικά κ.λπ.), καλό είναι κυβέρνηση και αντιπολίτευση να έχουν μια στοιχειώδη αίσθηση της πραγματικότητας. Διότι ναι μεν δεν πρέπει να υπερφορολογούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά ούτε και να μας κοροϊδεύουν ότι ζουν με 400 ευρώ τον μήνα. Οι όποιες αλλαγές χρειάζονται σχέδιο και ειλικρίνεια, προϋποθέσεις που δεν είμαι σίγουρος ότι συντρέχουν. Από την άλλη πλευρά, φορολογική δικαιοσύνη δεν υπάρχει ούτε με απίθανους νόμους Κατρούγκαλου που ο επαγγελματίας δηλώνει 100 και με το καλημέρα χρωστάει… 105 σε φόρους και εισφορές. Θα τολμήσω μία πρόβλεψη. Στην καλύτερη περίπτωση, στις φορολογικές δηλώσεις του 2025 οι περισσότεροι επαγγελματίες «ξαφνικά» θα δηλώνουν λίγο πάνω από τον κατώτατο μισθό. Θα είναι και αυτό ένα κάποιο θαύμα…
● Επειδή τον Αύγουστο είχαμε το μέγα φιάσκο της ΕΛ.ΑΣ. με τους Κροάτες χούλιγκαν που αλώνιζαν τη χώρα και η αστυνομία ήταν μεταξύ φρέντο καπουτσίνο και της παραδοσιακής φραπεδιάς, ελπίζω το πάθημα να έγινε μάθημα. Ειδικά σήμερα που είναι προγραμματισμένη η φασιστοσύναξη στο Νέο Ηράκλειο για τα δέκα χρόνια από τη δολοφονία των δύο χρυσαυγιτών και που, όπως φαίνεται, υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι θα υπάρξει και παρουσία φασιστών… εξωτερικού, από Ιταλία και αλλού. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι η ιστορία, αν επαναληφθεί, δεν θα είναι φάρσα, αλλά τραγωδία.
● Στο μεταξύ, μπορεί στον ΣΥΡΙΖΑ να έχουν ηρεμήσει τα πνεύματα (μόνο σε επικοινωνιακό επίπεδο), αλλά το μπάχαλο στην Πλεύση Ελευθερίας συνεχίζεται. Χθες ανεξαρτητοποιήθηκε η Αρετή Παπαϊωάννου (Β΄ Θεσσαλονίκης), μητέρα του –ανεξάρτητου πλέον– βουλευτή Μιχάλη Χουρδάκη (Α΄ Θεσσαλονίκης) που είχε διαγραφεί προ εβδομάδων από την Κ.Ο. Η πλάκα είναι ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου απειλεί δημόσια μητέρα και γιο να παραδώσουν τις έδρες τους εντός δύο ημερών για «να μη χρειαστεί καμία νομική πολιτική και κοινοβουλευτική ενέργεια που θα τους φέρει σε δύσκολη θέση». Μάλιστα μοιράζει δημόσια και την υπεύθυνη δήλωση που είχε υπογράψει η Παπαϊωάννου από τον Ιούλιο, όπου έθετε προκαταβολικά στη διάθεση της επικεφαλής την παραίτησή της «στον χρόνο που εσείς θα κρίνετε σκόπιμο με βάση τον σχεδιασμό της Κ.Ο. της Πλεύσης Ελευθερίας». Δηλαδή, έχουμε βουλευτές υπό… προθεσμία, αναλόγως των επιθυμιών της προέδρου. Και μετά καταγγέλλουν τον… Κασσελάκη για αρχηγισμό.
