Εξαπολύοντας σφοδρά πυρά κατά του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, αλλά και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ), κατηγορώντας τους για κρυφή ατζέντα, το ΣΑΤΑ προκήρυξε 48ωρη απεργία στις 28-29 Μαΐου.
Το ΣΑΤΑ για ακόμη μια φορά καταγγέλλει την ηγεσία του υπουργείου ότι αρνείται να συνομιλήσουν μεταξύ τους, παραθέτοντας παράλληλα μια σειρά ενεργειών του υπουργείου που δυσαρεστούν το συνδικάτο.
Στην ανακοίνωσή του επισημαίνει πως η απεργία του ΣΑΤΑ αποτελεί η έσχατη αντίδραση του συνδικάτου απέναντι στον «απαράδεκτο υπουργό».
Παράλληλα τονίζουν πως ο αγώνας τους είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημα των πολιτών.
Υπενθυμίζεται πως η διαμάχη μεταξύ του ΣΑΤΑ και του υπουργείου Μεταφορών έχει μακρά ιστορία.
Σημειώνεται πως μετά την πρόταση του υπουργού για το «sknipa-pass», ακολούθησε άδειασμα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο αλλά και επιμονή στην πρότασή του από τον υπουργό, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
Μετέπειτα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ενημέρωσε ότι βλέπει θετικά το μέτρο που πρότεινε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ενώ νωρίτερα ο κ. Κυρανάκης, απαντώντας στην 48ωρη απεργία που έχει προκηρύξει το ΣΑΤΑ, είχε δηλώσει πως «ο Λυμπερόπουλος είναι άλλη ιστορία. Κάνω διάλογο με την ομοσπονδία των ταξί».
Μετέπειτα, αντιπροσωπεία του ΣΑΤΑ μετέβη στο γραφείο του υπουργού για να κανονίσουν συνάντηση, με διαρροές του υπουργείου ωστόσο να ρίχνουν και άλλο λάδι στη φωτιά, καταγγέλλοντας τους συνδικαλιστές για τραμπουκισμό.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ 28 & 29 ΜΑΙΟΥ 2025
(Απο τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής)
Δεν θα ανεχτούμε καμιά κρυφή ατζέντα Κυρανάκη – ΠΟΕΙΑΤΑ
Συνάδελφε
- Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Κώστας Κυρανάκης επιμένει να αρνείται να κάνει διάλογο με το προεδρείο του ΣΑΤΑ παρότι αποστέλλουμε καθημερινά αιτήματα για συνάντηση μαζί του, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους “ήπιους” συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ.
- Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να δηλώσει ότι ακυρώνει την απόφαση για διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
- Το δεύτερο ήταν να πει ότι σκέφτεται να εφαρμόσει το καταστροφικό για το Ταξί “Σουηδικό μοντέλο”.
- Το τρίτο ήταν να χρησιμοποιήσει το Ταξί για την επιδότηση χρήσης αλκοόλ θέλοντας να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού.
- Το πολυαναμενόμενο “ερανιστικό νομοσχέδιο” που διευθετεί κάποιες ανορθογραφίες του παρελθόντος ο κ. Κυρανάκης το έχει βάλει στο συρτάρι.
- Η Ομοσπονδία αρνείται να συνεργαστεί με το ΣΑΤΑ για την λύση των προβλημάτων των Ταξί της Αθήνας.
- Υπουργείο και Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς. Τι άλλο περιέχει η κρυφή ατζέντα Κυρανάκη;
- Οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες και αδιαπραγμάτευτες. Δεν χαρίζουμε μεταφορικό έργο που ανήκει στο ταξί, δεν διαπραγματευόμαστε την επαγγελματική μας υπόσταση.
- Δεν είναι τυχαία η εγκατάσταση παράνομης πιάτσας της Uber δίπλα στη νόμιμη πιάτσα των Ταξί στο Δ.Α.Α. “ Ελ. Βενιζέλος” ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του κ. Κυρανάκη.
Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΣΧΑΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΥΠΟΥΡΓΟ
Συνάδελφε
- Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
- Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
- Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
- Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
- Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
- Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί.
Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημα μας.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΕΙΣ
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη. Το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε την Δευτέρα 20 Μαΐου 2025 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.
ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας