Το σχέδιό της για την αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου ξεδίπλωσε χθες η κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια διυπουργικής σύσκεψης στο μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ ακολούθως οι υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσίασαν αναλυτικά την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογήσουν τις δημόσιες υπηρεσίες.
«Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Ετσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», δήλωσε ο πρωθυπουργός. Οπως σχολίασε, «είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας», ώστε «πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί όπου οι πολίτες μάς υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες».
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι δίνει έμφαση στη δράση που θα παρουσιάσει το υπουργείο Υγείας ώστε όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας να μπορεί να αξιολογεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου που θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα μπορούν επιπλέον να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Τονίζεται ότι το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων. Οι πολίτες μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα με χρήση κωδικών TaxisNet, ενώ όσοι έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους το ψηφιακό πορτοφόλι Gov.gr Wallet και έχουν αποδεχτεί στο emep.gov.gr, την ηλεκτρονική επικοινωνία με φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, θα λάβουν ειδοποίηση (push notification) με τον σχετικό σύνδεσμο.
«Για να συνεχίσει το Δημόσιο να λειτουργεί εύρυθμα και απρόσκοπτα, οφείλουμε να εντοπίσουμε τις πρακτικές δυσλειτουργίες, τις καθυστερήσεις και τις παραλείψεις, έτσι ώστε να απαλειφθούν οι συστημικές διαχρονικές αδυναμίες και αποσκοπώντας εν τέλει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση και την εξάλειψη της ταλαιπωρίας των πολιτών» δήλωσε ο Θ. Λιβάνιος.
«Οι πολίτες δεν θα είναι μόνο αποδέκτες αυτής της αναβάθμισης, αλλά και συμμέτοχοι στη διαδικασία. Από σήμερα, μπορούν μέσα από το gov.gr ανώνυμα να συμπληρώσουν σε ελάχιστα λεπτά ένα απλό και εύληπτο ερωτηματολόγιο για να αξιολογήσουν μια σειρά υπηρεσιών διαφόρων φορέων, ώστε να συμβάλουν στην αναβάθμισή τους», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Δ. Παπαστεργίου.
Οπως αναφέρθηκε, στόχος είναι η έρευνα αυτή να διεξάγεται ανά εξάμηνο, τις χρονικές περιόδους Απριλίου-Μαΐου και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου. Τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά και προσβάσιμα σε όλους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας