Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η σιδηρά κυρία της Μπουμπουλίνας»

Η νέα Υπουργός Αθλητισμού και Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η σιδηρά κυρία της Μπουμπουλίνας»

  • A-
  • A+

Η αρχαιολόγος Λίνα Μενδώνη, «η σιδηρά κυρία της Μπουμπουλίνας» που διετέλεσε επί δέκα χρόνια γενική γραμματέας, επιστρέφει στο υπουργείο Πολιτισμού με ηγετικό ρόλο. Η ανακοίνωση του ονόματός της στη θέση της υπουργού Πολιτισμού ήταν μια από τις εκπλήξεις στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Επικρατέστερη ήταν η τομεάρχης Πολιτισμού της Νέας Δημοκρατίας, Ολγα Κεφαλογιάννη, για τη θέση της υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού -υπήρξε η σκέψη ενοποίησης των δύο υπουργείων-, με υφυπουργό Πολιτισμού τη Λίνα Μενδώνη. Ωστόσο, όταν ο πρωθυπουργός πρότεινε μόνο το υπουργείο Τουρισμού στην Ολγα Κεφαλογιάννη, η πρώτη σε σταυρούς στην Α’ Αθήνας βουλευτής της Ν.Δ. αρνήθηκε.

Υπουργός Αθλητισμού και Πολιτισμού - Λίνα Μενδώνη

Η Λίνα Μενδώνη, από τα εξωκοινοβουλευτικά πρόσωπα της νέας κυβέρνησης, προέρχεται από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ (αργά χθες το βράδυ η Φώφη Γεννηματά τη διέγραψε), έχει διατελέσει στενή συνεργάτιδα του Ευάγγελου Βενιζέλου, ενώ συνεργάστηκε με δώδεκα υπουργούς και υφυπουργούς (ανάμεσά τους οι Ελισάβετ Παπαζώη, Θεόδωρος Πάγκαλος, Παύλος Γερουλάνος, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, Κώστας Τζαβάρας, Πάνος Παναγιωτόπουλος, Κώστας Τασούλας κ.ά.) κατά τις δύο θητείες της στο υπουργείο Πολιτισμού, από τον Μάρτιο του 1999 έως το 2004 και από τον Δεκέμβριο του 2009 έως το 2015.

Ολα αυτά τα χρόνια ήταν πρόεδρος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και διαχειρίστηκε μεγάλα θέματα. Η επιστροφή της στο υπουργείο γίνεται με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο, καθώς αυτή τη φορά φαίνεται να έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη του ίδιου του πρωθυπουργού, με τον οποίο συνεργάστηκαν στενά όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκη ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Η Λίνα Μενδώνη γνωρίζει σε απόλυτο βαθμό τον μηχανισμό του υπουργείου Πολιτισμού και τα αρχαιολογικά θέματα. Στο παρελθόν, διαχειρίστηκε ζητήματα ύψιστης σημασίας, όπως η έγκριση των ολυμπιακών έργων, η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, το θέμα των αρχαιοτήτων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και η ανασκαφή της Αμφίπολης, για την επικοινωνιακή πολιτική και την όλη διαχείριση της οποίας δέχτηκε πυρά από διαφορετικές κατευθύνσεις.

Στοχοπροσηλωμένη, δεν φοβάται τη δουλειά, θεωρείται απαιτητική, μεθοδική και αποτελεσματική. Στην καινούργια θητεία της έχει να διαχειριστεί μεγάλα ζητήματα, όπως η επένδυση στο Ελληνικό, το ξεκαθάρισμα της υπόθεσης του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού, για το οποίο οι έρευνες συνεχίζονται, τα ύψη στις πολυκατοικίες στου Μακρυγιάννη και φυσικά όλα τα ανοιχτά μέτωπα του σύγχρονου πολιτισμού.

Σύμφωνα με το επίσημο βιογραφικό της, η Λίνα Μενδώνη πήρε το πτυχίο της από το Κλασικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και από το Ιστορικό και Αρχαιολογικό Τμήμα του ίδιου Πανεπιστημίου. Το 1988 αναγορεύτηκε διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εχει συμμετάσχει σε αρχαιολογικά προγράμματα, επιφανειακές έρευνες και συστηματικές ανασκαφές. Από το 1987 είναι επικεφαλής διεπιστημονικής ομάδας για την αρχαιολογική έρευνα της Κέας, Κυκλάδες, είναι μέλος του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου και πολλών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών οργανισμών. Είναι παντρεμένη με τον Παναγιώτη Δουκέλλη και έχουν έναν γιο.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Καθάρισε» το Ελληνικό στα... 5 μέτρα
Δεν συζητήθηκαν οι μελέτες για την εφαρμογή του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης και κυρίως όσες αφορούν τα υψηλά κτίρια, όμως αποφασίστηκε ότι το υπουργείο Πολιτισμού θα κρατήσει τον έλεγχο στις όψεις των...
«Καθάρισε» το Ελληνικό στα... 5 μέτρα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Είμαι με το κόμμα του πολιτισμού, αλλά κι αυτό χρειάζεται πολιτική για να αναδειχθεί»
Η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά διαθέτει το σπάνιο τρίπτυχο: γνώση, πολιτισμό, πολιτική. Χαμηλών τόνων, μεθοδική, με μεγάλες αντοχές στη σκληρή δουλειά και με ευαισθησίες, η Μυρσίνη Ζορμπά στην πρώτη...
«Είμαι με το κόμμα του πολιτισμού, αλλά κι αυτό χρειάζεται πολιτική για να αναδειχθεί»
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Στην «ηλεκτρική καρέκλα» του Πολιτισμού η Λυδία Κονιόρδου
Αύρα γυναίκας στην οδό Μπουμπουλίνας. Η Λυδία Κονιόρδου ήταν επιλογή που χαρακτηρίστηκε «έκπληξη» του πρόσφατου ανασχηματισμού, αλλά χαροποίησε τους ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου και ιδιαίτερα του θεάτρου...
Στην «ηλεκτρική καρέκλα» του Πολιτισμού η Λυδία Κονιόρδου
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Είπε τα αυτονόητα
«Η ντροπή της Ειδομένης είναι ντροπή της ανθρωπότητας». Με αυτά τα λόγια απάντησε ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς σε δημοσιογραφική ερώτηση σχετικά με την εικόνα της χώρας μας από την Ειδομένη.
Είπε τα αυτονόητα
ΤΕΧΝΕΣ
Ενταση με προπηλακισμούς και αποχωρήσεις
Επεισοδιακά συνεχίστηκε και η χθεσινή, δεύτερη μέρα του 13ου Τακτικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Υπουργείου Πολιτισμού (ΠΟΕ-ΥΠΠΟ 30/10-1/11/19), το οποίο διοργανώνεται κάθε τρία χρόνια.
Ενταση με προπηλακισμούς και αποχωρήσεις
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μενδώνη: Κινήθηκαν αυτοβούλως οι υπάλληλοι που έκαναν την καταγγελία για το «Τζόκερ»
Η υπουργός Πολιτισμού επιβεβαιώνει πως οι καταγγελίες προήλθαν από υπαλλήλους του ΥΠΠΟΑ αλλά αναφέρει πως «λειτούργησαν αυθαιρέτως» και ότι σε βάρος τους θα κινηθεί η διαδικασία για την τιμωρία τους με βάση...
Μενδώνη: Κινήθηκαν αυτοβούλως οι υπάλληλοι που έκαναν την καταγγελία για το «Τζόκερ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας