Νέες διορθώσεις στο... διορθωμένο χωροταξικό νομοσχέδιο, φωτογραφικές διατάξεις για καλοπληρωμένα στελέχη και ανεξέλεγκτες επιχορηγήσεις σε «φίλους» περιλαμβάνονται στο κατεπείγον πολυνομοσχέδιο-σκούπα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.
Η αριστεία της Νέας Δημοκρατίας περνά σε άλλη διάσταση καθώς με πλήθος διατάξεων διορθώνονται ξανά οι ρυθμίσεις για την εκτός σχεδίου δόμηση. Οπως είχε πρόσφατα αποκαλύψει η «Εφ.Συν.» («Οσες γκάφες παίρνει ο άνεμος», 16/12/20), ο χωροταξικός νόμος που ψηφίστηκε στις 4 Δεκεμβρίου τυπώθηκε δύο φορές στο Εθνικό Τυπογραφείο για να γίνει διόρθωση σε συγκεκριμένη διάταξη που αφορά στρατηγικές επενδύσεις σε ανεμογεννήτριες.
Αποκαλύπτεται όμως τώρα ότι η επανεκτύπωση αφορούσε μόνο τους επενδυτές, αφού έμειναν «λάθη» που διορθώνονται τώρα. Μεταξύ άλλων, καταργείται διάταξη που έδινε τη δυνατότητα δόμησης σε οικόπεδα 4 στρεμμάτων εφόσον έπαιρναν προέγκριση οικοδομικής άδειας εντός διετίας. Ενδεικτικό του «μπάχαλου» είναι ότι στον «διορθωμένο» νόμο αναφέρεται «προέγκριση οικονομικής άδειας» (και όχι οικοδομικής) και αυτό δεν διορθώνεται τώρα.
Με άλλη διάταξη «φωτογραφίζεται» ο Ειδικός Συντονιστής που θα αναλάβει την εκπόνηση 500 Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων ανά τη χώρα με προϋπολογισμό τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ. Προφανώς για τη θέση προορίζεται κάποιος που τώρα βρίσκεται στις Βρυξέλλες καθώς αναφέρεται ότι θα πληρώνεται από το Δημόσιο εάν «αποσπασθεί από όργανο της Ευρωπαϊκής Ενωσης που δεν αναλαμβάνει την μισθοδοσία του». Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται ακόμη και το τοπογραφικό για την εγκατάσταση του Δημαρχιακού Μεγάρου Πετρούπολης μέσα στον Βοτανικό Κήπο, που δεν είχε περιληφθεί στο χωροταξικό.
Λεωφορεία με λίζινγκ
Πλήθος διατάξεων αφορούν τα σχέδια για την είσοδο των ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό έργο της Αττικής. Τα νέα οχήματα που θα παραληφθούν με λίζινγκ θα τεθούν σε κυκλοφορία με προσωρινή άδεια και χωρίς τεχνική μελέτη. Προβλέπεται επιχορήγηση για τα ΚΤΕΛ που είναι Α.Ε. αλλά και για εκείνα που δεν είναι, ενώ δεν προαπαιτείται έλεγχος από ορκωτό λογιστή για το πώς διαχειρίστηκαν τα ειδικά ταμεία που έχουν συστήσει με βάση το 1% επί των εισπράξεων από τα εισιτήρια. Στις συγκοινωνίες προβλέπονται απευθείας αναθέσεις ακόμη και για υπηρεσίες εποπτείας χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.
Επίσης δίνεται παράταση έως 31/12/2021 για να ισχύσουν τα όρια ηλικίας οχημάτων, δηλαδή τα 27 έτη για λεωφορεία κάθε μορφής και τα 15-24 έτη για ταξί, ανάλογα με τον κυβισμό και την περιφέρεια στην οποία δραστηριοποιούνται.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας