Θλίψη έχει σκορπίσει στον χώρο των τεχνών και στην ελληνική κοινωνία η είδηση του θανάτου της μεγάλης μας ηθοποιού, σε μια εβδομάδα κατά την οποία ο πολιτισμός στη χώρα μας γνώρισε σημαντικές απώλειες.
Η Μάρθα Καραγιάννη έφυγε σήμερα σε ηλικία 82 ετών και ο πολιτικός κόσμος και τα κόμματα στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για την απώλεια της σπουδαίας ηθοποιού.
ΣΥΡΙΖΑ
Η Μάρθα Καραγιάννη για τον πολύ κόσμο συνδέθηκε με τις έννοιες της ξεγνοιασιάς και της αιώνιας νεανικότητας.
Μέσα από τις λαϊκές και ευρέως αγαπητές ταινίες της Φίνος Φιλμ, με βασικό σκηνοθέτη τον Γιάννη Δαλιανίδη, αποθεώθηκε από μια ολόκληρη γενιά κατά τις δεκαετίες του '60 και του '70, ενώ κι οι μετέπειτα γενιές τη γνώρισαν, μέσα από τις ίδιες ταινίες, χρόνια μετά, κατά την προβολή τους στην ελληνική τηλεόραση.
Ηθοποιός με πολύπλευρο ταλέντο, καθώς τραγουδούσε και χόρευε μοναδικά, έγραψε τη δική της ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο.
Εκφράζουμε συλλυπητήρια στους φίλους και τους συναδέλφους της.
ΚΚΕ
«Ποντιακής καταγωγής, γεννημένη στην Αθήνα και μεγαλώνοντας στο Κερατσίνι, η Μάρθα Καραγιάννη, έδωσε "ζωή" στις μικροχαρές, τις μικρολύπες, τα μικρά όνειρα, χιλιάδων λαϊκών ανθρώπων που έψαχναν στην κινηματογραφική οθόνη μια διέξοδο, μια έστω φευγαλέα ανάσα, μια ανάπαυλα από την καθημερινή σκληρή πραγματικότητα, μια επιβεβαίωση ότι ο μόχθος και η τιμιότητα στο τέλος αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται ηθικά» αναφέρει ανακοίνωση του κόμματος..
Το ΚΚΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους της.
Η υπουργός Πολιτισμού
Στον φετινό, δύσκολο Σεπτέμβριο των μεγάλων απωλειών, ο χαμός της Μάρθας Καραγιάννη σηματοδοτεί το τέλος της "χρυσής εποχής" του ελληνικού κινηματογράφου, των ειδώλων που αγαπήθηκαν από το μεγάλο κοινό. Η Μάρθα Καραγιάννη υπήρξε μια ιδιαίτερη περίπτωση στον ελληνικό κινηματογράφο, καθώς ενώ άρχισε την καριέρα της ως χορεύτρια, ως ένα όμορφο κορίτσι, εξελίχθηκε σε σπουδαία κωμικό, χωρίς να διστάσει να τσαλακώσει την εικόνα της επιθυμητής γυναίκας για να προσφέρει γέλιο στις αμέτρητες ταινίες της. Υπηρέτησε με μεγάλη συνέπεια κωμικούς και δραματικούς ρόλους, καθώς και το ξεχωριστό είδος του ελληνικού μιούζικαλ που δημιούργησε ο Γιάννης Δαλιανίδης. Όμως παράλληλα έπαιξε στο θέατρο σε σημαντικές παραστάσεις, από την "Ομορφη Πόλη" του Μίκη Θεοδωράκη και του Μιχάλη Κακογιάννη, μέχρι το "Καμπαρέ" του Αλέξη Σολομού, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο της σε ένα μεγάλο εύρος ρόλων. Ηταν μια γυναίκα που χαρακτήριζαν ο αυθορμητισμός, η αμεσότητα, η ευθύτητα. Η παρουσία της μας χάρισε και θα συνεχίσει να μας προσφέρει χαρά, ομορφιά, γέλιο. Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στους οικείους και στους πολλούς φίλους της.
Σία Αναγνωστοπούλου
«Και ο θεός έπλασε τη γυναίκα», στο πρόσωπο της αγαπημένης Μάρθας Καραγιάννη, ίσως της μοναδικής ηθοποιού που η αμεσότητα της, την έκανε να είναι η Μάρθα όλων μας. Ήταν το ταλαντούχο κορίτσι ,το αιώνιο κορίτσι, καθηλωμένο στην ηλικία των ταινιών της δεκαετίας του '60 και του κινηματογράφου του Φίνου. Μιας κινηματογραφικής περιόδου, που έγιναν οι μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες των μιούζικαλ, αυτών των ανώδυνων μουσικών ταινιών, που βασίστηκαν σε μια εικόνα της Ελλάδας ανέμελης , ηλιόλουστης και τουριστικής, που μπορεί να μην ανταποκρινόταν σε μία πειστική πραγματικότητα, όμως αποτέλεσαν ένα σημαντικό κομμάτι του λαϊκού κινηματογράφου. Αυτές οι ταινίες σφραγίστηκαν από την παρουσία και το ταμπεραμέντο της Μάρθας, της σπουδαίας κωμικού ,του κοριτσιού της διπλανής πόρτας.
Αντίο Μάρθα μας. Σήμερα, τα παιδικά και νεανικά μας χρόνια έχασαν πια κάτι από ομορφιά, μπρίο, ατίθασα νιάτα, αλλά και από την ήρεμη, ώριμη σου ερμηνεία στο θέατρο και στις μεγάλες παραστάσεις.
Η σκέψη μας σε όλους τους ανθρώπους που σε αγάπησαν και που αφήνεις πίσω. Στην εποχή που έκλεισες με τσαχπινιά την πόρτα, φεύγοντας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας